اصلی ترین تفاوت های تلویزیون نانوسل و تلویزیون ال ای دی که شاید ندانید

اصلی ترین تفاوت های تلویزیون نانوسل و تلویزیون ال ای دی که شاید ندانید

در گذشته شاهد تولید تلویزیون های LCD و پس از آن تلویزیون های LED بودیم. اما امروزه مدل های متفاوتی از انواع صفحه نمایش را در تلویزیون ها مشاهده میکنیم و خرید هر مدل بسته به نیاز و بودجه ما متفاوت خواهد بود.
در این قسمت به مقایسه تلویزیون ال ای دی و تلویزیون نانوسل میپردازیم. به این ترتیب میتوانید با استفاده از این مقاله تصمیم بگیرید که کدام مدل نیاز شما را از یک تلویزیون مناسب برای خانه یا محل کار تامین میکند. در این بخش به تفاوت های تلویزیون ال ای دی و نانوسل، نوع کیفیت تصویر، قیمت و ویژگی های این دو مدل میپردازیم. بنابراین اگر تصمیم گیری برای خرید بین این دو مدل برای شما دشوار است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.



تفاوت تلویزیون ال ای دی و نانوسل

تلویزیون نانوسل و تلویزیون ال ای دی هر دو از مدل های پرفروش هستند که ویژگی ها و مزایای مختلفی را ارائه میدهند. تلویزیون های LED از از فناوری دیود ساطع نور برای بهبود وضوح، روشنایی و کنتراست تصویر استفاده می کند. تلویزیون نانوسل نیز از همین نور پس زمینه برخوردار است اما با استفاده از فناوری Nanocell به کمک نانوذرات کیفیت تصاویر و دقت رنگ را بهبود میبخشد.
تلویزیون های نانوسل به واسطه برخورداری از فناوری Nano color از وسعت رنگهای گرم تر و زنده تری برخوردار هستند. بنابراین نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی کیفیت تصویر بهتری را ارائه میدهند. دقت رنگ بهتر، روشنایی بیشتر، کنتراست دقیق تر و همچنین زاویه دید گسترده از مزایای تلویزیون های نانوسل نسبت به تلویزیون های ال ای دی است.
اکثر تلویزیون های ال ای دی قیمت ارزانی دارند و عملکرد قابل قبولی را ارائه میکنند. بنابراین اگر به دنبال یک تلویزیون برای استفاده معمولی و تماشای عادی فیلم هستید خرید آن برای شما کاملا اقتصادی خواهد بود.

بررسی تفاوت تلویزیون LED و تلویزیون نانوسل - دی جی بانه


چرا خرید تلویزیون نانوسل نسبت به تلویزیون ال ای دی ارزش بیشتری دارد؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم تلویزیون نانوسل همان تلویزیون ال ای دی است که با پشتیبانی از فناوری Nanocell کیفیت تصویر بهتری را ارائه میدهد. خرید تلویزیون های نانوسل برای کسانی که به تماشای تلویزیون در زوایای مختلف و با دقت رنگ عالی علاقه دارند پیشنهاد میشود. همچنین این مدل قیمت اقتصادی تری نسبت به تلویزیون های اولد و تلویزیون های QLED دارد و میتواند گزینه مناسبی برای گیمرها نیز باشد.
اما اگر تنها به دنبال خرید تلویزیون ارزان و مقرون بصرفه هستید باید سراغ خرید تلویزیون های ال ای دی بروید. این مدل کیفیت تصویر مناسبی را با قیمت پایین تری نسبت به مدل های نانوسل ارائه می دهد. البته تلویزیون های ال ای دی پرچمداری نیز وجود دارند که کیفیت تصویر بی نظیری را ارائه داده و تجربه سینمایی را برای شما به ارمغان می آورند. اما به طور کلی تلویزیون های نانوسل تجربه بهتری را به همراه خواهند داشت. در نهایت، تصمیم بین خرید این دو مدل بسته به نیاز و همچنین مدل انتخابی شما متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی کامل تفاوت تلویزیون ال ای دی و نانوسل با یکدیگر میپردازیم.



بیشتر بخوانید : تلویزیون نانوسل چیست؟ تاثیر فناوری نانوسل بر کیفیت تصویر تلویزیون



کیفیت رنگ

تفاوت اصلی تلویزیون های نانوسل با تلویزیون های ال ای دی در کیفیت رنگ است. تلویزیون های LED ممکن است کمی رنگها را به صورت محو نمایش دهند یا در حد نانوسل قابلیت نمایش رنگها به صورت دقیق و واضح را نداشته باشد. نانوسل ها رنگ های دقیق تر و سایه های رنگی باکیفیت تری را ارائه میدهند. فناوری Nanocolor طیف وسیعی از رنگ های دقیق و طبیعی را ارائه داده و باعث واقعی تر شدن صحنه ها میشود. طیف رنگی گسترده در تلویزیون های Nanocell علاوه بر تصاویر طبیعی کنتراست تصویر دقیق تری را نیز ارائه میدهد. بنابراین جزییات در صحنه های تاریک نیز آشکار تر میشود.
تلویزیون های نانوسل با استفاده از ذرات نانو که اندازه ای حدود یک نانومتر دارند، با جذب نور اضافی باعث تقویت رنگ های موجود در تصاویر میشوند. به این ترتیب رنگ های خالص و طبیعی تولید شده و تلویزیون هایی که که توانایی نمایش رنگ های RGB را به صورت خالص و کامل دارند، کیفیت تصویر بسیار بالاتری ارائه میدهند. تکنولوژی Nanocell از نانو ذرات برای فیلتر کردن رنگ ها استفاده می کند و رنگ های کدر را فیلتر کرده و تنها رنگ های جذاب و زنده را نمایش می دهد.



روشنایی

از دیگر تفاوت های تلویزیون های نانوسل و ال ای دی در فناوری استفاده شده برای نور پس زمینه است. در حالی که هر دو مدل به دیودهای ساطع کننده نور (LED) متکی هستند، تلویزیون های نانوسل از مجموعه ای از ذرات ریز برای شکستن نور از پشت نمایشگر استفاده میکنند. به این ترتیب صحنه هایی روشن تر با کنتراست بهتر و رنگهای غنی تر را ارائه میدهند. نانوذرات باعث میشود تا این مدل از تلویزیون برای مشاهده در اتاق های روشن و حتی در برابر نور مستقیم خورشید نیز ایده آل باشند.



زاویه دید

تقریبا میتوان گفت تمام تلویزیون های نانوسل از زاویه دید گسترده پشتیبانی میکنند. اما این ویژگی را در تمام تلویزیون های ال ای دی شاهد نیستیم. زاویه دید گسترده به شما اجازه میدهد تا از زاوایای مختلف بدون از دست دادن کیفیت تصویر یا دقت رنگ به تماشای محتوای مورد علاقه خود بپردازید. به این ترتیب تلویزیون های نانوسل یک مدل عالی برای تماشا در محیط های بزرگ یا به صورت دسته جمعی است.



بیشتر بخوانید : تفاوت رزولوشن تلویزیون های 4K و 8K در کیفیت تصویر



مصرف برق

تلویزیون های نانوسل نسبت به تلویزیون های ال ای دی از مصرف برق کمتری برخوردار هستند. فناوری NanoCell در این تلویزیون از یک فیلتر ویژه برای جذب بازتاب های رنگی اضافی استفاده می کند. این کار منجر به وضوح تصویر بهتر و مصرف انرژی کمتر می شود. از طرف دیگر، تلویزیون های LED برای برخورداری از روشنایی و کنتراست تصویر بهتر، انرژی بیشتری مصرف می کنند. یعنی تلویزیون های ال ای دی هم میتوانند تجربه تماشای بسیار خوبی را در قبال مصرف انرژی بیشتر ارائه دهند.



قیمت

به صورت کلی با بررسی قیمت هر دو مدل متوجه میشوید که تلویزیون های LED قیمت ارزان تری نسبت به تلویزیون های نانوسل دارند. با این حال قیمت تلویزیون بسته به مدل، کیفیت تصویر، ابعاد، فناوری و ویژگی های به کار رفته در آن نیز متفاوت است. تلویزیون های نانوسل نیز به دو دسته تلویزیون های معمولی نانوسل و تلویزیون های پرچمدار نانوسل تقسیم میشوند. قیمت تلویزیون های پرچمدار با صفحه نمایش نانوسل گران تر است و معمولا برای استفاده های حرفه ای در زمینه فیلم و بازی پیشنهاد میشود.



نگهداری

در زمینه نگهداری و تعمیرات تفاوت زیادی بین نانوسل و ال ای دی میتوان پیدا کرد. تلویزیون های نانوسل نیاز به تمیز کردن مداوم ندارند. زیرا نانوکریستال ها به فیلتر کردن ذرات گرد و غبار به صورت موثرتری نسبت به تلویزیون های ال ای دی میپردازند. همچنین تلویزیون ها با صفحه نمایش نانوسل طول عمر بیشتری دارند، بنابراین نیازی به تعویض آنها به اندازه تلویزیون های ال ای دی ندارید. نانوسل ها انرژی کمتری نیز مصرف میکنند و طول زمان هزینه کمتری برای انرژی دارند.



سوالات متداول

اگر دقت رنگ و زاویه دید گسترده برای شما اهمیت بیشتری دارد خرید تلویزیون نانوسل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال تلویزیونی با قیمت اقتصادی هستید میتوانید سراغ خرید تلویزیون ال ای دی بروید.

در حال حاضر تنها برند ال جی را به عنوان تولید کننده تلویزیون با صفحه نمایش نانوسل میشناسیم. تلویزیون های نانوسل ال جی دقت رنگ و زوایای دید فوق العاده ای را ارائه میدهد. همچنین سیاهی های عمیق و کنتراست دقیق تری نسبت به تلویزیون های LED دارد.

تلویزیون های ال ای دی تصویری روشن و و واضح ارائه می دهند و تجربه تماشای عالی را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهند. اما نانوسل ها کیفیت تصویر بهتری دارند.



سخن آخر:

تلویزیون های نانوسل از نور پس زمینه ال ای دی برخوردار هستند. اما با استفاده از فناوری Nanocell دقت رنگ و کیفیت تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی ارائه میدهند. به طور کلی هر دو مدل تجربه فوق العاده ای از تماشای فیلم و بازی را برای شما به ارمغان می آورد. با این حال هرکدام مزایا و معایب منحصر بفرد خود را نیز دارد. شما میتوانید برای اطلاعات دقیق تر قبل از خرید تلویزیون، تفاوت های اصلی تلویزیون نانوسل و تلویزیون ال ای دی را در این مقاله مطالعه کنید. همچنین میتوانید جهت مشاوره خرید رایگان قبل از خرید تلویزیون با پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین فروشگاه دی جی بانه تماس بگیرید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *