3 ترفند آسان برای اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون های سونی

3 ترفند آسان برای اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون های سونی

اتصال گوشی تلفن همراه به تلویزیون امروزه به یکی از رایج ترین کارها تبدیل شده است. تقریبا تمام شرکت های سازنده تلویزیون از این قابلیت روی محصولات خود استفاده میکنند. شرکت سونی نیز از روش های مختلفی برای اتصال موبایل به تلویزیون برخوردار است.
اولین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از کابل است. اما استفاده از کابل همیشه دردسر و مشکلات خاص خود را به همراه دارد. در این مقاله بهترین روش های اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون های سونی را آموزش داده ایم. با این روش شما به راحتی میتوانید از ویژگی اتصال بی سیم استفاده کرده و صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون منعکس کنید.



قابلیت Miracast یا Screen Mirroring

Miracast یکی از بهترین روش ها برای اتصال بی سیم تلفن همراه به تلویزیون سونی است. دانگل Miracast یک قطعه سخت افزاری است که با اتصال آن به تلویزیون خود می توانید امکان اتصال بین موبایل و تلویزیون را برقرار کنید. قابلیت میراکست در هر برند نام متفاوتی دارد. این قابلیت را در تلویزیون های سونی میتوانید با نام Screen Mirroring مشاهده کنید.

برای استفاده از قابلیت Miracast، تلویزیون شما باید از ویژگی پشتیبانی کند. درصورتی که تلویزیون شما دارای چنین قابلیتی است، برای برقراری اتصال بین موبایل و تلویزیون خود هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما در غیر این صورت می توانید از یک دانگل میراکست استفاده کنید.
در این روش علاوه بر تلویزیون گوشی تلفن همراه شما نیز باید از این قابلیت پشتیبانی کند. البته جای نگرانی نیست، زیرا تمام گوشی های اندرویدی نسخه 4.2 و بالاتر از قابلیت میراکست پشتیبانی میکنند.

اتصال گوشی به تلویزیون سونی با قابلیت Screen Mirroring

آموزش اتصال به تلویزیون سونی با قابلیت Miracast یا Screen Mirroring

نام دستگاه تلفن همراه خود را در تلویزیون ثبت کنید.
بسته به مدل تلویزیون ویژگی Screen Mirroring را با استفاده از کنترل از راه دور روشن کنید. در تلویزیون های اندرویدی با استفاده از 2 روش میتوانید این قابلیت را فعال کنید.

روش اول:
– دکمه Home را فشار دهید.
– ایکون برنامه ها (App) را انتخاب کنید.
– گزینه Screen Mirroring را مشاهده میکنید.

روش دوم:
– دکمه Input را فشار دهید.
– گزینه Screen Mirroring را مشاهده میکنید.

در سایر تلویزیون ها که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمیکنند، راهنمای اتصال را انتخاب کنید. سپس برای اتصال دستگاه تلفن همراه خود به تلویزیون، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. همچنین میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:

– تنظیمات را در دستگاه تلفن همراه خود انتخاب کنید.
– بسته به مدل تلفن همراه خود، Screen Mirroring، Miracast، Cast screen، Smart View یا Wireless display را انتخاب کنید.
– در تلفن همراه خود، نام تلویزیون انتخاب کنید.

توجه داشته باشید در این مرحله اگر تلویزیون شما به شبکه وای فای متصل باشد، در حین استفاده از Screen mirroring قطع میشود. سپس پس از خروج به صورت خودکار دوباره وصل خواهد شد.



دانگل Google Chromecast

دانگل Google Chromecast یکی دیگر از روش های ساده برای اتصال گوشی به تلویزیون های سونی است. با استفاده از این ویژگی به راحتی میتوانید موبایل اندرویدی خود را به تلویزیون سونی متصل کنید. شما میتوانید این دانگل را که شبیه به یک فلش مموری کوچک است از طریق درگاه HDMI به تلویزیون سونی وصل کنید.
در این روش نیز باید تلویزیون و گوشی از این قابلیت پشتیبانی کنند. خوشبختانه تلویزیون های جدید سونی دارای کروم کست داخلی هستند و نیازی به خرید جداگانه این دانگل ندارید.

برای اتصال با کروم کست، تلویزیون و گوشی باید به یک شبکه متصل باشند. در مرحله بعد برای انعکاس صفحه نمایش کافی است گزینه Cast را در موبایل خود انتخاب کنید. سپس میبینید به راحتی محتوای تلفن همراه شما روی صفحه نمایش تلویزیون میرور میشود و میتوانید آنها را در سایز بزرگتر مشاهده کنید.

اتصال به تلویزیون سونی با یک کلیک توسط کروم کست Chromecast

قابلیت Wifi Direct

Wifi Direct را میتوان راحت ترین روش برای اتصال تلفن همراه هوشمند به تلویزیون معرفی کرد. این روش یکی از بهترین راه ها برای اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون سونی است. Wi-Fi Direct یک راه عالی برای به اشتراک گذاری عکس، فیلم و موسیقی است. شما میتوانید همه چیز را در صفحه نمایش بزرگ و زیبای تلویزیون های سونی ببینید و لذت بیشتری ببرید.
ممکن است تلویزیون شما برای فعال کردن ویژگی Wi-Fi Direct به آخرین اپدیت سیستم عامل نیاز داشته باشد. برای بروزرسانی سیستم عامل باید تلویزیون را به اینترنت پرسرعت متصل کنید.
ویژگی Wi-Fi Direct در همه تلویزیون های سونی در دسترس نیست. به طور مثال تلویزیون های سونی قبل از ژانویه 2011 از این ویژگی پشتیبانی نمیکنند. برای اینکه ببینید آیا تلویزیون شما از ویژگی Wi-Fi Direct پشتیبانی میکند یا خیر، مشخصات فنی تلویزیون را بررسی کنید.



اتصال موبایل به تلویزیون سونی با قابلیت Wifi Direct

برای اتصال گوشی یا تبلت به تلویزیون سونی با قابلیت Wifi Direct کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

– وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
– گزینه اتصالات (Connections) را فعال نمایید.
– گزینه Wi-Fi Direct را لمس کنید تا فعال شود.
– قابلیت وای فای دایرکت را در تلویزیون سونی خود نیز فعال کنید.

برای اتصال ایفون و ای پد به تلویزیون با قابلیت Wifi Direct مراحل زیر را دنبال کنید:

– تلویزیون را روی صفحه نمایشی که کلید WPA (رمز عبور) را برای ورود به دستگاه تلفن همراه نمایش می دهد، نگه دارید.
– وای فای را در تنظیمات دستگاه تلفن همراه انتخاب کرده و آن را روشن کنید.
– روی Direct-xx-BRAVIA در صفحه گوشی ضربه بزنید تا صفحه ورودی رمز عبور نمایش داده شود.
– کلید WPA (رمز عبور) نمایش داده شده در صفحه تلویزیون را وارد کنید، سپس روی Join ضربه بزنید.

چند لحظه صبر کنید تا اتصال برقرار شده و صفحه تنظیمات ظاهر شود. اگر علامت تیک در SSID گوشی و یک خط چین در صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده شود یعنی اتصال برقرار شده است.
اگر اتصال برقرار نشد، مراحل بالا را دوباره انجام دهید و مطمئن شوید که رمز عبور WPA به درستی وارد شده است.

 

نحوه فعال سازی قابلیت Wifi Direct در تلویزیون سونی

در صورتی که از تلویزیون اندرویدی یا گوگل تی وی استفاده میکنید:

– تنظیمات تلویزیون را انتخاب و باز کنید.
– تنظیمات وای فای داخلی را در تلویزیون فعال کنید.

برای تلویزیون هایی که از اندروید 9 یا جدیدتر برخوردار هستند مراحل زیر را دنبال کنید:
شبکه و اینترنت (Network & Internet) – وای فای را روشن کنید.

برای تلویزیون هایی که از اندروید 8 یا بالاتر برخوردار هستند مراحل زیر را دنبال کنید:
شبکه (Network) – تنظیمات پیشرفته (Advanced settings) – وای فای را روشن کنید.

بعد از روشن کردن وای فای باید نسبت به روشن کردن قابلیت Wifi Direct اقدام کنید. برای این کار:

– با ریموت کنترل تلویزیون دکمه Home را فشار دهید.
– تنظیمات را انتخاب کرده و روی گزینه NETWORK & ACCESSORIES بزنید.
– WiFi Direct را انتخاب کرده و به روشن تغییر دهید.

پس از فعال شدن Wifi Direct در هر دو دستگاه، میتوانید محتوای مورد نظرتان را در تلویزیون به نمایش بگذارید.
در ویدیوی زیر میتوانید اتصال گوشی به تلویزیون سونی را با استفاده از قابلیت وای فای دایرکت به صورت تصویری مشاهده کنید.

 



اتصال با سیم گوشی به تلویزیون سونی با کابل HDMI

در صورتی که اتصال تلفن همراه به تلویزیون سونی به صورت بی سیم برای شما مقدور نیست میتوانید از کابل HDMI استفاده کنید. در روش با سیم، استفاده از کابل HDMI را میتوان بهترین روش نام برد. تمام تلویزیون های سونی موجود در بازار از درگاه HDMI برخوردار هستند.
متاسفانه در این روش باید از سیم های تبدیل استفاده کنید. زیرا تلفن های همراه از درگاه HDMI برخوردار نیستند. البته برخی از گوشی های اندرویدی به پورت های Mini HDMI یا Micro HDMI مجهز شده اند و میتوانید به صورت مستقیم کابل HDMI را به آن وصل کنید. در غیر این صورت باید نسبت به خرید یک کابل تبدیل اقدام کنید. حتما مطمئن شوید که کابل شما با اتصال HDMI سازگار است.

سپس با اتصال کابل HDMI که یک سر آن به تلویزیون سونی و سر دیگر آن به گوشی متصل است میتوانید اتصال را برقرار کنید. در این روش نیز میتوانید عکس، ویدیو و آهنگ های مورد علاقه خود را روی صفحه نمایش تلویزیون منعکس کنید. اما بازهم استفاده از روش های بی سیم را برای این کار به شما پیشنهاد میکنیم.



جمع بندی:

راه های زیادی برای اتصال گوشی به تلویزیون سونی وجود دارد. بلوتوث، درگاه USB، پورت HDMI، نصب برنامه های جانبی و … از جمله روش هایی هستند که میتوانید برای اتصال به تلویزیون از آنها استفاده کنید. اما هرکدام از این روش ها مشکلات و دردسرهای خود را به همراه دارد.
شما میتوانید با روش های گفته شده در این مقاله به راحتی گوشی خود را به صورت بی سیم به تلویزیون های سونی متصل کنید. همچنین میتوانید قیمت تلویزیون های سونی را که از قابلیت میراکست، وای فای دایرکت و گوگل کروم کست پشتیبانی میکنند در سایت دی جی بانه مشاهده فرمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *