بررسی تلویزیون سونی X8000G محصول 2019

بررسی تلویزیون سونی X8000G محصول 2019

تلویزیون سونی X8000G دارای پنل IPS است و جزو تلویزیون های 4K بسیار با کیفیت به همراه زاویه دید بسیار گسترده و روشنایی صفحه نمایش بسیار بالا می باشد. تلویزیون سونی X8000G صحنه های سریع را به خوبی نمایش می دهد و زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، بنابراین اشیاء موجود در صحنه های سریع بسیار روان نمایش داده می شوند و تنها سایه کوچکی پشت سر آنها به وجود می آید. متاسفانه تلویزیون سونی X8000G درست مانند اکثر تلویزیون های IPS در اتاق های تاریک به خوبی عمل نمی کند و رنگ های تیره را متمایل به خاکستری به نمایش می گذارد. این تلویزیون همچنین نسبت به تلویزیون های هم رده خود از Input Lag بیشتری برخوردار است. اگر چه این موضوع ممکن است برای گیمر های معمولی مشکلی بوجود نیاورد، اما برای گیمر های حرفه ای ناامید کننده است. همچنین به علت Input Lag بیشتر این تلویزیون، برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر نیز نمی تواند گزینه مناسبی باشد. ما در اینجا سایز 55 اینچ این تلویزیون را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : IPS
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
Sony X8000G

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
8.5
کیفیت تصویر
7.2
سرعت فریم
7.7
پورت های ورودی
8.2
کیفیت صدا
6.1
ویژگی های هوشمند
8.0
thumb_up
  • دقت تصاویر از زاویه های مختلف حفظ می شود
  • صحنه های سریع را به خوبی نمایش می دهد
thumb_down
  • در اتاق های تاریک رنگ های تیره را متمایل به خاکستری نمایش می دهد
  • نسبت به تلویزیون های هم رده خود از Input Lag بیشتری برخوردار است

بررسی قیمت تلویزیون سونی X8000G


تلویزیون 4K سونی X8000G یکی از تلویزیون های 2019 این شرکت می باشد. قیمت تلویزیون سونی X8000G نسبت به امکانات پیشرفته ای که دارد کاملا مناسب است. این تلویزیون برای تماشای فیلم ها و سریال ها کاملا مناسب است و جزو تلویزیون های مرغون به صرفه بازار می باشد. این تلویزیون در سایز های مختلفی تولید می شود و شما می توانید برای مشاهده قیمت تلویزیون سونی X8000G در سایز 43 اینچ، 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون سونی 43X8000Gshopping_cart

تلویزیون سونی 49X8000Gshopping_cart

تلویزیون سونی 55X8000Gshopping_cart

تلویزیون سونی 65X8000Gshopping_cart

تلویزیون سونی 75X8000Gshopping_cart

8.5

طراحی تلویزیون سونی X8000G


طراحی تلویزیون X8000G

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

تلویزیون X8000G طراحی بسیار خوبی دارد. از نظر ظاهری این تلویزیون کاملا مشابه تلویزیون X7500F سال گذشته می باشد. اما پایه این تلویزیون تغییر کرده و به جای نقره ای به رنگ مشکی مات است. پایه های این تلویزیون به خوبی تلویزیون را نگه می دارند، اما تلویزیون کمی تکان می خورد. پایه های تلویزیون تقریبا به اندازه طول خود تلویزیون هستند و معکوس هم نمی شوند. پشت تلویزیون کاملا ساده است و تنها یک گیره ساده برای مدیریت کابل ها در پایه های تلویزیون وجود دارد. کیفیت ساخت تلویزیون X8000G بسیار عالی است و ما در بررسی که انجام دادیم هیچ مشکلی پیدا نکردیم.

پشت

پشت تلویزیون 4K سونی X8000G

 

اندازه براکت : Vesa 200×200

تلویزیون X8000G جزو تلویزیون های 2019 سونی است. پشت تلویزیون سونی X8000G ساده است اما از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. مانند تلویزیون X7500F تنها یک مدیریت کابل ساده در این تلویزیون وجود دارد. کابل های در داخل قسمت تو خالی پایه های تلویزیون قرار می گیرند. بعضی از پورت های ورودی خروجی در قسمت برش خورده پشت تلویزیون و رو به پایین قرار گرفته اند. دسترسی به این پورت ها هنگامی که تلویزیون روی دیوار نصب شود کمی دشوار خواهد شد.

پایه

پایه تلویزیون سونی X8000G

پایه تلویزیون X8000G به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند اما نمی تواند از تکان خوردن آن جلوگیری کند. طول پایه های این تلویزیون تقریبا به اندازه طول خود تلویزیون است. بنابراین اگر قصد ندارید آن را روی دیوار نصب کنید، احتیاج به یک میز بزرگ دارید. پایه های این تلویزیون قابلیت معکوس شدن ندارند و نمی توانند جای کمتری را اشغال کنند.

اندازه پایه ها: 39.0″ x 13.2″

ضخامت

ضخامت تلویزیون X8000G نسبت به تلویزیون های هم رده خود کمی زیاد است

حداکثر ضخامت : 8 سانتیمتر

تلویزیون سونی X8000G نسبت به اکثر تلویزیون هایی که ما بررسی کردیم کمی ضخیم تر است. هنگام نصب روی دیوار نیز کمی جلوتر از اکثر تلویزیون ها قرار می گیرد. ضخامت این تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون X7500F است و کمی ضخیم تر از تلویزیون X8000E می باشد.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون Sony X8000G

اندازه حاشیه : 1.6 سانتیمتر

اندازه حاشیه اطراف صفحه نمایش تلویزیون سونی X8000G متوسط است و مزاحمتی ایجاد نمی کند.

7.5

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون ال ای دی سونی X8000G بسیار خوب است

کیفیت ساخت تلویزیون های سونی بسیار خوب است. کیفیت ساخت تلویزیون سونی X8000G نیز بسیار خوب است. قسمت های بیرونی تلویزیون از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شده اند و ما هیچ ایرادی در آنها پیدا نکردیم. در بررسی که ما انجام دادیم پشت تلویزیون کمی به سمت عقب شیب دارد. ما نمیدانیم که این موضوع به صورت عمدی وجود دارد یا خیر. ولی در هر صورت این شیب بسیار جزئی است و به چشم نمی آید.

7.2

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X8000G


کیفیت تصویر تلویزیون سونی X8000G به صورت کلی بسیار خوب و مطلوب است. مانند اکثر تلویزیون هایی که از پنل IPS برخوردار هستند، این تلویزیون نیز در اتاق های تاریک نمی تواند رنگ های تیره عمیق را به نمایش بگذارد. در مقابل دارای زاویه دید بسیار گسترده ای است و برای محیط های بزرگ و کسانی که به صورت دسته جمعی به تماشای تلویزوین می پردازند بسیار مناسب است. میزان نور صفحه نمایش تلویزیون سونی X8000G بسیار خوب است و برای تماشای محتوای SDR کاملا مناسب است. این تلویزیون به خوبی از پس بازتاب نور در صفحه نمایش بر می آید و برای اتاق های پر نور کاملا مناسب است. محتوای HDR در این تلویزیون به خوبی نمایش داده می شوند اما به اندازه تلویزیون های گران قیمت توانایی برجسته کردن قسمت های روشن تصویر را ندارد. بنابراین محتوای HDR به اندازه کافی از کنتراست تصویر برخوردار نیستند. این تلویزیون توانایی نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و این موضوع باعث می شود تصاویر واقعی تر به نظر بیایند. تلویزیون ال ای دی سونی X8000G از یکنواختی رنگ خاکستری خوبی برخوردار است و مرکز صفحه نمایش کاملا یکنواخت است. بنابراین این تلویزیون برای تماشای برنامه های ورزشی کاملا مناسب می باشد.

7.9

انعکاس نور

انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون X8000G

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش خاموش تلویزیون X8000G

بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون X8000G

نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور کلی: %5.5
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.2

تلویزیون سونی X8000G به خوبی از پس انعکاس نور در صفحه نمایش بر می آید. انعکاس های نور همیشه در صفحه نمایش نمایان می شوند و این تلویزیون به طور کامل نور را در صفحه نمایش پراکنده نمی کند. اما این موضوع مزاحمت جدی برای شما ایجاد نمی کند.

7.7

سرعت فریم در تلویزیون سونی X8000G


به طور کلی تلویزیون سونی X8000G صحنه های سریع را به خوبی نمایش می دهد. زمان پاسخگویی این تلویزیون بسیار خوب است اما در بعضی صحنه ها فریم ها جهش میکنند یا به اصطلاح لگ ایجاد می شود. نور پس زمینه برای ایجاد تاریکی، از سوسو زدن استفاده نمی کند و این بسیار عالی است. تلویزیون X8000G دارای ویژگی درج فریم تیره است که می توانید آن را فعال کنید. اما این ویژگی تنها در محتوایی 120Hz به خوبی کار می کند و هنگام نمایش محتوای 60Hz باعث ایجاد سایه می شود.

8.2

ورودی های تلویزیون سونی X8000G


تلویزیون سونی X8000G از اکثر رزولوشن های ورودی پشتیبانی می کند. همچنین می تواند chroma 4:4:4 را با اکثر فرمت ها به درستی پخش نماید. تلویزیون سونی X8000G در حالت Game از Input Lag قابل قبولی برخوردار است و گیمر های معمولی هیچ مشکلی با این موضوع نخواهند داشت. اما این موضوع ممکن است برای کسانی که به صورت حرفه ای بازی می کنند ناامید کننده باشد. Input Lag این تلویزیون از اکثر تلویزیون های موجود در بازار بیشتر است. این تلویزیون از فرمت HDR10 پشتیبانی می کند اما به خوبی تلویزیون های پرچم دار سونی، توانایی پخش محتوای HDR را ندارد. این تلویزیون از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند و فاقد ویژگی eARC می باشد.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون سونی X8000G

پورت های ورودی خروجی پشت تلویزیون X8000G

4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
1 خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
1 وروی کامپوننت
1 ورودی کامپوزیت
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
1 ورودی IR
ورودی SD/SDHC ندارد
6.1

کیفیت صدای تلویزیون سونی X8000G


به طور کلی کیفیت صدای تلویزیون سونی X8000G متوسط است. این تلویزیون از فرکانس پاسخگویی متوسطی برخوردار است و باس آن توانایی پخش صداهای انفجار ندارد و ضربه بسیار کمی تولید می کند. صدای دیالوگ ها بسیار واضح و قابل فهم پخش می شوند و این بسیار عالی است. صدای این تلویزیون می تواند بدون تولید صداهای ناهنجار، زیاد شود که این بسیار عالی است. اما هنگامی که صدای تلویزیون زیاد باشد، اوجاج هارمونیک صدا بسیار زیاد می شود و دقت خود را از دست می دهد. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

8.0

ویژگی های هوشمند تلویزیون X8000G


تلویزیون هوشمند سونی X8000G با سیستم عامل اندروید

سیستم عامل : Android
نسخه : 7

تلویزیون سونی X8000G امکانات هوشمند بسیار خوبی دارد. این تلویزیون با اندروید 7 تولید شده است اما به تازگی اندروید 8 برای آن ارائه شده است. رابط کاربری اندروید بسیار خوب است اما زیاد رووان نیست. انتظار داریم این موضوع با ارائه یک آپدیت بهبود پیدا کند. این تلویزیون نیز مانند تمام تلویزیون های اندرویدی دیگر دارای یک صفحه بزرگ از برنامه ها و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی است. این تلویزیون به همراه ریموت کنترل قدیمی سونی ارائه می شود و از ریموت کنترل باریک و جدیدی که در تلویزیون های X9500G و A9G وجود دارد، خبری نیست. اما ریموت کنترل این تلویزیون به خوبی کار می کند و دارای دکمه اختاصی برای اجرای بعضی برنامه ها می باشد. تنها ایرادی که می توان به این ریموت کنترل گرفت ابعاد بزرگ آن است.

8.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون X8000G

سایز: بزرگ

 

کنترل صوتی: دارد، به همراه ویژگی های مختلف

 

منوی کنترل CEC: دارد

 

ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد

ریموت کنترل تلویزیون سونی X8000G همان ریموت کنترل قدیمی که در تلویزیون های سونی وجود داشت می باشد. حتی بعضی از تلویزیون های 2019 سونی مانند A8G نیز از این ریموت کنترل برخوردار هستند. این ریموت کنترل با وجود داشتن بلوتوث، باید آن را مستقیم به سمت تلویزیون بگیرید تا کار کند. از بلوتوث این ریموت کنترل برای ارسال دستورات صوتی به تلویزیون استفاده می شود.

9.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون اسمارت سونی X8000G

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

مانند همه تلویزیون های هوشمند اندرویدی، شما به مجموعه بزرگی از برنامه ها و سرویس های مختلف از طریق فروشگاه گوگل پلی دسترسی دارید.

7.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون X8000G

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد

 

اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد

 

ورودی متن در Toutube: ندارد

 

ورودی متن در Netflix: ندارد

 

استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد

 

کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد

 

کنترل صوتی: دارد

کار کردن با برنامه ریموت کنترل بسیار آسان است و شما می توانید بسیاری از ویژگی های تلویزیون را با آن کنترل نمایید. شما می توانید از طریق برنامه ریموت کنترل بعضی از اپلیکیشن ها را اجرا کنید و ورودی HDMI را تغییر دهید. برنامه ریموت کنترل از دستورات صوتی نیز پشتیبانی می کند.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون سونی X8000G

راهنمای نصب سریع
ریموت کنترل
یک جفت باتری
IR Blaster

خرید و قیمت تلویزیون سونی X8000G


قیمت و خرید تلویزیون X8000G در سایز های 43 اینچ، 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ

در این مقاله ما به بررسی تلویزیون سونی X8000G سایز 55 اینچ پرداختیم. سایز های دیگر این تلویزیون نیز از ویژگی ها و امکانات یکسانی برخوردار هستند. این مقاله در تاریخ 03 شهریور سال 1398 نوشته شده است، بنابراین ممکن است در آینده بعضی از ویژگی ها یا خصوصیات آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم را انجام دهیم. به طور کلی تلویزیون سونی X8000G یکی از تلویزیون های مرغون به صرفه بازار است و تماشای فیلم ها و سریال ها در آن بسیار لذت بخش است. جهت مشاهده قیمت تلویزیون سونی X8000G در سایز های 43 اینچ، 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ می توانید از طریق لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید.

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *