مقایسه تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F

مقایسه تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F را به صورت تصویری می توانید در اینجا مشاهده نمایید. هر دو تلویزیون C8 و Q9F برای بازی کردن بسیار مناسب هستند. هر دو تلویزیون رنگ مشکی و عمق آن را به خوبی به نمایش می گذارند. اما تلویزیون ال جی C8 به علت داشتن پنل OLED رنگ مشکی مطلقی را تولید می کند. کنتراست هر دو تلویزیون فوق العاده است و تصاویر خارق العاده ای با استفاده از HDR به نمایش می گذارند. شما می توانید جهت تماشای کیفیت تصاویر و رنگ ها از ویدئو زیر تفاوت ها را مشاهده نمایید.

صفحه نمایش تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F


صفحه نمایش هر دو تلویزیون از کیفیت بالایی برخوردار هستند. صفحه نمایش تلویزیون ال جی C8 از نوع OLED می باشد. در تلویزیون های OLED هر پیکسل به صورت جداگانه نور پس زمینه را تولید می کند به این ترتیب کنتراست و کیفیت فوق العاده ای ارائه می دهد. صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ Q9F از نوع LED می باشد اما سامسونگ با تغییر جزئی در آن کیفیت آن را بهبود داده و به نام QLED معرفی نموده است. کیفیت تصاویر و کنتراست در نوع تلویزیون فوق العاده است ولی باز هم به اندازه کیفیت تلویزیون OLED نیست.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F


هر دو تلویزیون ال جی C8 و سامسونگ Q9F از کیفیت 4K برخوردار هستند. همچنین هر دو تلویزیون از تکنولوژی HDR پشتیبانی می کنند. تلویزیون C8 ال جی از فرمت های HDR10 Pro، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. تلویزیون سامسونگ Q9F به علت نور پس زمینه بیشتر و ماهیت صفحه نمایش LED خود تصاویر درخشان تری تولید می کند. اما در اتاق های کم نور تلویزیون ال جی C8 عملکرد بهتری دارد و تصاویر واضح تر می باشند.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F


هر دو تلویزیون ال جی C8 و سامسونگ Q9F از کیفیت صدای فوق العاده ای برخوردار هستند. بلندی صدا در تلویزیون Q9F حدود 60 وات و در تلویزیون ال جی C8 حدود 40 وات می باشد. هر دو تلویزیون دارای ساب ووفر می باشند. بلندگو های تلویزیون C8 ال جی 2.2 کاناله هستند و تلویزیون Q9F سامسونگ 4.2 کاناله است. هر دو تلویزیون از تکنولوژی های دالبی و DTS پشتیبانی می کنند و صدای فراگیری تولید می کنند. صدای تولید شده توسط این تلویزیون ها به حدی خوب است که شما را از داشتن سیستم صوتی و ساندبار جداگانه بی نیاز می سازد.

درگاه های ورودی تلویزیون C8 و تلویزیون Q9F


تلویزیون سامسونگ Q9F دارای 4 پورت HDMI به همراه ARC و 3 پورت USB در کنار پورت Ethernet، وایفای و بلوتوث می باشد. همچنین دارای پورت اپتیکال و RS232C و RF نیز می باشد. در طرف دیگر ماجرا تلویزیون ال جی C8 دارای 4 پورت HDMI به همراه ARC و 3 پورت USB در کنار پورت Ethernet، خروجی هدفن، وایفای و بلوتوث می باشد. همچنین این تلویزیون دارای پورت اپتیکال، RF و CI می باشد. همانطور که ملاحضه کردید امکانات و درگاه های ورودی در هر دو تلویزیون تقریبا یکسان است و هر دو تلویزیون C8 و Q9F تمام نیاز های شما را مرتفع می سازند.

ویژگی های هوشمند تلویزیون سامسونگ Q9F و تلویزیون الجی C8


تلویزیون هوشمند ال جی C8 دارای سیستم عامل WebOS 4.0 می باشد. سیستم عامل WebOS مجموعه امکانات هوشمند فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ریموت کنترل جادویی تجربه کار کردن با این تلویزیون را بسیار راحت و جذاب می کند. این سیستم عامل به صورت پیش فرض با محصولات Google Home و Amazon Alexa سازگار است. همچنین از دستیار صوتی گوگل برخوردار است. تلویزیون ال جی C8 توانایی تشخصی صوت دارد و از امکانات هوشمند ال جی برای کنترل خانه هوشمند به نام LG ThinQ AI برخوردار است. در طرف دیگر ماجرا سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن برخوردار است. این تلویزیون دارای هاب هوشمند برای تماشای برنامه های ورزشی و موسیقی و … می باشد. قابلیت دستور صوتی نیز یکی دیگر از ویژگی های این تلویزیون می باشد. با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم هر دو تلویزیون عالی هستند. هر دو تلویزیون برای بازی و تماشای فیلم عملکرد عالی دارند و کیفیت صدا نیز برای غوطه ور شدن در تلویزیون کاملا راضی کننده است. امکانات هوشمند هر دو تلویزیون نیز عالی است و تنها به سلیقه شما بر می گردد. تنها فاکتور مهم قیمت این تلویزیون ها است. کسانی که مشکلی از لحاظ قیمت ندارند تلویزیون ال جی C8 یک انتخاب عالی است. اما کسانی که به دنبال یک تلویزیون عالی هستند اما بودجه کافی برای خرید C8 را ندارند تلویزیون سامسونگ Q9F می تواند یک انتخاب هوشمند و عالی باشد. برای مشاهده قیمت و خرید تلویزیون ال جی C8 و تلویزیون سامسونگ Q9F و مشاهده مشخصات کامل آنها به سایت دی جی بانه مراجعه کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *