بررسی و خرید تلویزیون ال جی C8

بررسی و خرید تلویزیون ال جی C8

تلویزیون ال جی C8 یک تلویزیون 4K با پنل OLED و کیفیت تصاویر فوق العاده است. تکنولوژی تابش نور به این تلویزیون اجازه می دهد تا رنگ های سیاه فوق العاده ای تولید کند که برای اتاق های تاریک عالی است. دقت تصاویر از زاویه های مختلف حفظ می شوند و برای کسانی که از تلویزیون C8 در محیط بزرگ استفاده می کنند عالی است. عملکرد تلویزیون در محتوای HDR خوب است و قسمت های بسیار روشن و اشباع شده را به خوبی نمایش می دهد. کنترل تصاویر و صحنه های سریع و تاخیر صفحه نمایش نیز فوق العاده است، بنابراین برای گیمرها و کاربران کامپیوتر بسیار مناسب می باشد. اما تلویزیون ال جی C8 بی نقص نیست. بستگی به میزان روشنایی محتوایی که روی صفحه نمایش است و تصاویر ثابت، نباید برای مدت طولانی نمایش داده شوند زیرا باعث ایجاد سایه تصویر و پیکسل سوختگی می شوند.
نوع: OLED
ساختار پیکسل: WRGB
رزولوشن: 4K

بررسی تلویزیون LG C8

امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
8.7
سرعت فریم
8.6
درگاه های ورودی
8.9
کیفیت صدا
7.3
ویژگی های هوشمند
8.2
thumb_up
  • توانایی تولید رنگهای سیاه عمیق
  • زمان پاسخگویی بالا و فوری
  • دقت تصاویر در زاویه های مختلف یکسان است
thumb_down
  • ریسک ایجاد پیکسل سوختگی دائمی وجود دارد
  • روشنایی صفحه نمایش بسته به محتوا تغییر میکند

بررسی قیمت تلویزیون ال جی C8


برای مشاهده اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون OLED ال جی C8 در اندازه های مختلف می توانید از لینک های زیر روی سایز مورد نظر خود کلیک نمایید.
ال جی مدل 55C8shopping_cart ال جی مدل 65C8shopping_cart ال جی مدل 77C8shopping_cart
9.5

طراحی تلویزیون ال جی C8


طراحی تلویزیون ال جی C8
طراحی منحنی و خمیده : ندارد
طراحی تلویزیون 2018 ال جی C8 عالی است. پایه تلویزیون عریض و بزرگ است ولی از استحکام و کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. قاب اطراف صفحه نمایش و پایه تلویزیون از جنس آلومینیوم است و به خوبی ساخته شده است. پایه تلویزیون به گونه ای طراحی شده است که صدا را مستقیم در سراسر محیط اتاق پخش نماید اما با توجه به شکل آن امکان قرار دادن یک ساندبار در جلوی تلویزیون وجود ندارد. این تلویزیون نسبت به طراحی سیاه و سفید تلویزیون B7، طراحی یکدست تری (با رنگ های سیاه و خاکستری تیره) دارد. تلویزیون ال جی C8 هم مانند دیگر تلویزیون های OLED ال جی که قبلا آنها را بررسی نموده ایم از مدیریت کابل ساده ای برخوردار است.

پشت

پشت تلویزیون ال جی C8
اندازه براکت : Vesa 300×200
طراحی پشت تلویزیون C8 خیلی شبیه به تلویزیون C7 است. مدیریت کابل بسیار ساده است و فقط از یک گیره کوچک قابل جدا شدن استفاده شده است که می توانید تصویر آن را از اینجا مشاهده نمایید. 4 ورودی HDMI در قسمت کناری دیده می شوند، ولی کامپوننت های ورودی در قسمت عقب وجود دارند و وقتی که تلویزیون را رودی دیوار نصب می کنید ممکن است دسترسی به آن سخت باشد. دکمه کنترلی روی تلویزیون درست مانند تلویزیون C7 در قسمت پشت تلویزیون گوشه سمت راست قرار دارد.

پایه

پایه تلویزیون ال جی C8
پایه تلویزیون بزرگ تر از تلویزیون سال گذشته ال جی C7 است. این بار تقریبا تمام عرض و قسمت پایین تلویزیون را میگیرید، بنابراین ممکن است روی بعضی از میز های تلویزیون به سختی جا شود. این پایه بخوبی تلویزیون را نگه می دارد و محکم است. پایه تلویزیون C8 ال جی از آلومینیوم و پلاستیک فشرده ساخته شده است.
اندازه پایه در تلویزیون 55 اینچ: 35.0″ x 9.2″

ضخامت

ضخامت تلویزیون ال جی C8
حداکثر ضخامت : 4.8 سانتیمتر
نیمه بالایی صفحه نمایش در مقایسه با تلویزیون سال گذشته ال جی C7 بسیار باریک است. نیمه پایین صفحه نمایش قسمت اصلی و محل قرار گیری قطعات الکتریکی تلویزیون می باشد که باریک است و وقتی که تلویزیون روی دیوار نصب شود مماس با دیوار قرار میگیرد.

حاشیه ها

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون ال جی C8
اندازه حاشیه : 0.9 سانتیمتر
اندازه حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون C8 ال جی بسیار باریک است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. تقریبا هیچ فاصله ای بین حاشیه و اولین سطر از پیکسل ها وجود ندارد.
9.0

کیفیت ساخت

کیفیت صاخت تلویزیون ال جی C8
کیفیت ساخت تلویزیون C8 به طور کلی عالی است. طراحی تلویزیون C8 یکدست و یکپارچه است و هیچ فاصله یا شکاف آشکاری دیده نمیشود. هنگام جابجایی و یا حمل و نقل تلویزیون مراقب باشید چون قسمت بالایی تلویزیون بسیار نازک است.
8.7

کیفیت تصویر تلویزیون C8 ال جی


کیفیت تصاویر در تلویزیون ال جی C8 فوق العاده است. کنتراست بی نهایت در تلویزیون C8 ال جی رنگ های سیاه عالی ارائه می دهند و همین امر باعث می شود این تلویزیون برای تماشا در اتاق تاریک فوق العاده باشد. زاویه دید بالا و مدیریت انعکاس نور باعث شده تا تلویزیون C8 ال جی برای اتاق های بزرگ و با روشنایی زیاد نیز مناسب باشد. قسمت های HDR تصاویر بسیار روشن و برجسته هستند. طیف گسترده رنگ ها باعث می شود رنگ ها در تصاویر HDR عمیق و زنده باشند. حتی بدون کالیبره کردن رنگ ها، برای بسیاری از افراد به اندازه کافی مناسب است. یکنواختی رنگ های خاکستری و سیاه فوق العاده است. تلویزیون OLED ال جی C8 یک تلویزیون فوق العاده برای تماشای برنامه های ورزشی می باشد.
9.5

انعکاس نور

بازتاب نور در تلویزیون ال جی C8 رفلکس نور در تلویزیون ال جی C8 انعکاس نور در تلویزیون ال جی C8
نوع صفحه نمایش: براق
میزان انعکاس نور: %1.3
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.1
تلویزیون ال جی C8 مدیریت فوق العاده ای روی انعکاس نور دارد. صفحه نمایش براق تلویزیون C8 نور را منعکس می کند ولی با شدت بسیار کم. پوشش ضد انعکاس نور استفاده شده در این تلویزیون همانند تلویزیون های پیشرفته E7 و Q8C رنگ بنفش کمی را منعکس می کند. استفاده از پوشش ضد انعکاس نتایج فوق العاده ای را ارائه می دهد و استفاده از این تلویزیون در اتاق با روشنایی زیاد را بدون هیچ مشکلی امکان پذیر می سازد.
8.6

سرعت فریم در تلویزیون ال جی C8


تلویزیون 2018 ال جی مدل C8 به خوبی از پس تصاویر سریع حرکتی بر می آید. زمان پاسخگویی آنی صفحه نمایش باعث شده که هیچ سایه ای از تصاویر در حرکت سریع به وجود نیاید و این تلویزیون برای تماشای برنامه های ورزشی یا بازی های کامپیوتری بسیار مناسب باشد. همچنین به دلیل استفاده نشدن از نور پس زمینه سنتی در تلویزیون های OLED هیچ سوسو زدنی نیز وجود ندارد، درست بر خلاف تلویزیون های سامسونگ با تکنولوژی QLED. یکی از ضعف های تکنولوژی OLED این است که در هنگام پخش محتوا با فریم ریت پایین تصاویر با لرزش همراه می شوند. بخصوص هنگام تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی این اتفاق رخ می دهد چون اکثرا از فریم ریت پایینی برخوردار هستند.
8.6

ورودی های تلویزیون ال جی C8


تلویزیون ال جی C8 از اکثر سیگنال های ورودی مرسوم از جمله HDR پشتیبانی می کند. این تلویزیون بدون در نظر گرفتن فرمت ورودی از اینپوت لگ یا تاخیر در نمایش کمی برخوردار است، بنابراین برای بسیاری از گیمر ها خبر خوبی است. اینپوت لگ در خروجی 4K و فریم ریت 60Hz بازی ها در کمترین حد ممکن است و ما تا به امروز هیچ تلویزیونی که تا این حد اینپوت لگ پایینی داشته باشید تست نکرده ایم. تلویزیون C8 ال جی از سیستم نمونه برداری رنگ chroma 4:4:4 و کیفیت 1080P با فریم ریت 120Hz پشتیبانی می کند که برای استفاده به عنوان مانتیور مناسب است.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی تلویزیون ال جی C8
تلویزیون ال جی C8 ورودی کامپوننت ندارد. این تلویزیون از ورودی کامپوزیت از طریق آداپتور پشتیبانی می کند. در کمال تعجب تلویزیون C8 الجی دارای 3 عدد ورودی USB 2.0 می باشد و بر خلاف تلویزیون 2017 ال جی C7 هیچ ورودی USB 3.0 ندارد. مانند تلویزیون های OLED تولید 2017، تلویزیون C8 از خروجی صدای آنالوگ برخوردار نیست و برای اتصال هدفون بیسیم به تلویزیون باید از تبدیل دیجیتال به آنالوگ استفاده کنید. لیست ورودی های تلویزیون C8 الجی به شرح زیر می باشد:
4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
کامپوننت ورودی ندارد
1 ورودی کامپوزیت
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
7.3

کیفیت صدای تلویزیون الجی C8


کیفیت صدای تلویزیون C8 ال جی بالاتر از حد متوسط است. صدای این تلویزیون تقریبا بلند است و دارای یک باس با قدرت خوب می باشد. همچنین دارای یک متعادل کننده صدا است که برای تولید صدای شفاف بسیار مهم است. به هر حال باس تلویزیون C8 ال جی به اندازه کافی قوی نیست که صدای تکان دهنده ای برای افکت فیلم ها تولید کند. این باس به سیستم کالیبر اتوماتیک صدا برای اتاق مجهز نمی باشد و هنگام پخش حداکثر صداهای بلند، مقدار کمی از هوا را پمپاژ می کند. برای داشتن صدایی بهتر در تلویزیون C8 ال جی استفاده از یک ساندبار جداگانه پیشنهاد می شود.
8.2

ویژگی های هوشمند تلویزیون ال جی C8


تلویزیون هوشمند ال جی C8 با سیستم عامل WebOS 4.0
سیستم عامل هوشمند : WebOS
نسخه : 4.0
آخرین نسخه پلتفرم هوشمند ال جی به نام WebOS روی تلویزیون C8 ال جی اجرا می شود. تلویزیون C8 اپلیکیشن های از پیش نصب شده خوبی دارد و همچنین فروشگاه ال جی مجموعه مناسبی از برنامه ها را در اختیارتان قرار می دهد. البته این برنامه ها به خوبی برنامه هایی که در پلی استور روی تلویزیون های سامسونگ و سونی یافت می شوند نیست. ریموت کنترل تلویزیون ال جی C8 کوچک است و به خوبی کار می کند. رابط کاربری در تلویزیون هوشمند C8 ال جی در ابتدا می تواند گیج کننده به نظر برسد ولی به خوبی کار می کند و سریع است. ویزگی های کنترل صوتی جدید به طور فوق العاده ای خوب عمل می کنند و می توانند با لوازم الکتریکی مختلف ارتباط برقرار کنند.
9.0

ریموت کنترل

کنترل جادویی تلویزیون ال جی C8
سایز: بزرگ
کنترل صوتی: ویژگی های بسیاری دارد
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: دارد
ریموت کنترل از لحاظ شکل و شمایل تقریبا شبیه به تلویزیون سال گذشته ال جی C7 می باشد. این کنترل مجموعه عملکرد محدودی دارد که اجازه انجام عملیات اصلی و دسترسی سریع به تنظیمات و جستجو در منو ها را فراهم می آورد. وقتی که کنترل را به سمت تلویزیون میگیرید مانند یک مکان نما عمل می کند و وقتی که با دکمه اسکرول وسط ریموت کنترل ترکیب شود، امکان دسترسی سریع به تمام گزینه ها را فراهم می آورد. کنترل صوتی حالا خیلی بهتر است و در مقایسه با سرویس هایی که سامسونگ ارائه می دهد عملکرد بهتری دارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا سایر دستگاه های ال جی که از تکنولوژی ThinQ پشتیبانی می کنند مانند لامپ ها، تهویه های هوا و … را کنترل نمایید. همچنین این تلویزیون در آینده با سرویس الکسا آمازون و گوگل هوم سازگار خواهد شد. دستورات اصلی که ما امتحان کردیم به خوبی کار کرد و به ما اجازه جستجو در یوتیوب، تغییر ورودی تلویزیون، تغییر برخی تنظیمات و همچنین پرسیدن وضعیت آب و هوا را داد.
8.0

برنامه ها و امکانات

انتخاب برنامه: خیلی زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش HDR از روی USB: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Amazon Video: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد
مانند همه تلویزیون های پیشرفته ال جی، تلویزیون C8 ال جی برنامه های محبوب زیادی مانند Netflix،Amazon Video و Youtube را به صورت پیش فرض روی خود نصب دارد.
7.0

برنامه ریموت

برنامه کنترل تلویزیون ال جی C8
کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: ندارد

اقلام همراه تلویزیون

اقلام همراه تلویزیون ال جی C8
دفترچه راهنما
ریموت کنترل
یک جفت باتری
آداپتور کامپوزیت
کابل برق

بررسی قیمت تلویزیون ال جی 77C8 | 65C8 | 55C8


قیمت تلویزیون ال جی 77C8 | 65C8 | 55C8
در این مقاله به بررسی مشخصات تلویزیون ال جی C8 سایز 55 اینچ پرداخته شد و انتظار داریم که بررسی های انجام شده برای سایز های دیگر هم درست باشد. ما این مقاله را در تاریخ 24 اردیبهشت سال 1397 نوشته ایم، بنابراین اگر تلویزیونی که خریداری کرده اید با نقد و بررسی ما مطابقت ندارد لطفا اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون ال جی C8 می توانید از لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید:

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *