آموزش فعال سازی Airplay | آسان ترین روش اتصال ایفون به تلویزیون هوشمند

آموزش فعال سازی Airplay | آسان ترین روش اتصال ایفون به تلویزیون هوشمند

Airplay یکی از ساده ترین روش ها برای منعکس کردن محتوا از دستگاه های شرکت اپل روی تلویزیون است. شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه میتوانید محتوای گوشی ایفون یا ای پد خود را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون مشاهده کنید؟ آیا میتوان مانند دستگاه های اندرویدی، محتوای دستگاه های iOS را هم روی تلویزیون انتقال داد؟ Airplay با چه تلویزیون و گوشی هایی سازگار است؟

در این مقاله به راحتی میتوانید پاسخ به پرسش های خود را پیدا کنید. همچنین میتوانید آموزش فعال سازی Airplay در تلویزیون های سونی، سامسونگ و ال جی را به صورت تصویری مشاهده کنید.



Airplay چیست؟ چگونه Airplay را در گوشی ایفون فعال کنم؟

Airplay همان قابلیت Screen Mirroring است. همانگونه که با برنامه های WiFi Direct، Miracast و … دستگاه های اندرویدی به تلویزیون متصل میشوند، Airplay دستگاه های iOS را به تلویزیون متصل میکند. این قابلیت مخصوص دستگاه های شرکت اپل است و قابلیت اجرا روی دستگاه های اندرویدی را ندارد.
شما میتوانید عکس، فیلم و فایل های صوتی خود را با استفاده از قابلیت Airplay روی صفحه نمایش تلویزیون منعکس کنید و آنها را در سایز بزرگتر ببینید. Airplay به شما اجازه میدهد تصاویر، فیلم، موسیقی، صفحه نمایش، بازی و … را به صورت بی سیم روی تلویزیون به اشتراک بگذرید.

اکثر تلویزیون های هوشمند جدید از Airplay پشتیبانی میکنند. اما بازهم بهتر است قبل از خرید تلویزیون مشخصات فنی مدل مورد نظر خود را چک کنید. همچنین ممکن است برخی مدل ها با توجه به کشور سازنده یا منطقه جغرافیایی مختلف از این قابلیت پشتیبانی نکنند. یا ممکن است این ویژگی طی یک اپدیت نرم افزار در دسترس قرار بگیرد.

در ادامه نحوه فعال سازی Airplay را در تلویزیون های سونی، سامسونگ و ال جی به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم. همچنین میتوانید نحوه فعال سازی این قابلیت را در گوشی ایفون و سایر دستگاه های iOS مشاهده کنید.

اتصال ایفون و ای پد با قابلیت Airplay در تلویزیون های هوشمند

فعال سازی Airplay در تلویزیون سونی

قبل از اینکه استفاده از قابلیت Airplay را شروع کنید، ابتدا تلویزیون سونی را به اینترنت متصل کنید. سپس چک کنید که تلویزیون سونی و دستگاه شرکت اپل از آخرین نسخه بروزرسانی سیستم عامل برخوردار باشند. ممکن است عملکرد دستگاه اپل و تلویزیون سونی بسته به نسخه سیستم عامل متفاوت باشد.


نحوه اتصال Airplay در تلویزیون سونی

برای اتصال گوشی ایفون و سایر دستگاه های iOS به تلویزیون سونی مراحل زیر را دنبال کنید:

– مطمئن شوید که دستگاه اپل شما به همان شبکه وای فای تلویزیون سونی متصل شده باشد.
– برای نمایش ویدیو روی تلویزیون، شروع به پخش آن روی دستگاه اپل کرده و سپس روی AirPlay Video ضربه بزنید.
– برای نمایش عکس ها، عکس مورد نظر را باز کرده و سپس روی اشتراک گذاری یا SHARE ضربه بزنید.
– برای نمایش فایل صوتی نیز شروع به پخش آن روی دستگاه اپل کرده و روی AirPlay Audio ضربه بزنید.

در صورتی که میخواهید کل صفحه گوشی ایفون شما روی تلویزیون نمایش داده شود، قسمت Control Centere را در گوشی باز کنید و روی Screen Mirroring ضربه بزنید.



بیشتر بخوانید : آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سونی



مشکل اتصال Airplay در تلویزیون های سونی

در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید اما با مشکل روبرو شدید میتوانید با روش های زیر به راحتی به عیب یابی بپردازید.

1- ابتدا مطمئن شوید تلویزیون سونی شما از قابلیت Airplay پشتیبانی میکند. این قابلیت ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی مختلف در هر تلویزیون متفاوت باشد.

2- از روش زیر چک کنید AirPlay روی تلویزیون سونی روشن است:
– روی کنترل از راه دور تلویزیون سونی، دکمه Input Select یا Options را فشار دهید.
– Airplay را انتخاب کنید.
– تنظیمات AirPlay & HomeKit را انتخاب کرده و AirPlay را روشن کنید.

3- تلویزیون سونی و دستگاه های اپل را به آخرین نسخه سیستم عامل بروز کنید. شما میتوانید در سایت سونی آخرین نسخه سیستم عامل تلویزیون خود را مشاهده کنید.

4- تلویزیون و گوشی اپل خود را ری استارت کنید.

از ویدیوی زیر میتوانید آموزش مرحله به مرحله اتصال دستگاه های iOS به تلویزیون سونی را به صورت تصویری مشاهده کنید.



فعال سازی Airplay در تلویزیون سامسونگ

سامسونگ نیز از قابلیت AirPlay در تلویزیون های خود برخوردار است. این قابلیت به شما اجازه میدهد عکس، ویدیو و آهنگ های مورد علاقه خود را از گوشی ایفون یا سایر دستگاه های شرکت اپل روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ منعکس کنید. قابلیت AirPlay 2 در تلویزیون های منتخب سامسونگ از سال 2018 و جدیدتر وجود دارد.
اکثر تلویزیون های سامسونگ از قابلیت AirPlay 2 پشتیبانی میکنند. شما میتوانید از مشخصات فنی تلویزیون از وجود آن در مدل مورد نظر خود آگاه شوید. اما نحوه عملکرد AirPlay ممکن است در هر مدل با توجه به منطقه جغرافیایی مختلف متفاوت باشد یا در دسترس نباشد.



بیشتر بخوانید : نحوه اتصال به تلویزیون های سامسونگ با Tap View



نحوه اتصال Airplay در تلویزیون سامسونگ

قابلیت AirPlay به شما اجازه میدهد محتوای دستگاه های شرکت اپل را به راحتی روی تلویزیون Mirror کنید. شما میتوانید تصاویر، ویدیوها و موسیقی را از دستگاه های iOS ، مانند آیفون، آیپد و مک، مستقیما روی تلویزیون سامسونگ به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

– مطمئن شوید تلویزیون سامسونگ و دستگاه iOS به یک شبکه اینترنت وای فای متصل باشند.
توجه داشته باشید که هات اسپات گوشی امکان برقراری ارتباط بین دستگاه ها را حتی در صورت اتصال به یک شبکه نمیدهد. بنابراین اگر از هات اسپات موبایل برای اتصال اینترنت خود استفاده می کنید، AirPlay کار نخواهد کرد.

– قبل از شروع پخش محتوا، ممکن است لازم باشد AirPlay را در تلویزیون سامسونگ فعال کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات یا Settings بروید. سپس General و Apple AirPlay Settings را انتخاب کنید. در این قسمت میتوانید AirPlay را روشن کنید.

– برای اشتراک گذاری عکس ها یا ویدیوها، به برنامه Photos در گوشی ایفون خود بروید و آن را باز کنید. عکس یا ویدیویی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی نماد ااشتراک گذاری یا SHARE در پایین سمت چپ ضربه بزنید.

– AirPlay را انتخاب کنید. سپس روی نام تلویزیون سامسونگ ضربه بزنید.

– ممکن است در این مرحله صفحه نمایش تلویزیون یک کد را نمایش دهد. آن را در گوشی ایفون خود وارد کنید تا محتوا ظاهر شود. سپس تصویر یا ویدیو در تلویزیون سامسونگ نمایش داده می شود.

اتصال گوشی iOS به تلویزیون سامسونگ با قابلیت Apple Airplay

پخش موسیقی در تلویزیون سامسونگ با قابلیت Airplay

– برای انتقال فایل صوتی از گوشی ایفون روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ ابتدا یک پخش کننده موسیقی مانند Spotify را باز کنید. یک آهنگ را انتخاب کرده و روی نماد AirPlay در پایین صفحه ضربه بزنید.
– نام تلویزیون سامسونگ که میخواهید موسیقی روی آن منتقل شود را انتخاب کنید.
– ممکن است در این مرحله صفحه نمایش تلویزیون یک کد را نمایش دهد. آن را در گوشی ایفون خود وارد کنید تا محتوا ظاهر شود. سپس موسیقی یا فایل صوتی از تلویزیون سامسونگ پخش میشود.
– اگر قبلا صدا روی گوشی ایفون پخش میشد و حالا میخواهید از تلویزیون پخش شود، کافی است Control Center موبایل را باز کنید. سپس، روی AirPlay در پخش کننده موسیقی ضربه بزنید تا صدا از بلندگوهای تلویزیون به گوش برسد.

برای توقف پخش موسیقی، دوباره روی نماد AirPlay ضربه بزنید. سپس تلویزیون را از حالت انتخاب خارج کنید.


تنظیمات AirPlay در تلویزیون هوشمند سامسونگ

شما میتوانید تنظیمات AirPlay 2 را در تلویزیون های هوشمند سامسونگ تغییر دهید. همچنین میتوانید تنظیمات را طبق سلیقه خود شخصی سازی کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات تلویزیون سامسونگ بروید. سپس گزینه General را انتخاب کرده و روی Apple Airplay بزنید.

AirPlay: با انتخاب این گزینه قابلیت AirPlay روشن و خاموش می شود.

Require Code: برای اتصال دستگاه های iOS به تلویزیون سامسونگ یک رمز عبور نیاز است. شما از این بخش میتوانید رمز عبور مورد نظر خود را ایجاد کنید. همچنین برای پاک کردن تمام دستگاه های iOS از حافظه تلویزیون سامسونگ، میتوانید Reset Paired Devices را نیز در این منو انتخاب کنید.

Subtitles and Captioning: در این منو می توانید زیرنویس را روشن یا خاموش کنید. همچنین گزینه های مختلفی برای تنظیم ظاهر زیرنویس مانند فونت، اندازه و رنگ وجود دارد.

About AirPlay: در این قسمت میتوانید آخرین نسخه در حال اجرای AirPlay و اطلاعات قانونی مربوط به نرم افزار را مشاهده کنید.


عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به Airplay

در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید اما بازهم موفق به اتصال نشدید مراحل زیر را چک کنید:

– مطمئن شوید که AirPlay در دستگاه iOS و تلویزیون سامسونگ شما روشن بوده و 2 دستگاه نزدیک یکدیگر قرار دارند.
– از بروز بودن نسخه نرم افزار مطمئن شوید. سپس چک کنید هر دو دستگاه به یک شبکه اینترنت WiFi متصل باشند.
– دستگاه iOS و تلویزیون سامسونگ را ری استارت کنید.
– در صورت درخواست رمز عبور، آن را وارد کنید. ممکن است نیاز باشد رمز عبور Airplay را در تنظیمات تغییر دهید.

اگر موسیقی در حین پخش ناگهان قطع شد:

– اگر موسیقی به صورت غیرمنتظره ای قطع شد، از برنامه پخش موسیقی یا سیری دوباره برای پخش موسیقی استفاده کنید.
– بعضی مواقع برنامه Home ممکن است از HomePod ، Apple TV یا بلندگوی سازگار با AirPlay به عنوان منبع صوتی اصلی برای پخش موسیقی استفاده کند. همچنین استفاده از سیری یا انجام کار دیگری ممکن است باعث شود پخش در همه جا متوقف شود. شما میتوانید از یک دستگاه iOS یا رایانه با iTunes به عنوان منبع صوتی برای پخش دستی موسیقی استفاده کنید.

اگر هنگام پخش ویدیو صدا ندارید:

– اگر هنگام پخش ویدیو از دستگاه iOS یا Mac خود صدایی از تلویزیون پخش نمیشود، مطمئن شوید که صدا در دستگاه iOS و تلویزیون زیاد است و بی صدا نیست.
– اگر ویدیو را از iPhone یا iPad پخش میکنید، کلید Ring/Silent را بررسی کنید. اگر روی سایلنت تنظیم شده باشد، یک خط نارنجی خواهید دید. برای روشن کردن زنگ، سوئیچ را تغییر دهید.



بیشتر بخوانید : منعکس سازی چند محتوا به صورت هم زمان روی تلویزیون با قابلیت Multi View



فعال سازی Airplay در تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی نیز مانند سونی، سامسونگ و سایر تلویزیون های هوشمند از قابلیت اشتراک گذاری محتوا پشتیبانی میکنند. شما میتوانید محتوای تلفن همراه، رایاته شخصی، تبلت و … را به راحتی روی صفحه نمایش تلویزیون های ال جی منتقل کنید. راه های زیادی برای اتصال به تلویزیون های ال جی وجود دارد. همه روش ها بسته به اتصال شبکه شما و نوع دستگاه متفاوت خواهد بود.

روش های متنوع و زیادی برای اتصال دستگاه های اندرویدی به تلویزیون ال جی وجود دارد. اما در این بخش میخواهیم روش اتصال دستگاه های iOS به تلویزیون LG را به شما آموزش دهیم. در صورتی که از دستگاه های شرکت اپل استفاده میکنید، با استفاده از Airplay به راحتی میتوانید محتوا را روی تلویزیون منعکس کنید.


نحوه اتصال Airplay در تلویزیون ال جی

تقریبا میتوان گفت اکثر تلویزیون های هوشمند ال جی از سال 2018 از قابلیت Airplay پشتیبانی میکنند. استفاده از AirPlay در تلویزیون ال جی بسیار آسان است. شما میتوانید در دستگاه های iOS از دستگاه Siri بخواهید تا موسیقی یا برنامه تلویزیونی دلخواهتان را در تلویزیون ال جی پخش کند. همچنین میتوانید برنامه مورد نظر خود را برای پخش در AirPlay باز کنید.
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

– در دستگاه iOS خود روی آیکون AirPlay ضربه بزنید و نام تلویزیون ال جی را در لیست انتخاب کنید.

– بخش Control Center را در گوشی ایفون باز کنید. آیکون Screen Mirroring را انتخاب کرده و از فهرست موجود نام تلویزیون ال جی را انتخاب کنید. در دستگاه مک، بعد از انتخاب آیکون AirPlay از نوار منو میتوانید تلویزیون ال جی را انتخاب کنید.

– در صورت درخواست رمز، عددی که روی تلویزیون نمایش داده شده است را وارد کنید.

در صورتی که موفق به اتصال نشدید ابتدا مطمئن شوید هر دو دستگاه به یک شبکه اینترنت وای فای متصل باشند. سپس از بروز بودن نسخه سیستم عامل تلویزیون و دستگاه iOS اطمینان حاصل کنید.
در ویدیوی زیر میتوانید نحوه فعال سازی Airplay در تلویزیون های ال جی را به صورت تصویری مشاهده کنید.



جمع بندی:

در این مقاله تلاش کردیم نحوه فعال سازی و نکات اتصال قابلیت Apple Airplay به تلویزیون ها را بررسی کنیم. همچنین مشکلات آن را هنگام اتصال توضیح داده و به رفع آن پرداختیم. اکنون علاوه بر دستگاه های اندرویدی میتوانید دستگاه های iOS را هم به راحتی به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.
Airplay از قابلیت های پرکاربردی است که دارندگان دستگاه های iOS میتوانند برای اتصال به تلویزیون از آن استفاده کنند. شما در فروشگاه دی جی بانه میتوانید تلویزیون هایی که از قابلیت Airplay پشتیبانی میکنند را مشاهده کنید. همچنین میتوانید نسبت به خرید آنها با قیمت مناسب، گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا اقدام فرمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *