بررسی ویدئویی تلویزیون C9 ال جی

تلویزیون C9 بهترین تلویزیون اولد 2019 ال جی می باشد. این تلویزیون در بازار ایران با نام C9PVA نیز شناخته می شود. این تلویزیون جزو تلویزیون های گران قیمت ال جی است و کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. کیفیت تصویر این تلویزیون 4K HDR است و محتوای HDR را به بهترین حالت ممکن نمایش می دهد. این تلویزیون از صفحه نمایش OLED برخوردار است. تلویزیون های اولد میتوانند پیکسل های خود را به صورت مستقل خاموش نمایند و رنگ مشکی عمیق را نمایش دهند. بنابراین این تلویزیون توانایی ایجاد کنتراست تصویر فوق العاده ای دارد و صحنه های واقعی تولید می کند. تلویزیون ال جی C9 در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 77 اینچ تولید می شود. الجی از دو تکنولوژی بسیار پیشرفته Dolby Atmos و Dolby Vision در این تلویزیون استفاده نموده است.  این تلویزیون به معنای واقعی سینما را به خانه شما می آورند. میزان بلندی و کیفیت صدا در تلویزیون الجی C9 بسیار خوب است. این تلویزیون صدای فراگیری تولید می نماید و لذت تماشای هر چیزی دوچندان می شود. سیستم صوتی این تلویزیون 2.1 کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع از توان خروجی 40 وات برخوردار هستند. تلویزیون هوشمند ال جی C9 مجهز به WebOS 4.5 است و امکانات خوبی در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون C9 برای استفاده های حرفه ای بهترین گزینه موجود در بازار می باشد. ما قبلا مقاله ای تحت عنوان بررسی تلویزیون ال جی C9 را برای این تلویزیون نوشته ایم. شما در این بخش می توانید بررسی ویدئویی تلویزیون ال جی C9 را مشاهده نمایید. این بررسی روی سایز 55 اینچ آن انجام شده است.




طراحی تلویزیون ال جی C9


طراحی تلویزیون ال جی C9

طراحی تلویزیون ال جی C9 فوق العاده است. این تلویزیون از بسیاری از جهات شبیه تلویزیون سال گذشته ال جی یعنی تلویزیون C8 می باشد. حاشیه های صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک است و شما به راحتی می توانید روی تصویر تمرکز کنید. قطر تلویزیون C9 نیز بسیار باریک است. قطعات الکتریکی در قسمت پایین تلویزیون قرار گرفته اند. این قسمت حدودا نصف تلویزیون را در بر گرفته است و قطر بیشتری دارد. خود صفحه نمایش OLED اما روی صفحه شیشه ای قرار گرفته و بسیار باریک است. این قسمت حتی از بسیاری از موبایل های جدید نیز باریک تر است. به علت طراحی مینیمال و بسیار باریک تلویزیون ال جی C9 شما می توانید به راحتی آن را روی دیوار نصب کنید. این تلویزیون دارای پایه در وسط می باشد و این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند. اندازه این پایه بزرگ است و برای استفاده از آن به میز تقریبا بزرگی احتیاج دارید. پشت این پایه محلی برای مرتب و مخفی کردن کابل ها می باشد. این تلویزیون بر خلاف تلویزیون C8 دارای یک دکمه کنترل فیزیکی می باشد. این دکمه در پایین و وسط تلویزیون قرار گرفته است. شما می توانید عملیات اصلی تلویزیون یعنی خاموش و روشن کردن و تغییر منبع پخش را از طریق آن انجام دهید. پورت های ورودی خروجی اصلی تلویزیون در پشت آن قرار دارند. اما 3 پورت HDMI 2.1 و یک پورت USB در قسمت کناری تلویزیون تعبیه شده اند و دسترسی با آنها آسان است.

کیفیت تصویر 4K HDR تلویزیون اولد ال جی C9


تلویزیون 4K HDR ال جی C9

تلویزیون C9 از کیفیت تصویر 4K برخوردار است. به جرات می توان گفت که این تلویزیون بهترین کیفیت تصویر را در میان تلویزیون ها دارد. صفحه نمایش این تلویزیون از نوع OLED است. تلویزیون های OLED به علت اینکه هر پیکسل به صورت مستقل کنترل می شود و نور خود را تامین می کند، کنتراست تصویر فوق العاده ای ایجاد می کنند. تلویزیون های اولد اما به علت محدودیت هایی که فعلا دارند توانایی تولید حداکثر نور پس زمینه بالا را ندارند. بنابراین بهترین حالت برای تماشای تلویزیون OLED ال جی C9 یک محیط تاریک یا نیمه تاریک است. تلویزیون OLED ال جی C9 از فناوری های پیشرفته پردازش تصویر برخوردار است و تصاویر فوق العاده با کیفیتی تولید می کند. این تلویزیون از فناوری HDR و فرمت های Dolby Vision، HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می کند. این تلویزیون محتوای 4K HDR را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد و شما از دیدن صحنه های HDR واقعا لذت خواهید برد. تلویزیون فورکی ال جی C9 دارای پردازشگر A9 می باشد و مجهز به هوش مصنوعی نیز است. بنابراین پردازش تصاویر به صورت هوشمند انجام شده و عملکرد فوق العاده ای دارد. این تلویزیون دارای فناوری Wide Color Gamut و Biliion Rich Color است و قادر است طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش دهد و عمق تصویر بیشتری را نمایان سازد. ال جی از فناوری 4K Upscaler نیز در تلویزیون C9 استفاده نموده است تا همه چیز با کیفیت بالا پخش شوند. تکنولوژی هایی که از آنها نام بردیم تنها قسمتی از تکنولوژی های بکار رفته در تلویزیون 4K ال جی C9 است. شما می توانید از قسمت مشخصات فنی تلویزیون تمام آنها را مشاهده نمایید. به طور کلی خرید تلویزیون C9 برای تماشای فیلم ها و بازی کردن به صورت حرفه بهترین گزینه می باشد.

تلویزیون هوشمند ال جی با سیستم عامل WebOS 4.5


تلویزیون هوشمند ال جی C9 با سیستم عامل WebOS 4.5 و ریموت کنترل جادویی

سیستم عامل WebOS یکی از بهترین سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند بازار است و مختص تلویزیون های ال جی می باشد. تلویزیون های هوشمند ال جی از سیستم عامل WebOS 4.5 برخوردار هستند. تلویزیون هوشمند ال جی C9 نیز مجهز به سیستم عامل WebOS 4.5 است و به کمک ریموت کنترل جادویی خود امکانات عالی در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون به ویژگی جدیدی به نام Home Dashboard مجهز شده است که از طریق آن می توانید دستگاه هایی که از اینترنت اشیاء پشتیبانی می کنند را کنترل نمایید. رابط کاربری WebOS 4.5 عالی است و به لطف پردازنده قدرتمند A9 همه چیز روان اجرا می شود. فروشگاه ال جی برنامه ها و سرویس های مختلفی دارد و شما می توانید آنها را دانلود و روی تلویزیون نصب کنید. ریموت کنترل این تلویزیون دارای میکروفن داخلی است و شما می توانید دستورات صوتی و جستجوی صوتی را انجام دهید. همچنین ال جی دارای برنامه LG ThinQ و LG TV Plus مخصوص موبایل هوشمند است و شما می توانید از طریق آنها تلویزیون و لوازم خانگی دیگر را کنترل کنید. همانطور که قبلا گفتیم این تلویزیون مجهز به هوش مصنوعی ال جی یعنی ThinQ AI می باشد و بسیار از کارها به صورت هوشمند انجام می شود. تلویزیون C9 دارای حالت گالری نیز است و مواقعی که استفاده از تلویزیون ندارید، با نمایش عکس های با کیفیت همانند یک قاب عکس شیک عمل می کند.

     

سیستم صوتی تلویزیون سونی A8G


تلویزیون C9 دارای سیستم صوتی 2.1 کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع از توان 40 وات برخوردارند

تلویزیون الجی C9 دارای سیستم صوتی 2.1 کاناله است. این سیستم صوتی از مجموعه بلندگو ها و ساب ووفر داخلی تشکیل شده اند و در مجموع از توان خروجی 40 وات برخوردار هستند. صدای خروجی تلویزیون الجی C9 بلند و شفاف است و به کمک فناوری Dolby Atmos کاملا فراگیر پخش می شود. این تلویزیون از تکنولوژی هایی مانند Dolby Digital، Dolby Digital Plus و DTS نیز برخوردار است. این تلویزیون از WiSA نیز پشتیبانی می کند و توانایی اتصال بیسیم به سینمای خانگی یا ساندبار را دارد و صدای 2 کاناله را منتقل می کند. ال جی همچنین از فناوری Clear Voice III برای تولید شفاف صدای دیالوگ ها در این تلویزیون استفاده نموده است. این تلویزیون دارای بلوتوث نسخه 5 می باشد. بنابراین اگر صدای تلویزیون برای شما کافی نیست، می توانید با اتصال و خرید سیستم صوتی حرفه ای، ساندبار یا سینمای خانگی به آن نهایت لذت را ببرید.

جمع بندی


تلویزیون های ال جی جزو بهترین تلویزیون های بازار هستند. ال جی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پنل های OLED است و تلویزیون های OLED ال جی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. شرکت های دیگری مانند سونی و پاناسونیک نیز از پنل های اولد ال جی در تلویزیون های خود استفاده می کنند. تلویزیون C9 یکی از بهترین تلویزیون های اولد ال جی است. این تلویزیون کیفیت تصویر مشابه تلویزیون سال گذشته ال جی یعنی C8 را ارائه می دهد. بنابراین اگر فقط کیفیت تصویر برای شما مهم است خرید تلویزیون C8 گزینه ارزان تر و بهتری برای شما می باشد. اما اگر به دنبال جدید ترین تلویزیون اولد ال جی با آخرین امکانات هستید، خرید تلویزیون OLED ال جی C9 به شما پیشنهاد می شود. تلویزیون ال جی C9 را می توان از نظر کیفیت تصویر با تلویزیون های ال ای دی سامسونگ Q90R و سونی Z9G نیز مقایسه نمود. این تلویزیون ها جزو بهترین تلویزیون های ال ای دی هستند. همانطور که قبلا اشاره کردیم تلویزیون C9 در سه سایز تولید می شود. تلویزیون 55 اینچ ال جی C9، تلویزیون 65 اینچ ال جی C9 و تلویزیون 77 اینچ ال جی C9 از جمله این موارد هستند. قیمت تلویزیون ال جی C9 بسیار گران است و جزو کالاهای لوکس به شمار می آید. شما با خرید تلویزیون C9 علاوه بر یک تلویزیون شیک و زیبا، از کیفیت تصویر عالی، صدای بسیار خوب و امکانات هوشمند عالی برخوردار خواهید شد. این تلویزیون مخصوص اتصال به کنسول های بازی و بازی کردن با بالاترین کیفیت است. شما می توانید برای مشاهده قیمت تلویزیون ال جی C9 به لینک های زیر مراجعه کنید. همچنین می توانید جهت خرید تلویزیون ال جی C9 به صورتمستقیم، از طریق فروشگاه دیجی بانه اقدام نمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *