بررسی تلویزیون سونی A8G محصول 2019

بررسی تلویزیون سونی A8G محصول 2019

تلویزیون سونی A8G یک تلویزیون 4K عالی است. این تلویزیون به لطف صفحه نمایش اولد خود قادر به تولید رنگ های تیره عمیق و یکنواختی مشکی عالی است. به همین دلیل عملکرد آن در محیط های تاریک عالی است. زمان پاسخگویی در تلویزیون سونی A8G تقریبا لحظه ای می باشد. تصاویر حرکتی سریع کاملا شفاف هستند و هنگام حرکت اشیاء موجود در تصویر تقریبا هیچ تاری ایجاد نمیشود. عدم تاری تصاویر هنگام تماشای محتوایی با فریم ریت پایین ممکن است آزار دهنده باشد. زیرا تصاویر روان پخش نمی شوند و جهش می کنند. بنابراین برای داشتن تجربه بهتر باید از محتوایی با فریم ریت بالا روی این تلویزیون استفاده کنید. متاسفانه مانند همه تلویزیون های اولد هنگام تماشای محتوای ثابت، امکان پیکسل سوختگی وجود دارد. همینطور میزان روشنایی صفحه نمایش نیز بسته به محتوا تغییر می کند. این موضوع با عنوان ABL نیز شناخته می شود و ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد. اما به طور کلی تلویزیون A8G برای اکثر کارها مناسب می باشد. ما سایز 55 اینچ این تلویزیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نوع : OLED
تکنولوژی صفحه نمایش : WRGB
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
سونی A8G

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
8.6
سرعت فریم
8.8
پورت های ورودی
8.1
کیفیت صدا
6.7
ویژگی های هوشمند
8.0
thumb_up
  • عملکرد عالی در محیط های تاریک.
  • تاری فوق العاده کم هنگام نمایش صحنه های سریع.
  • زاویه دید گسترده و نمایش دقیق تصاویر.
thumb_down
  • میزان روشنایی صفحه نمایش با توجه به محتوای در حال پخش متغیر است (ABL).
  • امکان پیکسل سوختگی دائمی هنگام تماشای محتوای ثابت.

بررسی قیمت تلویزیون سونی A8G


تلویزیون 2019 سونی A8G یکی از تلویزیون های اولد می باشد. این تلویزیون جایگزین تلویزیون سال گذشته سونی یعنی A8F می باشد. این تلویزیون جزو ارزان ترین تلویزیون های الود سونی می باشد و نسبت به تلویزیون A9G از امکانات کمتری برخوردار است. رقبای اصلی این تلویزیون تلویزیون ال جی B9، ال جی C9 و ال جی E9 می باشند. در میان تلویزیون های ال ای دی نیز مدل های قابل رقابت با این تلویزیون وجود دارند. برای مثال تلویزیون سونی Z9F، سامسونگ Q90R و سامسونگ Q80R توانایی رقابت با تلویزیون سونی A9G را دارند. این تلویزیون ها از روشنایی صفحه نمایش بیشتری برخوردار هستند اما برای محیط های تاریک مناسب نیستند. شما می توانید از طریق لینک های زیر قیمت تلویزیون سونی A8G را با سایز های 55 اینچ و 65 اینچ در فروشگاه دی جی بانه مشاهده نمایید. همچنین می توانید جهت خرید تلویزیون سونی A8G به صورت مستقیم از طریق سایت اقدام نمایید.

 

تلویزیون سونی 55A8Gshopping_cart

تلویزیون سونی 65A8Gshopping_cart

9.5

طراحی تلویزیون سونی A8G


طراحی تلویزیون سونی A8G

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون سونی A8G عالی است. به طور کلی زبان طراحی این تلویزیون بسیار ساده و مینیمال است. طراحی این تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون های A9G و A8F می باشد. پایه این تلویزوین بسیار ساده است. شما می توانید ارتفاع این پایه را در دو حالت تنظیم کنید. به این ترتیب اگر قصد داشته باشید ساندباری را جلوی تلویزیون قرار دهید مشکلی نخواهید داشت. این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند، اما اگر ضربه ای به آن بزنید کمی تلو تلو می خورد. کیفیت ساخت تلویزیون A8G به بسیار عالی است و شما هیچ مشکلی با این موضوع نخواهید داشت.

پشت

طراحی پشت تلویزیون سونی A8G

 

اندازه براکت یا Vesa: 300×300 میلیمتر

طراحی پشت تلویزیون A8G طرح دار است و تقریبا مشابه تلویزیون A9G می باشد اما طرح کمتری دارد. پشت پایه این تلویزیون تو خالی است و می توان به عنوان مدیریت کابل های متصل به تلویزیون از آن استفاده نمود. برخلاف تلویزیون A8F رنگ پشت این تلویزیون کاملا مشکی است.

پایه

طراحی پایه تلویزیون اولد سونی A8G

پایه این تلویزیون بسیار ساده است اما به خوبی از تلویزوین پشتیبانی می کند. در حالت عادی فضایی حدود 2.4 اینچ در زیر تلویزوین خالی می ماند. اما این پایه ها قابلیت نصب معکوس را دارند. وقتی که پایه را به صورت معکس نصب کنید به شکل U در می آید و فاصله ای بین تلویزیون و میز باقی نمی ماند.

اندازه پایه ها: 25.8″ x 11.5″

ضخامت

ضخامت تلویزیون Sony A8G

حداکثر ضخامت : 5.3 سانتیمتر

تلویزیون اولد سونی A8G نیز مانند همه تلویزیون های OLED از ضخامت بسیار کمی برخوردار است. بنابراین هنگام حمل و نقل باید بسیار مراقب باشید.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون سونی A8G

اندازه حاشیه : 1.0 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون A8G بسیار باریک هستند. به این ترتیب تمام تمرکز شما روی محتوای در حال پخش خواهد بود و هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی کنند.

9.5

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون A8G بسیار خوب است

تلویزیون سونی A8G از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. پایه این تلویزوین به خوبی از آن پشتیبانی می کند اما کمی تلو تلو می خورد. طراحی این تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون A9G است اما کمی مات تر می باشد. تلویزیون های سونی بخصوص در مدل های گران قیمت همیشه از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند.

8.6

کیفیت تصویر تلویزیون سونی A8G


کیفیت تصویر تلویزیون سونی A8G بسیار عالی است. کیفیت تصویر این تلویزیون 4K است. تلویزیون 4K سونی A8G تصاویر فوق العاده با کیفیتی در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون های اولد توانایی خاموش کردن کامل پیکسل های خود را دارند، بنابراین قادر به تولید رنگ های تیره عمیق و یکنواختی مشکی عالی هستند. تلویزیون های اولد اینکار را بدون داشتن فناوری Local Dimming انجام می دهند و برای محیط های تاریک بهترین گزینه هستند. مانند همه تلویزیون های اولد، تلویزیون اولد سونی A8G از طیف گسترده رنگ ها، زاویه دید گسترده و یکنواختی خاکستری تصویر عالی برخوردار می باشد. این تلویزیون برای علاقمندان به برنامه های ورزشی عالی است. متاسفانه این تلویزیون نقص هایی نیز دارد که ممکن است برای برخی افراد ناخوش آیند باشد. یکی از این نواقص روشنایی صفحه نمایش متغیر آن با توجه به محتوای در حال پخش است. اگرچه این تلویزیون از حداکثر روشنایی صفحه نمایش خوبی برخوردار است اما روشنایی کلی صفحه نمایش به نسبت محتوا متغیر است. همچنین امکان پیکسل سوختگی دائمی در میان تلویزیون های OLED بسیار شایع است. اگرچه ما انتظار نداریم این موضوع در استفاده های معمولی و برای اکثر افراد اتفاق بیافتد.

9.5

انعکاس نور

مدیریت انعکاس نور در تلویزیون 2019 سونی A8G

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش خاموش تلویزیون A8G

بازتاب نور محیط در تلویزیون سونی A8G

نوع صفحه نمایش: براق
میزان انعکاس نور کلی: %1.4
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.2

تلویزیون سونی A8G انعکاس نور در صفحه نمایش را درست مانند دیگر تلویزیون های گران قیمت سونی به خوبی مدیریت می کند. این تلویزیون مانند سایر تلویزیون های بالا رده سونی دارای یک لایه مخصوص انعکاس نور روی صفحه نمایش می باشد. این لایه نور را در سطح صفحه نمایش توزیع می کند و باعث می شود از شدت آن کاسته شود. عملکرد این تلویزیون در مدیریت انعکاس نور عالی است اما این لایه باعث ایجاد رنگ بنفش جزئی روی صفحه نمایش می شود.

8.8

سرعت فریم در تلویزیون سونی A8G


مانند همه تلویزیون های اولد، تلویزیون OLED سونی A8G نیز تصاویر و صحنه های سریع را عالی نمایش می دهد. زمان پاسخگویی این تلویزیون تقریبا آنی است و صحنه های سریع بسیار شفاف و صافی را به نمایش می گذارد. در نتیجه آن پشت اشیاء سریعی که در تصویر حرکت می کنند تنها تاری جزئی به وجود می آید که عالی است. این عدم وجود تاری از طرفی ممکن است دردسر ساز نیز شود. برای مثال هنگام تماشای محتوایی با فریم ریت پایین، باعث نمایش مصنوعی صحنه های سریع و جهش در تصویر می شود. این مشکل به وسیله ویژگی Motion Interpolation تلویزیون یا با فعال کردن ویژگی Black Frame Insertion تا حدودی کاهش می یابد. تلویزیون سونی A8G دارای نرخ فریم 120 هرتز می باشد اما از تکنولوژی نرخ فریم متغیر پشتیبانی نمی کند.

8.1

پورت های ورودی خروجی تلویزیون سونی A8G


تلویزیون سونی A8G از Input Lag پایینی برخوردار می باشد و این خوب است. اگرچه این میزان از اکثر تلویزیون های موجود در بازار کمی بیشتر است. این تلویزیون از اکثر رزولوشن ها و نرخ فریم ها پشتیبانی می کند. برای مثال از 1440p @ 120Hz پشتیبانی می کند که برای دارندگان کنسول Xbox One عالی است. برخلاف تلویزیون A9G این تلویزیون از eARC پشتیبانی نمی کند و مشابه بعضی از مدل های قدیمی سونی مانند X9000F تنها دارای دو پورت HDMI با پهنای باند کامل است.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون Sony A8G

پورت های پشت تلویزیون سونی A8G

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
1 خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
وروی کامپوننت ندارد
1 ورودی کامپوزیت (احتیاج به آداپتور دارد، در داخل جعبه تلویزوین نیست)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
1 ورودی IR
ورودی SD/SDHC ندارد
6.7

کیفیت صدای تلویزیون A8G


کیفیت صدای تلویزیون A8G خوب است. این تلویزیون قادر به تولید صدای بلندی است. اما هنگامی که صدا را زیاد می کنید اوجاج صدا به طور قابل توجهی زیاد می شود سیستم صوتی این تلویزیون قادر به تولید صدای باس قابل قبولی است و صدای دیالوگ ها را نیز شفاف پخش می کند. اما باس آن به هیچ وجه توانایی تولید صداهای بلند مانند انفجار شدید را ندارد. برای داشتن صدای بهتر خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار در کنار این تلویزیون به شما پیشنهاد می شود.

8.0

ویژگی های تلویزیون هوشمند سونی A8G


تلویزیون هوشمند سونی A8G با سیستم عامل اندروید 8

سیستم عامل : اندروید
نسخه : 8

مانند اکثر تلویزیون های سونی، تلویزیون هوشمند سونی A8G نیز از ویژگی های هوشمند بسیار خوبی برخوردار است. سیستم عامل این تلویزیون اندروید 8 می باشد. رابط کاربری این تلویزیون مرتب است و حرکت بین منو ها راحت است. اما رابط کاربری این تلویزیون به اندازه تلویزیون های مدل بالای سونی مانند A9G روان نیست. سیستم عامل اندروید 8 دسترسی شما به مجموعه بزرگی از برنامه های اندرویدی را از طریق فروشگاه گوگل فراهم می آورد.

8.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون سونی A8G

سایز: بزرگ
کنترل صوتی: دارد – به همراه ویژگی های مختلف
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد

ریموت کنترل تلویزیون سونی A8G کاملا مشابه تلویزیون A8F می باشد. بنابراین برای اینکه ریموت کنترل کار کند نیاز است که آن را مقابل تلویزیون بگیرید. این ریموت کنترل تقریبا بزرگ است و دکمه های بسیار زیادی برای عملیات های مختلف دارد. وقتی که این ریموت کنترل را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید می توانید از دستورات صوتی نیز استفاده نمایید.

9.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون هوشمند سونی A8G

تعداد برنامه ها: بسیار زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

مانند اکثر تلویزیون های هوشمند سونی، تلویزیون A8G نیز به مجموعه بزرگی از برنامه های اندرویدی از طریق گوگل پلی دسترسی دارد. شما می توانید برنامه ها را دانلود و روی تلویزیون نصب کنید.

7.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون Sony A8G

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: دارد

کار کردن با برنامه ریموت کنترل در تلویزیون A8G بسیار آسان است. این برنامه بسیار قدرتمند است و می تواند جایگزین ریموت کنترل فیزیکی تلویزیون شود. اما متاسافنه قادر نیستید از طریق این برنامه در برنامه های مختلف متن وارد کنید.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه و لوازم خانگی تلویزیون سونی A8G

دفترچه راهنمای نصب سریع و دفترچه راهنما
ریموت کنترل
IR Blaster
پوشش های پنل پشت تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون سونی A8G بسته به منطقه جغرافیایی مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشند.

خرید و قیمت تلویزیون سونی A8G


قیمت و خرید تلویزیون A8G در سایز های 55 اینچ و 65 اینچ

ما این بررسی را روی سایز 55 اینچ تلویزیون سونی A8G انجام دادیم و انتظار داریم که سایز 65 اینچ نیز به همین صورت باشد. توجه داشته باشید که برخی از مسائل مانند یکنواختی خاکستری تصویر بستگی به کیفیت ساخت دارد و ممکن است بین تلویزیون ها متفاوت باشد. تلویزیون OLED سونی A8G تلویزیون عالی است اما از اکثر ویژگی ها و امکانات تلویزوین های جدید سونی برخوردار نیست. مقاله روبروی شما حاصل ترجمه بررسی تلویزیون سونی A8G از سایت Rting می باشد. این تلویزیون جزو تلویزیون های 2019 سونی است. همچنین جزو تلویزیون های اولد ارزان قیمت بازار می باشد. ما این مقاله را در تاریخ نوشته ایم. برخی از ویژگی های این تلویزیون ممکن است در آینده تغییر کنند. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت آن را به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون 4K سونی A8G تلویزیون بسیار عالی است و شما تجربه فوق العاده ای خواهید داشت. این تلویزیون در دو سایز 55 اینچ و 65 اینچ تولید می شود. جهت مشاهده قیمت تلویزیون سونی A8G می توانید از لینک های زیر به فروشگاه دیجی بانه مراجعه نموده و خرید خود را انجام دهید.

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها درباره «بررسی تلویزیون سونی A8G محصول 2019»

  1. مطلب بسیار مفیدی بود، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *