بررسی تلویزیون سونی X8300F

بررسی تلویزیون سونی X8300F

تلویزیون سونی X8300F یکی از تلویزیون های 2018 و خوب این برند است. این تلویزیون کنتراست محلی بالایی دارد. بنابراین صحنه های تیره در اتاق تاریک، عمیق به نظر می رسند. اما از فناوری Local Dimming برای بهبود عملکرد آن برخوردار نمی باشد. روشنایی صفحه نمایش تقریبا خوب است و میزان آن تا حدی است که بر انعکاس نور فائق آید. اما برای نمایش محتوای HDR و متمایز کردن هرچه بیشتر قسمت های روشن و تاریک تصاویر مناسب نیست. با وجود اینکه تلویزیون سونی از گستره رنگ بالایی پشتیبانی می کند اما تصاویر HDR به دلیل میزان روشنایی نور متوسط به خوبی نمایش پیدا نمی کنند. مدیریت تصاویر حرکاتی در تلویزیون سونی X8300F عالی است و تاخیر ورودی (Input lag) برای گیمرها پایین است. متاسفانه کیفیت تصویر با تغییر زاویه دید کاهش می یابد و این موضوع برای کسانی که می خواهند در محیط بزرگ به تماشای تلویزیون بپردازند قابل توجه است.
نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : VA
رزولوشن : 4K

بررسی تلویزیون Sony X8300F

امتیاز های دریافتی
طراحی
8.5
کیفیت تصویر
7.5
سرعت فریم
8.6
درگاه های ورودی
8.6
کیفیت صدا
5.9
ویژگی های هوشمند
8.0
thumb_up
  • عمق و یکنواختی در صحنه های تاریک
  • مدیریت تصاویر حرکاتی عالی
  • پشتیبانی از محدوده رنگی گسترده
thumb_down
  • روشنایی صفحه نمایش متوسط برای HDR
  • کاهش کیفیت تصویر از زوایای مختلف

بررسی قیمت تلویزیون سونی X8300F


برای مشاهده اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون 4K سونی X8300F در اندازه های مختلف می توانید از لینک های زیر روی سایز مورد نظر خود کلیک نمایید.
سونی مدل 70X8300Fshopping_cart
8.5

طراحی تلویزیون سونی X8300F


طراحی تلویزیون سونی X8300F
طراحی منحنی و خمیده : ندارد
طراحی تلویزیون سونی X8300F بسیار خوب است. طراحی این مدل بسیار شبیه به تلویزیون سونی X8500F می باشد. این تلویزیون دارای پایه ای محکم است. پایه ها در دو طرف تلویزیون قرار دارند و در فضای خالی بین آنها می توان یک ساندبار جلوی تلویزیون قرار داد. در قسمت پشت پایه، قسمتی برای نگهداری کابل ها وجود دارد که اجازه می دهد کابل ها از قسمت پشتی پایه منتقل شوند. تلویزیون در هنگام روشن بودن کاملا خنک است و وقتی که از بغل به آن نگاه کنیم کمی ضخیم به نظر می رسد. کیفیت ساخت این تلویزیون خوب است و مشکلی با این تلویزیون نخواهید داشت.

پشت

پشت تلویزیون سونی X8300F
اندازه براکت : Vesa 300×300
پشت تلویزیون سونی X8300F از جنس پلاستیک است و برای مدیریت کابل ها در پشت تلویزیون محلی تعبیه نشده است.

پایه

پایه تلویزیون سونی X8500F
پایه تلویزیون سونی X8300F از جنس پلاستیک با نمای فلزی است که بسیار شبیه به پایه تلویزیون X8500F و تلویزیون X9000F می باشد. پایه های این تلویزیون در دو طرف آن قرار دارد و به خوبی از تلویزیون نگهداری می کند، بنابراین نیاز به میز نسبتا عریضی متناسب با تلویزیون دارید.

ضخامت

ضخامت تلویزیون سونی X8300F
حداکثر ضخامت : 8.0 سانتیمتر
وقتی از بغل به تلویزیون سونی X8300F نگاه می کنیم به نظر می رسد نسبتا ضخیم است. تلویزیون X8300F ضخیم تر از تلویزیون های X8500F و X9000F است. اما وقتی بر روی دیوار نصب می شود این مسئله به چشم نمی آید.

حاشیه ها

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون سونی X8300F
اندازه حاشیه : 1.6 سانتیمتر
حاشیه های تلویزیون سونی X8300F باریک و زیبا هستند. حاشیه این تلویزیون تقریبا مشابه حاشیه تلویزیون های دیگر سونی است.
7.5

کیفیت ساخت

کیفیت صاخت تلویزیون سونی X8300F
کیفیت ساخت تلویزیون X8300F خوب است. هیچ شکاف نمایان یا چیز اضافه ای وجود ندارد و شما با آن مشکلی نخواهید داشت.
7.5

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X8300F


کیفیت تصویر تلویزیون X8300F سونی خوب است. کنتراست بسیار خوب است و در اتاق تاریک، رنگ های سیاه عمیق هستند. حتی با وجود اینکه دارای Local dimming نمی باشد ولی باز هم رنگ های سیاه به خوبی به نمایش در می آیند. صفحه نمایش تلویزیون X8300F از روشنایی متوسطی برخوردار است و به خوبی از عهده انعکاس نور بر می آید. بنابراین برای اتاق هایی که پر نور هستند مناسب می باشد. این تلویزیون طیف وسیعی از رنگ ها پشتیبانی می کند و دقت رنگ ها نیز بسیار خوب می باشد. اما قادر نیست سایه های تیره را به خوبی نمایش دهد و هنگام پخش محتوای HDR قسمت های روشن و تاریک تصویر به خوبی از هم متمایز نمی شوند. همچنین این تلویزیون برای کسانی که محیط بزرگی را برای تماشای تلویزیون انتخاب می کنند مناسب نمی باشد و کیفیت تصاویر از زوایای مختلف کاهش پیدا می کند.
7.3

انعکاس نور

بازتاب نور در تلویزیون سونی X8300F رفلکس نور در تلویزیون سونی X8300F انعکاس نور در تلویزیون سونی X8300F
نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور: %6.0
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.8
مدیریت انعکاس نور در تلویزیون سونی X8300F سونی خوب است. این تلویزیون صفحه نمایش نیمه براق دارد و عمده بازتاب نور را پخش و از شدت آن می کاهد. اما اگر منبع نور روی نقطه خاصی از صفحه نمایش تابیده شود، خوب عمل نخواهد کرد. این نتیجه کمی با انعکاس نور در تلویزیون های X9000F و X8500F متفاوت است و ضعیف تر عمل می کند.
8.6

سرعت فریم در تلویزیون X8300F سونی


مدیریت تصاویر حرکتی در تلویزیون سونی X8300F سونی بسیار عالی است. زمان پاسخگویی بسیار سریع می باشد و زمانی که پس زمینه کم نور است لرزش ندارد. این تلویزیون تصاویر حرکتی را به خوبی مدیریت می کند و هنگام پخش محتوا با FPS پایین مانند فیلم ها، تصاویر حرکتی صاف و روان پخش می شوند. این موضوع برای کسانی که از گزینه SOE (یکی از ویژگی های تلویزیون ها برای کاهش تاری تصویر) برای کاهش تاری تصویر و ایجاد تصاویر صاف و روان لذت می برند، مناسب می باشد. همچنین تلویزیون سونی X8300F می تواند لرزش های 24P را بدون انجام عمل خاصی از طرف کاربر حذف نماید.
8.6

ورودی های تلویزیون X8300F


تلویزیون سونی X8300F سونی از بیشتر سیگنال های ورودی پشتیبانی می کند. تاخیر وروردی در این مدل کاهش یافته است و برای بازی به خوبی پاسخگو است. همچنین این مدل از chroma 4:4:4 پشتیبانی می کند که برای استفاده تلویزیون به عنوان مانیتور بسیار خوب است.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی تلویزیون سونی X8300F
4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
1 خروجی جک 3.5 میلیمتری
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
1 وروی کامپوننت
1 ورودی کامپوزیت
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
1 ورودی IR
ورودی SD/SDHC ندارد
5.9

کیفیت صدای تلویزیون X8300F


تلویزیون سونی X8300F کیفیت صدای متوسطی دارد. این تلویزیون قادر به تولید صدای بلند و قابل فهم و گفتگوهای واضح است. با این حال این تلویزیون فاقد سیستم باس برای تولید صدای شدید می باشد. حتی از داشتن سیستم تصحیح صدا برای اتاق نیز محروم است. اگر میخواهید صدای بهتری داشته باشید ساندبار و سیستم های صوتی حرفه ای را توصیه میکنیم.
8.0

ویژگی های هوشمند تلویزیون سونی X8300F


تلویزیون هوشمند سونی X8300F با سیستم عامل اندروید
سیستم عامل : اندروید
نسخه : 7.0
تلویزیون X8300F سونی مانند تلویزیون X8500F و تلویزیون X9000F از نسخه 7 سیستم عامل اندروید استفاده می کند. برنامه های داخلی زیادی در این تلویزیون وجود دارد، همچنین می توانید از طریق فروشگاه Google Play به هزاران برنامه دیگر دسترسی یابید. همچنین رابط کاربری آن مناسب است. از طریق کنترل از راه دور به سادگی می توانید به دستیار صوتی گوگل دسترسی یابید و جستجوهای خود را به وسیله دستورات صوتی انجام دهید.
8.0

ریموت کنترل

کنترل جادویی تلویزیون ال جی SK9000
سایز: بزرگ
کنترل صوتی: ویژگی های بسیاری دارد
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد
تلویزیون X8300F ریموت کنترلی مشابه تلویزیون X8500F دارد. ریموت کنترل این تلویزیون دارای دکمه های زیادی است که کاربردی هستند. می توانید دکمه ها را به راحتی پیدا کنید. دسترسی به اکثر عملکردهای اساسی تلویزیون بسیار راحت است. تلویزیون X8300F از دکمه مخصوص دستورات صوتی برای بهره گیری از دستیار صوتی گوگل برخوردار می باشد. اما ریموت کنترل باید به وسیله بلوتوث به تلویزیون متصل شود تا بتوان از این ویژگی استفاده نمود. دستیار صوتی گوگل می تواند بیشتر عملکردهای اساسی در تلویزیون از قبیل تغییر ورودی ها و یا باز کردن برنامه ها و حتی جستجو در نتفلیکس را انجام دهد. با وجود اینکه شما می توانید اکثر منو ها را از طریق دستور صوتی کنترل کنید اما نمی توانید تنظیمات تصویر را تغییر دهید.
9.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون سونی X8300F
انتخاب برنامه: خیلی زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Amazon Video: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: ندارد
تلویزیون X8300F سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند که امکان دسترسی به فروشگاه Google Play و استفاده از هزاران برنامه را به شما می دهد.
7.0

برنامه ریموت

برنامه کنترل تلویزیون سونی X8300F
کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: فقط برنامه ها
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
با استفاده از برنامه Video & TV SideView: Remote سونی که روی فروشگاه Google Play و IOS در دسترس قرار دارد، شما می توانید فایل های ویدئویی را از گوشی هوشمند خود به روی تلویزیون X8300F پخش نمایید. این برنامه امکان کنترل دستگاه های دیگر مانند، پخش کننده Blu-Ray سونی و سینمای خانگی سونی را از طریق گوشی هوشمند در اختیار شما قرار می دهد. یکی از نقاط ضعف این برنامه این است که شما می توانید فقط در کادر های متنی اندرویدی، متن را از طریق گوشی خود وارد کنید و امکان وارد کردن متن در برنامه های دیگر وجود ندارد.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام همراه تلویزیون سونی X8300F
دفترچه راهنما
IR Blaster
ریموت کنترل
یک جفت باتری
کابل برق

خرید و قیمت تلویزیون سونی 70X8300F


قیمت تلویزیون سونی 70X8300F
در این مقاله به بررسی مشخصات تلویزیون سونی X8300F سایز 70 اینچ پرداخته شد. ما این مقاله را در تاریخ 03 مرداد سال 1397 نوشته ایم، بنابراین اگر تلویزیونی که خریداری کرده اید با نقد و بررسی ما مطابقت ندارد لطفا اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون سونی X8300F می توانید از لینک زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید:

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *