فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون های سامسونگ و تاثیر آن روی کیفیت تصویر

فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون های سامسونگ و تاثیر آن روی کیفیت تصویر

این روزها تلویزیون ها تنها بعنوان یک صفحه نمایش کاربرد ندارند. تلویزیون های پرچمدار مانند سونی ،ال جی ،سامسونگ و … .هوشمند شده اند و به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند. علاوه بر تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، امروزه تلویزیون ها به صفحه اصلی خانگی برای بازی های ویدیویی نیز تبدیل شده اند.
قطعا تجربه بازی با گرافیک مناسب روی نمایشگر بزرگ و عریض از مانیتور کوچک لپ تاپ بسیار جذاب تر و دلچسب تر خواهد بود. می توان گفت شرکت های مختلف تلویزیون های خود را به خوبی با عصر تحول دیجیتال همگام کرده اند.

وضوح حرکت و جزیات صاف و واضح در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است. Motion Xcelerator یک فناوری برای کاهش لرزش تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون شما است. نتیجه آن تصویر کاملا واضح و صاف و سرشار از جزئیات در صحنه های سریع است.
بنابراین گیمر ها با افزایش شانس برنده شدن در هر بازی باید به خاطر فناوری Motion Xcelerator قدر دان شرکت سامسونگ باشند . این فناوری به منظور دسترسی به وضوح بیشتر تصویر و رفع تاری روی تلویزیون های سامسونگ پیاده شده است.



فناوری Motion Xcelerator چیست؟

اکثر گیمرها با این عقیده موافق هستند که یک تصویر صاف بر روی صفحه نمایش تضمین کننده یک بازی راحت و لذت بخش است. به همین دلیل است که به طور ویژه فناوری هایی مانند Motion Xcelerator در تلویزیون های سامسونگ پیاده سازی شده است.
در واقع، Motion Xcelerator یک فناوری بسیار ساده است که امکان یک بازی ویدئویی پویا را برای شما فراهم می کند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که از شر یک تصویر تار خلاص شوید و تصویر را شفاف نگه دارید.

Motion Xcelerator یک فناوری برای کاهش لرزش تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون است . از سال 2021 به بعد اکثر تلویزیون های میان رده سامسونگ با رفرش ریت 60 از این فناوری پشتیبانی میکنند. این فناوری وضوح حرکت را برای نمایش جزییات صاف و واضح افزایش می دهد.

تاثیر فناوری Motion Xcelerator روی کیفیت تصویر


فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون سامسونگ چگونه کار می کند؟

لرزش تصویر در واقع همان کدری است که تلویزیون های LED دارند . دلیل این کدری این است که پیکسل ها نمی توانند با سرعتی که ما در گیم های رده بالا داریم، خاموش و روشن شوند.
به همین دلیل سامسونگ از فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون های میان رده خود استفاده کرده است. این فناوری با شبیه سازی رفرش ریت 120 هرتز هنگام بازی، باعث میشود تصاویر را با تاری کمتری مشاهده کنید.

این تکنولوژی هنگام بازی به صورتی که در حین گیم نورهای پس زمینه خاموش میشوند و نورهای مزاحم موجود نیستند تاری تصویر را برطرف می کند. این تکنولوژی با پیاده سازی یک فریم سیاه در تلویزیون باعث می شود پیکسل ها 5-3 میلی ثانیه خاموش و روشن شوند. به این ترتیب تاری و کدری تصویر را از بین میبرد.

نتیجه این کار نیز نمایش جزییات دقیق و تصویری کاملا واضح و صاف در صحنه های سریع خواهد بود. تاثیرات این عملیات در تصاویری که نرخ نوسازی تصویر پایین تری دارند به وضوح دیده میشود.



انواع فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون سامسونگ

فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون های سامسونگ دارای 3 نسخه متفاوت است. هر نسخه در تلویزیون های متفاوتی استفاده است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.



بیشتر بخوانید : جدیدترین راهنمای خرید تلویزیون



Motion Xcelerator ساده ترین ورژن این فناوری

نسخه اول و ساده این فناوری یعنی Motion Xcelerator در تلویزیون های معمولی سامسونگ به کار رفته است .این نسخه با کنترل رنگ مشکی و نور در تلویزیون باعث شفافیت تصویر و رفع تاری و لرزش آن میشود. نسخه اول این فناوری در تلویزیون های قدیمی تر و در مدل های معمولی سامسونگ پیاده شده است.

فناوری Motion Xcelerator در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ


نسخه Motion Xcelerator turbo

نسخه دوم که با نام Motion Xcelerator turbo شناخته میشود در تلویزیون های کریستالی سامسونگ به کار رفته است. تلویزیون های کریستالی با رفرش ریت 60 هرتز میتوانند با استفاده از فناوری Motion Xcelerator turbo رفرش ریت 120 هرتز را شبیه سازی کنند.

بنابراین نسخه Motion Xcelerator turbo نیز میتواند تاری تصویر را در تلویزیون های کریستالی با رفرش ریت 60 هرتز و حتی 120 هرتز رفع کنند. همچنین میتواند در تلویزیون های UHD سامسونگ از لرزش تصویر هنگام بازی جلوگیری کند. تصاویر کاملا پویا و روان در تلویزیون های کریستالی سامسونگ به یاری قابلیت Motion Xcelerator turbo پخش خواهند شد.

فناوری Motion Xcelerator Turbo در تلویزیون های کریستالی سامسونگ


نسخه Motion Xcelerator turbo+

نسخه سوم با عنوان Motion Xcelerator turbo+ معرفی شده است. عملکرد این نسخه نیز مانند دو نسخه قبلی است. با این تفاوت که Motion Xcelerator turbo+ تنها در تلویزیون های QLED و Neo QLED سامسونگ استفاده شده است.

فناوری Motion Xcelerator Turbo+ در تلویزیون های کیولد سامسونگ


نسخه های مختلف Motion Xcelerator چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

همانطور که گفتیم فناوری Motion Xcelerator از 3 نسخه متفاوت برخوردار است. عملکرد این 3 نسخه مشابه هم است و تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این نسخه ها در کیفیت نمایشگرهاست. هرچه مدل صفحه نمایش تلویزیون بالاتر باشد، پیکسل ها سریعتر کار می کنند. چرا که خاموش کردن نور پس زمینه (قرار دادن یک فریم سیاه) اساس کار این فناوری است .



سوالات متداول

نسخه های Motion Xcelerator تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها در صفحه نمایش های مختلفی به کار رفته اند.

تلویزیون های LED، کریستال، QLED و Neo QLED برند سامسونگ به این فناوری مجهز شده اند.

این فناوری رفرش ریت 120 هرتز را شبیه سازی کرده و از تاری و لرزش تصویر هنگام بازی تا حد زیادی میکاهد.

جمع بندی:

پخش تصاویر صاف و شفاف یکی از ملاک های خرید تلویزیون است. سامسونگ با معرفی Motion Xcelerator و استفاده آن در 3 نسخه متفاوت به بهبود کیفیت تصویر و رفع تاری و لرزش آن کمک کرده است. این فناوری با شبیه سازی رفرش ریت 120 هرتز روی تلویزیون هایی که از رفرش ریت پایینی برخوردار هستند لذت تماشای هرچیزی را دوچندان خواهد کرد.
به این ترتیب خرید تلویزیون های میان رده سامسونگ با قیمت مناسب، برای بازی نیز امکان پذیر شده است. شما میتوانید قیمت تلویزیون های سامسونگ با فناوری Motion Xcelerator را در سایت دی جی بانه مشاهده فرمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *