بررسی تلویزیون ال جی SM9000 محصول 2019

بررسی تلویزیون ال جی SM9000 محصول 2019

تلویزیون ال جی SM9000 یک تلویزیون 4K عالی با پنل IPS می باشد. این تلویزیون از زاویه دید و حداکثر روشنایی صفحه نمایش خوبی برخوردار است. این تلویزیون از ویژگی های بسیار خوبی برای بازی برخوردار است. برای مثال می توان به Input Lag پایین، پاسخگویی تصویر سریع اشاره نمود. همچنین از تکنولوژی Refresh Rate متغیر جدیدی در پورت های HDMI خود برخوردار است. تلویزیون الجی SM9000 دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پهنای باند کامل می باشد. ما نتوانستیم این پورت ها را آزمایش کنیم زیرا هنوز هیچ دستگاهی خروجی متناسب با آن را ندارد. متاسفانه این تلویزیون نیز مانند همه تلویزیون های IPS در محیط های تاریک عملکرد خوبی ندارد. این تلویزیون در محیط های تاریک توانایی نمایش رنگ های مشکی عمق و یکنواخت را ندارد. ما سایز 55 اینچ این تلویزیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : IPS
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
LG SM9000

امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
7.5
سرعت فریم
8.3
پورت های ورودی
9.7
کیفیت صدا
6.9
ویژگی های هوشمند
8.2
thumb_up
  • Input Lag بسیار پایین، مناسب برای بازی
  • دقت تصاویر از زوایای مختلف حفظ می شود
  • پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 و Refresh Rate متغیر (VRR)
thumb_down
  • عملکرد نه چندان خوب در محیط های تاریک

بررسی قیمت تلویزیون ال جی SM9000


تلویزیون ال جی SM9000 از جمله تلویزیون های 2019 بازار می باشد. این تلویزیون جزو بهترین تلویزیون های 4K امسال است و جایگزین تلویزیون SK9000 سال گذشته می باشد. عملکرد این تلویزیون تقریبا مشابه تلویزیون SM9500 می باشد اما از تکنولوژی Local Dimming ضعیف تری برخوردار است. همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش آن نیز کمتر از تلویزیون SM9500 می باشد. مهمترین رقبای تلویزیون SM9000، تلویزیون های الجی SM9500 و SM8600 و تلویزیون های سونی X9500G و X8500G می باشند. این تلویزیون در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تولید می شود. شما می توانید جهت مشاهده قیمت تلویزیون ال جی SM9000 به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون ال جی 55SM9000shopping_cart

تلویزیون ال جی 65SM9000shopping_cart

تلویزیون ال جی 75SM9000shopping_cart

9.5

طراحی تلویزیون ال جی SM9000


طراحی تلویزیون ال جی SM9000

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون ال جی SM9000 عالی است و تقریبا مشابه تلویزیون SM9500 می باشد. این تلویزیون دارای یک پایه هلالی شکل می باشد که وسط تلویزیون قرار میگیرد و فضای کمی اشغال میکند. از قسمت پشت این پایه می توان برای مدیریت کابل ها استفاده نمود و کار کردن با آن آسان است. این تلویزیون طراحی شیک، مدرن و براقی دارد. همچنین ضخامت تلویزیون SM9000 بسیار باریک می باشد و برای نصب روی دیوار کاملا مناسب است. متاسفانه وقتی تلویزیون را کمی هل دهید، خیلی تکان می خورد. بنابراین اگر آن را روی یک میز پایداری قرار ندهید با کوچک ترین حرکت تکان می خورد.

پشت

پشت تلویزیون 4K HDR ال جی SM9000

 

اندازه براکت یا Vesa: 300×300 میلیمتر

بعضی از پورت های ورودی در پشت تلویزیون قرار گرفته اند. اما اکثر پورت هایی که مورد استفاده قرار می گیرند در کنار تلویزیون قرار دارند. این موضوع خیلی خوب است و هنگام نصب تلویزیون روی دیوار باعث میشود که این پورت ها در دسترس باشند. پشت پایه تلویزیون تو خالی است و می توان از آن برای مدیریت کابل ها استفاده نمود.

پایه

طراحی پایه تلویزیون ال جی SM9000

طراحی پایه این تلویزیون ساده است و مشابه پایه تلویزیون های SM8600 و SM9500 می باشد. به علت هلالی شکل بودن این پایه ممکن است نتوانید از ساندبار جلوی تلویزیون استفاده کنید.

اندازه پایه ها: 33.1″ x 10.4″

ضخامت

ضخامت تلویزیون الجی SM8600

حداکثر ضخامت : 6.3 سانتیمتر

تلویزیون ال ای دی ال جی SM9000PVA بسیار باریک است و برای نصب روی دیوار مناسب می باشد. این تلویزیون تقریبا به اندازه تلویزیون SM8600 باریک است.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون LG SM8600

اندازه حاشیه : 1.1 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون ال جی SM9000 باریک است. صفحه نمایش LCD این تلویزیون مانند تلویزیون SK9000 جلو تر از حاشیه های آن قرار گرفته اند. بنابراین به خوبی از صفحه نمایش محافظت نمی کند و هنگام جابجایی ممکن است آسیب ببیند.

7.0

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی SM9000PVA خوب است

کیفیت ساخت تلویزیون های ال جی خوب است. کیفیت ساخت تلویزیون ال جی SM8600PVA نیز به طور کلی خوب است. این تلویزیون نسبت به تلویزیون SM8600 و SM9500 کمی بیشتر تکان می خورد. بنابراین ما در این زمینه نمره کمتری به این تلویزیون خواهیم داد. ما مجبور شدیم تلویزیون ال جی SM9000 خود را دو بار تعویض کنیم. زیرا بعد از خریداری متوجه شدیم که تلویزیون دارای آسیب فیزیکی می باشد. ما نمی دانیم که این موضوع مشکل ال جی است یا مربوط به خرده فروش ها می باشد. بنابراین این موضوع را در امتیار دهی خود دخالت ندادیم.

7.5

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی SM9000


کیفیت تصویر تلویزیون ال جی SM9000 به طور کلی خوب است. تلویزیون 4K ال جی SM9000 تصاویر با کیفیتی تولید می کند. این تلویزیون مانند اکثر تلویزیون های IPS توانایی تولید رنگ های تیره عمیق را ندارد. بخصوص در محیط های تاریک این موضوع به خوبی مشخص می شود. تلویزیون SM9000 دارای تکنولوژی Full-Array Local Dimming میباشد که متاسفانه تاثیر زیادی در عملکرد این تلویزیون در محیط های تاریک ندارد. تلویزیون SM9000 هنگام پخش محتوای SDR و HDR از حداکثر نور صفحه نمایش خوبی برخوردار است. اما نسبت به تلویزیون SM9500 از حداکثر نور صفحه نمایش کمتری برخوردار است. این تلویزیون تصاویر گرادینت را به خوبی نمایش می دهد. اما در برخی مناطق با رنگ یکسان، تصاویر کمی بند بند می شوند. این تلویزیون از طیف وسیعی از رنگ ها نیز برخوردار است. نمودار EOTF نسبت به PQ کاملا یکسان است تا اینکه به حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش می رسد. این موضوع برای نمایش دقیق تصاویر محتوای HDR اهمیت دارد.

8.6

انعکاس نور

انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون SM9000

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش خاموش تلویزیون SM9000

بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون SM9000PVA

نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور کلی: %3.5
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.5

مدیریت انعکاس نور در تلویزیون الجی SM9000 خوب است. اما پوشش نیمه براق آن نمیتواند به خوبی نور را در سطح صفحه نمایش پخش کند. بنابراین نمی تواند به خوبی از شدت نور در صفحه نمایش بکاهد. این موضوع در اکثر محیط ها مشکلی ایجاد نمی کند اما در محیط های خیلی روشن آزار دهنده است.

8.3

سرعت فریم در تلویزیون الجی SM9000


تلویزیون ال جی SM9000 صحنه های حرکتی را به خوبی نمایش میدهد. زمان پاسخگویی این تلویزیون عالی است. اما تصاویر حرکتی سریع ممکن است کمی جهش کنند. متاسفانه به علت سو سو زدن نور پس زمینه با فرکانس 120 هرتز تصاویر حرکتی دوتایی می شوند. با توجه به زمان پاسخگویی سریع این تلویزیون، هنگام پخش محتوای فریم ریت پایین دچار Lag میشود. این موضوع هنگام تماشای فیلم بیشتر نمایان می شود. برای کاهش این مشکل می توانید ویژگی black frame insertion یا motion interpolation را فعال کنید. تلویزیون SM9000 نیز مانند تلویزیون های SM9500 و C9 دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد. این تلویزیون دارای رفرش ریت متغیر در پورت های HDMI خود نیز می باشد. اما متاسفانه در حال حاضر تنها از کنسول Xbox One برای این ویژگی پشتیبانی می کند.

9.7

پورت های ورودی خروجی تلویزیون ال جی SM9000


تلویزیون ال جی SM9000 از Input Lag فوق العاده پایینی برخوردار است. همچنین از اکثر فرمت های معمول پشتیبانی می کند. این تلویزیون می تواند محتوای chroma 4:4:4 را با هر فرمتی بجز 1080p@120Hz به خوبی نمایش دهد. این تلویزیون از تکنولوژی HDR و فرمت های HDR10 Pro، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می کند. تلویزیون ال جی SM9000 از ویژگی eARC نیز پشتیبانی می کند.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون الجی SM9000

پورت های پشت تلویزیون ال جی SM9000

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
وروی کامپوننت ندارد
1 ورودی کامپوزیت (به آداپتور نیاز دارد)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
6.9

کیفیت صدای تلویزیون ال جی SM9000


کیفیت صدای تلویزیون ال جی SM9000 به صورت کلی خوب می باشد. این تلویزیون به نسبت اندازه ای که دارد باس خوبی تولید می کند. اما توانایی ولید صدای شدید مانند انفجار را ندارد. صدای دیالوگ ها شفاف و بسیار بلند است. اما هنگامی که میزان صدا را افزایش میدهید صدای اضافه پمپاژ می کند و از کیفیت آن کاسته میشود. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

8.2

ویژگی های هوشمند تلویزیون SM9000


تلویزیون هوشمند ال جی SM9000 با سیستم عامل WebOS 4.5

سیستم عامل : WebOS
نسخه : 4.5

امکانات و ویژگی های هوشمند تلویزیون ال جی SM9000 بسیار عالی است. رابطر کاربری این تلویزیون بسیار سریع، روان و بصری است. سیستم عامل WebOS 4.5 یکی از بزرگ ترین مجموعه اپلیکیشن ها را در میان تلویزیون های هوشمند دارد. ریموت کنترل جادویی این تلویزیون عالی است. مانند اکثر تلویزیون های الجی اخیر میتوان از ریموت کنترل به عنوان کنترل صوتی یا اشاره گر ماوس استفاده نمود. البته بسته به منطقه جغرافیایی مختلف ممکن است ریموت کنترل این تلویزیون تفاوت هایی داشته باشد. متاسفانه در محتوای فروشگاه ال جی و صفحه اصلی این سیستم عامل تبلیغات به نمایش در می آید. همچنین هیچ راهی برای غیر فعال کردن این تبلیغات وجود ندارد.

9.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی SM9000

سایز: بزرگ
کنترل صوتی: دارد، به همراه ویژگی های مختلف
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: دارد

ریموت کنترل تلویزیون الجی SM9000 همان ریموت کنترلی است که در تلویزیون های چند سال اخیر ال جی مشاهده کردیم. از این ریموت کنترل می توان به عنوان اشاره گر مواس استفاده نمود. به همین خاطر حرکت در منو ها و برنامه ها بسیار آسان است. ریموت کنترل تلویزیون SM9000 قابلیت جدیدی دارد که باعث می شود تا به عنوان ریموت کنترل همه کاره عمل کند. شما میتوانید این ریموت کنترل را طوری برنامه ریزی کنید که به عنوان ریموت کنترل تقریبا هر دستگاهی عمل کند. حتی اگر دستگاهی از HDMI-CEC پشتیبانی نکند باز هم این ریموت کنترل قابل استفاده خواهد بود.

8.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون اسمارت ال جی SM9000

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

تلویزیون SM9000 از مجموعه بسیار گسترده ای از اپلیکیشن ها از طریق فروشگاه ال جی برخوردار است. به طور پیش فرض اکثر برنامه های پخش ویدئو آنلاین روی این تلویزیون نصب شده است. همچنین دارای پخش کننده داخلی می باشد که از اکثر فرمت ها پشتیبانی می کند. اگر شما میخواهید که ما برنامه خاصی را بررسی کنیم، لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

7.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون LG SM9000

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: دارد، به صورت محدود

برای این تلویزیون دو برنامه ریموت کنترل متفاوت وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. هر دو به عنوان جایگزین ریموت کنترل عمل می کنند اما در بعضی مواقع برناهه ها گیر می کنند.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون ال جی SM9000

دفترچه راهنما
ریموت کنترل
یک جفت باتری
آداپتور کامپوزیت
بست کابل
کابل برق

اقلام موجود در جعبه تلویزیون ال جی SM9000 بسته به منطقه جغرافیایی مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشند.

خرید و قیمت تلویزیون ال جی SM9000


قیمت و خرید تلویزیون SM9000 در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ

در این مقاله ما به بررسی تلویزیون ال جی SM9000 سایز 55 اینچ پرداختیم. این تلویزیون جزو تلویزیون های 2019 ال جی است. تلویزیون ال جی SM9000 با نام SM9000PVA نیز در بازار ایران شناخته می شود. این تلویزیون در سایز های 65 اینچ و 75 اینچ نیز تولید می شود. ما انتظار داریم که سایز های دیگر نیز از امکانات و عملکرد یکسانی برخوردار باشند. اگر افرادی هستند که این تلویزیون را خریده اند و با پنل متفاوتی روبرو شدند لطفا به ما اطلاع دهید. این مقاله در تاریخ 31 شهریور سال 1398 نوشته شده است. بنابراین ممکن است در آینده بعضی از ویژگی های آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون LED ال جی SM9000 جزو تلویزیون های خوب بازار است. این تلویزیون برای تماشای فیلم ها و بازی هایی که صحنه های سریع دارند کاملا مناسب است. جهت مشاهده قیمت تلویزیون ال جی SM9000 در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ می توانید از طریق لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *