بررسی تصویری تلویزیون X9500G سونی

تلویزیون X9500G یکی از تلویزیون های 2019 سونی می باشد. این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K HDR برخوردار است. تلویزیون ذکر شده بعد از تلویزیون های سری Z سونی جزو بهترین تلویزیون های LED این شرکت است. تلویزیون X9500G جایگزین تلویزیون سال گذشته سونی به نام X9000F است. تلویزیون 2019 سونی X9500G نسبت به مدل قبلی پیشرفت های چشم گیری داشته است. سایز های 55 اینچ و 65 اینچ این تلویزیون دارای پنل VA هستند و عملکرد یکسانی دارند. اما سایز های 75 اینچ و 85 اینچ آن از پنل IPS برخوردار هستند. سایز های بزرگ این تلویزیون از تکنولوژی X-Wide Angle نیز برخوردار هستند و عملکرد متفاوتی دارند. عملکرد این سایز ها مشابه تلویزیون Z9F سونی می باشد. تلویزیون Sony X9500G زمان پاسخگویی تصویر و Input Lag بسیار پایینی دارد. همچنین صحنه های سریع را به شفاف و روان نمایش می دهد. بنابراین برای تماشای محتوای سریع مانند برنامه های ورزشی و بازی های اکشن بسیار مناسب است. سایز های 55 اینچ و 65 اینچ سونی برای محیط های کوچک و نیمه روشن مناسب هستند. این در حالی است که سایزهای 75 و 85 اینچ آن برای محیط های بزرگ و روشن مناسب تر هستند. شما در این بخش می توانید ویدئو کامل بررسی تلویزیون 4K سونی X9500G را مشاهده نمایید. این بررسی بر روی سایز 55 اینچ این تلویزیون انجام شده است.

 



طراحی تلویزیون سونی X9500G


طراحی تلویزیون X9500G

 

تلویزیون سونی X9500G تقریبا از طراحی مشابه تلویزیون X9000F برخوردار است. این تلویزوین دارای پایه های بزرگی است و برای نصب روی میز به فضای زیادی احتیاج دارد. این پایه ها تقریبا به اندازه خود تلویزیون عریض هستند. طراحی پشت تلویزیون نیز مشابه تلویزیون سال گذشته سونی یعنی X9000F است. سونی در تلویزیون X9500G خود از دو بلندگوی در بالای تلویزیون استفاده نموده است تا صدا بهتر منتقل شود. حاشیه های صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک است و تماشای تلویزیون را لذت بخش می کند. این تلویزیون قطر بسیار باریکی در میان تلویزیون های ال ای دی دارد. بنابراین تلویزیون برای نصب روی دیوار کاملا مناسب می باشد. به طور کلی کیفیت ساخت و طراحی این تلویزیون خوب است و زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد.

 

کیفیت تصویر تلویزیون ال ای دی سونی X9500G


کیفیت تصویر 4K تلویزیون سونی X9500G

 

تلویزیون X9500G دارای کیفیت تصویر 4K می باشد. این تلویزیون دارای تکنولوژی HDR و پشتیبانی از فرمت های پیشرفته HDR10، HLG و Dolby Vision می باشد. تلویزیون 4K سونی X9500G دارای صفحه نمایش ال ای دی است. این تلویزیون در سایز های 75 اینچ و 85 اینچ دارای تکنولوژی X-Wide Angle می باشد و زاویه دید گسترده ای دارد. همچنین پنل سایز 55 اینچ و 65 اینچ نسبت VA است و نسبت به سایزهای بزرگ تر عملکرد متفاوتی دارد. تلویزیون X9500G دارای تکنولوژی Local Dimming می باشد و به کمک تکنولوژی های دیگر تصاویر بسیار واقعی تولید می کند. این تلویزیون در سایز های 55 اینچ و 65 اینچ قادر است رنگ های تیره عمیقی تولید کند. همچنین از طیف گسترده رنگ ها پشتیبانی می کند که باعث ارائه تصاویری طبیعی و زنده می شود. تلویزیون ال ای دی سونی X9500G بعد از تلویزیون های سری Z سونی جزو بهترین تلویزیون های LED این شرکت محسوب می شود. به طور کلی کیفیت تصویر تلویزیون X9500G عالی است و برای تماشای فیلم و بازی کردن کاملا مناسب می باشد.

 

تلویزیون هوشمند سونی با سیستم عامل اندروید 8


تلویزیون هوشمند سونی X9500G

 

سونی تلویزیون های هوشمند خود را اکثرا با سیستم عامل اندروید روانه بازار می کند. تلویزیون X9500G نیز دارای سیستم عامل اندروید 8 می باشد. تلویزیون های اندرویدی نسبت به سایر تلویزیون های هوشمند بازار کمی گران قیمت تر هستند و امکانات بیشتری دارند. مهم ترین مزیت تلویزیون های اندرویدی دسترسی به مجموعه بزرگی از اپلیکیشن های اندروید می باشد. تلویزیون 2019 سونی X9500G دارای Chromecast داخلی نیز است و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. سیستم عامل اندروید 8 مجهز به دستیار صوتی گوگل یا Google Asistant نیز می باشد. سونی برای دسترسی به این دستیار صوتی روی ریموت کنترل جدید این تلویزیون از دکمه اختصاصی برای اینکار استفاده نموده است. ریموت کنترل این تلویزیون نسبت به سایر تلویزیون های هوشمند سونی پیشرفت هایی داشته است. پردازشگر این تلویزیون نیز پیشرفت کرده و حالا مجهز به X1 Ultimate شده است. به لطف این پردازشگر کار با سیستم عامل اندروید لذت بخش تر و روان تر شده است. به طور کلی ویژگی های هوشمند این تلویزیون عالی است و در حد تلویزیون های گران قیمت بازار می باشد.

 

کیفیت صدای تلویزیون X9500G


کیفیت صدای تلویزیون ارزان قیمت سامونگس RU7100

 

تلویزیون X9500G به طور کلی از کیفیت صدای خوبی برخوردار است. سیستم صوتی این تلویزیون نسبت X9000F بهبود یافته است. سونی دو بلندگو در پشت تلویزیون قسمت بالا تعبیه نموده تا صدای بهتری منتقل نماید. بلندگو های این تلویزیون در پشت صفحه نمایش آن قرار دارند و صدای آکوستیک و فراگیری را ارائه می دهند. سیستم صوتی این تلویزیون در مجموع از توان خروجی 20 وات برخوردار است. سونی از تکنولوژی های Dolby Audio و DTS در این تلویزیون استفاده نموده است. در نتیجه آن شما صدایی شفاف، واضح و فراگیر را خواهید داشت. این تلویزیون دارای تکنولوژی S-Force Front Surround نیز می باشد که صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد تا لذت تماشای صحنه های سینمایی بیشتر شود. اگر به صدای قدرتمند تر و فراگیر تری احتیاج دارید، خرید ساندبار یا سیستم صوتی حرفه ای در کنار این تلویزیون به شما توصیه می شود.

 

جمع بندی


تلویزیون های سونی جزو بهترین تلویزیون های بازار هستند. در جمع بندی این مقاله می توان تلویزیون X9500G را یکی از بهترین تلویزیون های میان رده بازار دانست. این تلویزیون در کنار امکانات، ویژگی های هوشمند و کیفیت تصویر عالی خود از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ تولید می شود و شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را خریداری نمایید. دو سایز کوچک این تلویزیون از عملکرد متفاوتی نسبت به سایزهای بزرگ تر برخوردار هستند. در صورتی که سوالی در این مورد دارین می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید. کیفیت تصویر این تلویزیون برای تماشای فیلم و بازی عالی است. زمان پاسخگویی تصویر و Input Lag این تلویزیون نیز بسیار خوب است. امکانات هوشمندی که سیستم عامل اندروید در اختیار شما قرار می دهد عالی است. به طور کلی خرید تلویزیون سونی X9500G برای اکثر افراد گزینه عالی است و اکثر نیازها را پوشش می دهد. قیمت تلویزیون سونی X9500G نیز نسبت به موارد گفته شده بسیار خوب است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد این تلویزیون می توانید وارد سایت دیجی بانه شوید و ویژگی های تلویزوین X9500G را مطالعه نمایید.

 

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *