بررسی تلویزیون ال جی C9 محصول 2019

بررسی تلویزیون ال جی C9 محصول 2019

تلویزیون ال جی C9 یک تلویزیون OLED عالی است. مانند همه تلویزیون های OLED، به لطف رنگ های تیره عمیق و یکنواختی رنگ سیاه، در اتاق تاریک عملکردی عالی دارد. این تلویزیون زمان پاسخگویی فوق العاده ای دارد و حرکات را واضح و بدون تاری نمایش می دهد. اما این موضوع هنگام تماشای فیلم باعث گیر کردن تصویر می شود. تلویزیون الجی C9 همچنین از HDMI 2.1 روی هر چهار پورت پشتیبانی می کند. این ویژگی جزو مزیت های این تلویزیون به شمار می رود اما در حال حاضر به دلیل نبود منابع HDMI 2.1 به کار نمی آید. متاسفانه مانند همه تلویزیون های OLED، در این تلویزیون نیز احتمال پیکسل سوختگی وجود دارد و روشنایی صفحه نمایش بسته به محتوا(ABL) تغییر می کند که ممکن است برخی از افراد را ناراحت کند.

نوع : OLED
تکنولوژی صفحه نمایش : WRGB
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
LG C9

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
8.7
سرعت فریم
9.3
پورت های ورودی
9.7
کیفیت صدا
7.1
ویژگی های هوشمند
8.2
thumb_up
  • رنگ های تیره عمیق
  • تاری بسیار کم صحنه های سریع و Input lag پایین
  • دقت تصاویر هنگام تماشا از زوایای مختلف حفظ می شود
thumb_down
  • میزان روشنایی صفحه نمایش با توجه به محتوای در حال پخش از طریق محدود کننده روشنایی (ABL) به صورت اتوماتیک تغییر می کند
  • هنگام تماشای محتوای ثابت امکان پیکسل سوختگی وجود دارد

بررسی قیمت تلویزیون ال جی C9


تلویزیون OLED ال جی C9 یکی از تلویزیون های 2019 این شرکت می باشد. قیمت تلویزیون ال جی C9 بسیار گران است و امکانات پیشرفته و خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون برای تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مختلف بسیار عالیست و جزو بهترین های بازار محسوب می شود. برای مشاهده قیمت تلویزیون الجی C9در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 77 اینچ می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون ال جی 55C9shopping_cart

تلویزیون ال جی 65C9shopping_cart

تلویزیون ال جی 77C9shopping_cart

9.5

طراحی تلویزیون ال جی C9


طراحی تلویزیون ال جی C9

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون اولد 2019 ال جی C9 عالی است. به طور کلی طراحی تلویزیون ال جی C9 بسیار شبیه به C8 در سال 2018 می باشد اما تفاوت های جزئی دارد. پایه تلویزیون به خوبی از آن محافظت می کند و بسیار کم تکان می خورد. پایه کمی متفاوت است و به اندازه پایه C8 بلند نیست. بنابراین پنل تلویزیون به میز نزدیک تر است و قسمت جلوی پایه تلویزیون زیاد جلو نمی آید. کیفیت ساخت تلویزیون بسیار خوب است، بنابراین هنگام استفده از آن نباید مشکلی وجود داشته باشد. اما این تلویزیون باریک است، بنابراین هنگام حرکت دادن باید بسیار مراقب باشید.

پشت

پشت تلویزیون 4K ال جی C9

 

اندازه براکت : Vesa 300×200

پشت تلویزیون ال جی C9 بسیار شبیه به تلویزیون C8 ال جی محصول 2018 ال جی است. برخی ورودی ها در پشت تلویزیون قرار دارند، اما اکثر آن ها در کنار تلویزیون تعبیه شده اند. پشت پایه تلویزیون 2019 ال جی C9، پوشش پلاستیکی وجود دارد که با برداشتن این پوشش می توان از شکافی که در پشت آن است برای مدیریت کابل ها استفاده نمود.

پایه

پایه تلویزیون ال جی C9

پایه به خوبی از تلویزیون محافظت می کند و مشکلی ایجاد نمی کند. پایه تلویزیون ال جی C9 به طور کلی بسیار شبیه به پایه تلویزیون C8 است و عرض آن نزدیک به عرض تلویزیون است. بنابراین نیاز به یک میز تلویزیون بزرگ دارد.

ضخامت

ضخامت تلویزیون ال جی C9

حداکثر ضخامت : 4.8 سانتیمتر

همانند تلویزیون های OLED دیگر قسمت پایین تلویزیون، قطعات الکترونیکی را در خود جای داده است و قسمت بالای تلویزیون باریک تر است. در هنگام حرکت دادن تلویزیون ال جی C9 باید بسیار مراقب باشید زیرا این تلویزیون بسیار باریک است.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون C9 الجی

اندازه حاشیه : 0.9 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش در تلویزیون اولد C9 مانند مدل های گذشته بسیار باریک هستند. تقریبا میتوان گفت فاصله ای بین حاشیه تلویزیون تا صفحه نمایش وجود ندارد.

9.0

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون اولد ال جی C9

تلویزیون ال جی C9 از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. تنها ایرادی که می توان به آن گرفت قطر بسیار نازک قسمت بالای صفحه نمایش آن است که باعث می شود انعطاف پذیر باشد و کمی هنگام فشار خم شود. اما به طور کلی این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند. فقط باید هنگام حمل و نقل با مراقبت بیشتری حرکت داده شود. این تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون 2018 ال جی یعنی C8 می باشد.

8.7

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C9


تلویزیون ال جی C9 مانند همه تلویزیون های OLED کیفیت تصویر عالی را ارائه میدهد. این تلویزیون از کیفیت تصویر فورکی برخوردار است. تلویزیون 4K ال جی C9 در کنار صفحه نمایش اولد خود تصاویر حیرت انگیزی تولید می کند. تلویزیون C9 به لطف صفحه نمایش OLED خود توانایی مدیریت پیکسل ها به صورت مستقل را دارد. بنابراین دارای کنتراست محلی عالی می باشد و قادر است رنگ های تیره عمیق را در اتاق های کم نور و تاریک به خوبی نمایش دهد. همچنین صفحه نمایش OLED باعث ایجاد یکنواختی عالی رنگ سیاه می شود و بدین ترتیب دیگر احتیاجی به ویژگی local dimming نخواهد داشت. تلویزیون ال جی C9 دارای زاویه دید گسترده، یکنواختی خاکستری عالی و طیف رنگی گسترده می باشد. با این حال تلویزیون C9 کامل نیست و دارای مشکلاتی است که در تلویزیون های OLED رایج است. اگر چه اوج روشنایی در صفحه نمایش خوب است، اما ویژگی ABL نور صفحه را هنگام تماشای صحنه های پر نوری مانند تماشای ورزش هاکی، کم می کند و این موضوع کمی آزاد دهنده است. همچنین پنل های OLED احتمال پیکسل سوختگی دائمی دارند. اگرچه تلویزیون ال جی C9 تصاویر بسیار دقیقی تولید می کند، اما هنگام آزمایش ما به مشکلاتی برای پخش قسمت هایی از صحنه های بسیار تاریک برخوردیم که ممکن است برای برخی از افراد نگران کننده باشد. اما نمی دانیم که این موضوع برای تمام بخش ها صادق است یا تنها در برخی مواقع پیش می آید.

9.5

انعکاس نور

انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون ال جی C9

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش تلویزیون خاموش الجی C9

بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون C9 ال جی

نوع صفحه نمایش: براق
میزان انعکاس نور کلی: %1.4
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.1

تلویزیون ال جی C9 دارای انعکاس نور عالی مشابه با تلویزیون C8 در سال گذشته است. مانند بسیاری از تلویزیون های رده بالا، پوشش ضد انعکاس، لایه بنفش رنگ بسیار جزئی را ایجاد می کند. در هنگام تماشای تلویزیون C9 در اتاق روشن به مشکلی بر نمیخورید. اما اگر پنجره های زیادی دارید، ممکن است صفحه نمایش این تلویزیون به اندازه کافی نتواند بر نور اتاق غلبه کند.

9.3

سرعت فریم در تلویزیون ال جی C9


تلویزیون C9 ال جی سرعت فریم تصاویر و صحنه ها را به خوبی مدیریت می کند. زمان پاسخگویی در این تلویزیون فوری است و عملکرد تقریبا لحظه ای دارد و عالی می باشد. اما این موضوع ممکن است باعث گیرکردن تصاویر شود. به خصوص هنگام تماشای محتوای 24P این موضوع به چشم می آید و ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد. این تلویزیون دارای ویژگی درج فریم سیاه به صورت قابل تنظیم است و دارای ویژگی درج فریم است که می تواند محتوایی با سرعت حرکت فریم پایین را تا 120 هرتز افزایش دهد. تلویزیون ال جی C9 همچنین از رفرش ریت متغیر پشتیبانی می کند اما تنها با تکنولوژی HDMI 2.1 VVR سازگار است و با تکنولوژی هایی مانند FreeSync یا G-SYNC سازگاری ندارد. بنابراین این ویژگی با اکثر منابع موجود، به جزXbox One سازگار نیست.

9.7

ورودی های تلویزیون C9


تلویزیون ال جی C9 از Input Lag پایینی برخوردار است و از بیشتر سیگنال های ورودی پشتیبانی می کند که این موضوع برای گیمرها عالی است. تلویزیون C9 امسال از ورودی p1440، حالت Auto Latency برای بازی و eARC نیز پشتیبانی می کند. همچنین تمام رزولوشن هایی که این تلویزیون پشتیبانی می کند قابلیت نمایش chroma 4:4:4 را دارند که برای استفاده تلویزیون به عنوان مانیتور بسیار خوب است.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون ال جی C9

پورت های ورودی خروجی پشت تلویزیون الجی C9

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
1 خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
وروی کامپوننت ندارد
1 ورودی کامپوزیت
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
7.1

کیفیت صدای تلویزیون ال جی C9


تلویزیون OLED الجی C9 کیفیت صدای مناسب و معقولی را ارائه می دهد. این تلویزیون می توان صدای بسیار بلند را به خوبی پخش کند و دیالوگ های بسیار واضح تولید نماید. این تلویزیون صدای باس خوبی نیز تولید می کند. اما به طور کلی قادر به تولید صدای ضربه و انفجار نیست و نسبت به تلویزیون های C8 و B8 هنگام پخش صدا بخصوص زمانی که میزان صدا روی حداکثر تنظیم شده باشد ضعیف تر عمل می کند. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

8.2

ویژگی های هوشمند تلویزیون C8 ال جی


تلویزیون هوشمند ال جی C9 با سیستم عامل WebOS 4.5

سیستم عامل : WebOS
نسخه : 4.5

تلویزیون اولد ال جی مدل C9 دارای ویژگی های هوشمند بسیار خوبی است. رابط کاربری سیستم عامل این تلویزیون نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است و استفاده از آن هنوز هم بسیار آسان است. خصوصا با استفاده از ریموت کنترل جادویی ال جی که می توانید از آن به عنوان یک نشانگر مجازی استفاده کنید. تلویزیون C9 چند ویژگی هوشمند جدید نیز دارد. یکی از این ویژگی ها Home Dashboard است که می تواند مشابه SmartThings سامسونگ با دستگاه های دارای IoT ارتباط برقرار کند.

9.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی C9

سایز: بزرگ

 

کنترل صوتی: دارای بسیاری از ویژگی ها

 

منوی کنترل CEC: دارد

 

ویژگی های هوشمند دیگر: دارد

ریموت کنترل تلویزیون 2019 ال جی C9 شبیه به مدل های مشابه در سال گذشته است، اما چند ویژگی به آن اضافه شده است. با استفاده از این ریموت کنترل می توان مانند ریموت کنترل OneRemote تلویزیون سامسونگ دستگاه های دیگر را از طریق IR کنترل کرد. این موضوع بسیار عالی است مخصوصا اگر دستگاه های دیگر از HDMI-CEC پشتیبانی نکنند. مانند تلویزیون های 2018 ال جی، از ریموت کنترل تلویزیون C9 می تواند به عنوان نشانگر موس استفاده کرد. این موضوع باعث می شود تا حرکت بین منو ها و برنامه ها بسیار لذت بخش و آسان شود. همچنین می توانید با استفاده از دکمه های جهت دار در رابط کاربری حرکت کنید.

8.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون ال جی C9

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

مانند همه تلویزیون های ال جی، تلویزیون C9 از گزیده ای از بهترین برنامه ها به صورت پیش فرض برخوردار است. فروشگاه ال جی یکی از فروشگاه های بزرگ حال حاضر است که طیف وسیعی از اپلیکیشن ها را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون C9 از فناوری بلندگو های بیسیم WiSA نیز پشتیبانی می کند، البته ما این فناوری را آزمایش نکردیم. انتظار می رود در به روز رسانی های آینده سیستم عامل این تلویزیون از Apple HomeKit و AirPlay2 نیز پشتیبانی شود.

7.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون C9 مخصوص موبایل

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد

 

اجرای برنامه ها و ورودی ها: هر دو را دارد

 

ورودی متن در Toutube: ندارد

 

ورودی متن در Netflix: ندارد

 

استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد

 

کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد

 

کنترل صوتی: امکانات محدودی دارد

برنامه ریموت کنترل ال جی از زمانی که ما تلویزیون های OLED ال جی را در سال 2018 بررسی نمودیم، تغییری نکرده است. این برنامه هنوز هم امکانات پایه ای برای کنترل تلویزیون را در اختیار شما قرار می دهد و امکانات محدودی نیز در زمینه کنترل صوتی دارد.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون ال جی C9

دفترچه راهنمای
ریموت کنترل
یک جفت باتری
بست جهت مدیریت کابل
محافظ پنل
کابل تبدیل کامپوزیت
کابل برق

خرید و قیمت تلویزیون ال جی C9


قیمت و خرید تلویزیون ال جی C9

در این مقاله به بررسی مشخصات تلویزیون ال جی C9 پرداخته شد. ما این مقاله را در تاریخ 07 خرداد سال 1398 نوشته ایم، بنابراین ممکن است در آینده بعضی ویژگی ها یا خصوصیات آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون ال جی C9 یکی از تلویزیون های پیشرفته و جدید ال جی می باشد. کیفیت تصویر خیره کننده ای دارد و تماشای فیلم ها و بازی ها در آن بسیار لذت بخش است. جهت مشاهده قیمت تلویزیون ال جی C9 در سایز های مختلف می توانید از لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *