بررسی سیستم صوتی سونی MHC-V81D

بررسی سیستم صوتی سونی MHC-V81D

یکی از سیستم های صوتی Hi-Fi که اخیرا در سال 2018 معرفی شده سیستم صوتی سونی MHC-V81D می باشد. سیستم صوتی V81 با وزن 26.6 کیلوگرم یکی از سیستم های حرفه ای و البته بزرگ موجود در بازار می باشد. این سیستم صوتی مخصوص مهمانی و جشن ها می باشد و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد می توانید یک شب به یاد ماندگی را داشته باشید. حالت نور پردازی و صدای 360 درجه این سیستم صوتی باعث می شود هر جایی از اتاق قرار بگیرید، مهمانی را کاملا احساس میکند. همچنین این سیستم صوتی را می توانید به 50 سیستم صوتی حرفه ای سازگار دیگر متصل نموده و از حجم و کیفیت صدای بالاتری برخوردار شوید. سیستم صوتی سونی V81 را می توان یک سیستم صوتی حرفه ای و البته گران قیمت نامید. شما می توانید از لینک مربوطه وارد سایت دی جی بانه شده و قیمت سیستم صوتی سونی MHC-V81D را مشاهده و به صورت مستقیم از سایت خرید کنید.

طراحی و کیفیت ساخت سیستم صوتی سونی MHC-V81D


طراحی و کیفیت ساخت سیستم صوتی سونی MHC-V81D
بسیاری از سایت هایی که محصولات مختلف را تست می کنند و به آنها نمره می دهند، نمره 8.5 از 10 را برای سیستم صوتی سونی V81D در نظر گرفته اند. بنابراین ما انتظار یک سیستم صوتی با کیفیت صدا و کیفیت ساخت بالا روبرو هستیم. رنگ بدنه سیستم صوتی سونی MHC-V81D کاملا مشکی است و جنس بدنه آن نیز با آخرین فناوری ها ساخته شده است. کل سیستم صوتی از چوب جلا داده شده و پلاستیک فشرده است و برای محافظت از بلندگوها از فلز استفاده شده است. چراغ ها در دو طرف توسط پلاستیک فشرده محافظت می شوند و از ضربه ها، خراش و شیطنت های مهمان هایی که در مهمانی حضور دارند محافظت می کند. پنل بالای این سیستم صوتی ضد آب بوده و دارای نور پس زمینه است بنابراین با خیال راحت می توانید در تاریکی نیز از آن استفاده کنید. البته این پنل لمسی بسیار حساس بوده و اگر آن را قفل نکنید با کوچک ترین لمس ممکن است آهنگ در حال پخش از ریتم بیافتد.

امکانات سیستم صوتی سونی V81D


امکانات سیستم صوتی سونی MHC-V81D
سیستم صوتی سونی V81D از امکانات و ویژگی های بسیاری برخوردار است. تا آنجا که ممکن است برای اولین استفاده از این سیستم صوتی کمی گیج شوید. از ویژگی های این سیستم صوتی می توان به ژست های حرکتی و حالت DJ، حالت تایکو و رقابت بر سر بیت ها، حالت کارائوکه، اتصال میکروفن و گیتار به سیستم برای تبدیل شدن به یک ستاره موسیقی، پخش از طریق USB، پخش کننده DVD، اتصال به موزیک سنتر با بلوتوث، کنترل نورپردازی، اتصال همزمان سه گوشی هوشمند و بسیاری دیگر اشاره نمود. نور پردازی و رقص نور از طریق برنامه ای که روی گوشی هوشمند نصب می شود قابل کنترل هستند همچنین می توان آنها را طوری تنظیم کرد که هماهنگ با آهنگ در حال پخش روشن خاموش شوند. البته در آزمایشی که ما انجام دادیم چند باری احساس کردیم که رقص نور با بیت های آهنگ هماهنگ نبود ولی به طور کلی عملکرد خوبی دارد. خوشبختانه می توان رقص نور را خاموش کرد و این موضوع در مواقعی که به یه محیط آرام در خانه احتیاج دارید، موثر است. چراغ های اصلی آبی اسپیکر بسیار زیبا هستند اما متاسفانه نمیتوان این چراغ ها را خاموش کرد و چراغ ها روشن می مانند.

حالت تایکو، دی جی و کارائوکه در سیستم صوتی سونی MHC-V81D


حالت تایکو، دی جی و کارائوکه در سیستم صوتی MHC-V81D
این یک ویژگی منحصر به فرد است. در این حالت شما با استفاده از پنل بالای سیستم صوتی می توانید نقل DJ را بازی کنید و صدا های مختلفی تولید کنید و هیجان مهمانی ها را بالا ببرید. با استفاده از ژست های حرکتی می توانید کنترل کاملی روی آهنگ در حال پخش داشته باشید. حتی شما می توانید روی این موضوع با دوستان خود مسابقه دهید ولی باید به این نکته توجه کنید که صدا های تولید شده بلند تر از موسیقی در حال پخش می باشند بنابراین اگر از قبل تمرین نکرده اید به شما توصیه می کنیم این بازی را انجام ندهید چون صداهای ناهنجار زیادی تولید می شود که ممکن است برای افراد دیگری که در مهمانی حضور دارند خوشایند نباشد. همچنین شما می توانید با اتصال میکروفن و گیتار برقی به سیستم صوتی سونی با دوستان خود به نوازندگی و خوانندگی یا به اصطلاح کارائوکه کنید. سیستم صوتی سونی MHC-V81D به شما اجازه می دهد تا افکت های مختلفی مانند flange، isolator، scratch و غیره را در هنگام پخش آهنگ به آن اضافه کنید. تمام این ویژگی ها از طریق برنامه fiestable و Music Center سونی نیز قابل کنترل می باشد.

کنترل سیستم صوتی V81 سونی به وسیله گوشی هوشمند


کنترل سیستم صوتی سونی MHC-V81D بوسیله موبایل هوشمند
به کمک برنامه های Fiestable و Music Center سونی شما می توانید همه کارها را از طریق گوشی هوشمند خود کنترل نمایید. تنها کافیست این دو برنامه را روی موبایل هوشمند خود نصب کنید و از طریق بلوتوث به سیستم صوتی سونی V81 متصل شوید. البته برنامه Fiestable تنها یک پلاگین است و به تنهایی کار نمی کند و باید آن را به برنامه Music Center متصل نمود. قسمت Custom EQ در این برنامه به خوبی کار نمی کند و کنترل تنظیمات 10 تایی آن خسته کننده است. به نظر می رسد سونی فقط برای تکمیل شدن امکانات برنامه این بخش را اضافه نموده است.

پنل پشتی سیستم صوتی سونی MHC-V81D


پنل پشتی سیستم صوتی سونی MHC-V81D
در پنل پشتی چندین ورودی و خروجی نظیر وروردی/خروجی صدای آنالوگ، خروجی HDMI، خروجی ویدیو کامپوزیت و میکروفن و گیتارقرار گرفته است. این دستگاه جک 3.5 میلی متری برای پخش از لپتاپ و تلفن همراه را ندارد و به جای آن از فناوری بی سیم بلوتوث بهره گرفته است.

بلندگو های سیستم صوتی MHC-V81D سونی


بلندگو های سیتسم صوتی سونی MHC-V81D
در نگاه اول شاید فکر کنید که سیستم صوتی MHC-V81D در واقع یک بلندگو است اما این سیستم صوتی از بلندگوهای استریو و یک واحد باس تشکیل شده است. این سیستم صوتی دارای 4 توییتر 5 سانتی (2 اینچی)، 2 بلندگوی 10 سانتی متری(4 اینچی) و یک ووفر 30 سانتی(12 اینچی) برای تولید صدا های ریز و بم است. همچنین چند بلندگو در پشت و کناره های این سیستم صوتی قرار دارند که صدای 360 درجه را تولید می کنند تا افرادی که پشت این سیستم ایستاده اند نیز صدای با کیفیت و پر قدرتی را تجربه کنند. همین موضوع باعث می شود تا از این سیستم صوتی در وسط اتاق ها استفاده شود. اگر قرار است از آن در گوشی اتاق استفاده کنید نتیجه مطلوبی را ارائه نمی دهد. این موضوع را نیز باید یاد آور شد که این سیستم صوتی در واقع 2.1 کاناله است. سیستم صوتی سونی MHC-V81D دارای پخش کننده DVD می باشد و شما می توانید با اتصال آن به تلویزیون به تماشای فیلم با صدای با کیفیت این سیستم صوتی بپردازید و از آن لذت ببرید.

حمل و نقل سیستم صوتی V81D سونی


حمل و نقل آسان سیستم صوتی سونی MHC-V81D
سیستم صوی سونی V81D با اینکه دارای چرخ ها و دستگیره برای حمل و نقل است و به راحتی می توانید آن را تا مهمانی ها با خود حمل کنید. سیستم صوتی سونی دارای نورپردازی و صدای 360 درجه است اما متاسفانه نمی توان از سیستم صوتی سونی V81D در وسط مهمانی ها استفاده کرد چون هیچ باتری ندارد و برای کار کردن به برق احتیاج دارد و از طرفی سیم های آن کوتاه است. بنابراین بهترین مکان برای استفاده از آن کنار دیوار و نزدیک پریز برق است. یا اینکه از یک سیم بلند استفاده کنیم که البته ممکن است این سیم در دست و پا گیر کند.
به طور کلی می توان سیستم صوتی سونی V81 را یک سیستم صوتی بسیار با کیفیت برای مهمانی و جشن های کوچک، استفاده در کنار تلویزیون برای تماشای فیلم و بازی و همچنین استفاده های مختلف مناسب دانست. از نظر دقت و کیفیت صدا عملکرد سیستم صوتی MHC-V81D متوسط است بنابراین اگر کار شما با صدا و موسیقی است به شما پیشنهاد می کنیم یک سیستم صوتی دقیق تر تهیه کنید. هنگامی که آهنگ های ضرب دار پخش می شوند صدای ساب ووفر ها یا همان Mega Bass ها بیشتر از همه شنیده می شود و این موضوع باعث می شود تا آن کیفیتی که از این سیستم صوتی انتظار داریم را نداشته باشد. وقتی که سیستم صوتی سونی MHC-V81D را روی حالت فیلم تنظیم کنیم تا حدودی این موضوع رفع می شود و حالت فیلم بهترین گزینه برای استفاده از این سیستم صوتی در مهمانی ها و جشن ها می باشد. برای دقت بیشتر صدای باس و همچنین صدا های ریز و بم شما می توانید از بخش EQ به صورت دستی تنظیمات لازم را با توجه به سلیقه خود انجام دهید. در پایان برای مشاهده قیمت سیستم صوتی سونی MHC-V81D و دیدن مشخصات فنی آن می توانید از لینک مربوطه وارد سایت دی جی بانه شوید. خرید سیستم صوتی سونی MHC-V81D با توجه به قیمت و امکانات آن منطقی به نظر می رسد و به همه پیشنهاد می شود.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *