بررسی تلویزیون سامسونگ Q8C

بررسی تلویزیون سامسونگ Q8C

نوع : QLED
رزولوشن : 4K
سرعت رفرش : 120 هرتز
تلویزیون سامسونگ Q8C یک تلویزیون همه کاره با صفحه منحنی نوع QLED و با رزولوشن 4K به بازارعرضه شده است. طراحی و کیفیت ساخت این تلویزیون فورکی بسیارعالی است و با پایه ی فلزی رنگ شده به خوبی جلوه می کند. روشنایی مناسبی دارد و یکی از تلویزیون هایی است که گسترده ترین میزان رنگ را تولید می کند که برای HDR خیلی خوب است؛ متاسفانه کیفیت تصویر در گوشه های تلویزیون تنزل پیدا می کند و معیار local dimming یا همان تکنولوژی تنظیم میزان نور در قسمت های مختلف صفحه، در این تلویزیون کمتر از متوسط است. در ادامه به بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C به صورت دقیق خواهیم پرداخت.

بررسی تلویزیون

Samsung Q8C

امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
7.6
سرعت فریم
8.9
درگاه های ورودی
8.8
کیفیت صدا
7.4
ویژگی های هوشمند
8.1
thumb_up
  • گنجایش خیلی خوب رنگ برای HDR
  • Input lag پایین برای اجرای بازی های مختلف
  • عملکرد خوب در بازتاب نور
thumb_down
  • کیفیت عکس در گوشه کم می شود

بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ Q8C


برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون QLED سامسونگ در اندازه های مختلف روی سایز مورد نظر خود کلیک کنید.
سامسونگ مدل 55Q8Cshopping_cart سامسونگ مدل 65Q8Cshopping_cart سامسونگ مدل 75Q8Cshopping_cart
9.5

طراحی تلویزیون Q8C


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
طراحی منحنی : دارد
اولین موضوعی که در مورد آن در بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C بررسی هایی انجام شد طراحی تلویزیون بود. سامسونگ Q8C طراحی ممتازی دارد، تلویزیون از روبرو شیک و مدرن به نظر می رسد و پایه ی منحنی آن تلویزیون را بخوبی نگه می دارد. پشت تلویزیون هم با پوشش نازک فلزی، بسیار عالی می نمایاند. توجه کنید که جعبه OneConnect و کابل پاور مجزای آن، نصب تلویزیون را برای برخی افراد مشکل کرده است.

پشت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
نصب روی دیوار : Vesa 400 x 400
پشت تلویزیون طراحی خوبی داشته و پوشش فلزی که روی پوشش پلاستیکی آن قرار گرفته جلوه خاصی به تلویزیون می دهد. کابل های مرتبط با جعبه OneConnect و کابل پاور تلویزیون را مثل مدل Q8F می توان از درون پایه ی تلویزیون عبور داد. تا انتهای مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C ما را همراهی نمایید.

پایه

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
پایه ی تلویزیون سامسونگ Q8C محکم به نظر می رسد و تلویزیون را هم به خوبی نگه می دارد. مثل غالب تلویزیون ها پایه در مرکز آن قرار می گیرد و وقتی تلویزیون ضربه می بیند کمی بیشتر می لرزد؛ ولی این امر مشکل چندانی ایجاد نمی کند. با ادامه بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C همراه باشید.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
حداکثر ضخامت : 9 سانتی متر
تلویزیون به سبب منحنی بودن از کناره ها ضخیم دیده می شود، از این رو وقتی آن را به دیوار نصب می کنیم ممکن است بیرون بزند ولی این مسئله ی مهمی نیست.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
حاشیه : 1.3 سانتی متر
یکی از مواردی که در بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C بررسی شد حاشیه های تلویزیون بود که خیلی کم در مورد آن صحبت شده است. حاشیه های تلویزیون Q8C بسیار باریک است و نمای خوبی هم به کل تلویزیون داده است و لبه های فلزی آن نیز بسیار زیبا و با کیفیت می نمایاند.
8.0

کیفیت ساخت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
کیفیت ساخت این تلویزیون فورکی سامسونگ خیلی خوب است و تمام قسمت های آن حتی پشت تلویزیون پوشش فلزی دارد. پایه ی تلویزیون کیفیت ویژه ای دارد و باعث شده وزن تلویزیون هم کمی بالا برود.بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C ادامه دارد.
7.6

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q8C


سامسونگ Q8C کیفیت تصویر خوبی دارد؛ وقتی آن را در محیط تیره قرار می دهیم، نسبت بالای میزان کنتراست صحنه های تیره را با کیفیت عالی نمایش می دهد. رنگ های تیره عمیق بوده و یکنواختی خوبی دارند. برای استفاده در مکان های روشن، اوج روشنایی SDR تلویزیون می توانست بهتر باشد با این اوصاف تلویزیون در مکان های روشن عملکرد قابل قبولی دارد، حتی اگر یک لامپ روشن و پنجره متمایل به آفتاب نیز در محدوده باشد، در تماشای تلویزیون مشکل خاصی نخواهد بود. یکنواختی رنگ خاکستری در این تلویزیون خوب است، بدین سبب افکت تیرگی مشکلی ایجاد نمی کند و ورزش دوستان و طرفداران فوتبال از این تلویزیون لذت می برند. از طرفی دیگر چون این مدل زاویه دید چندان خوبی ندارد زمانی که دوستان خود را برای تماشای یک مسابقه بزرگ دعوت می کنید، افرادی که از زوایه های دورتر از مرکز و کناره ها تماشا می کنند کیفیت تصویر کمتری را تجربه خواهند کرد. نهایتا فیلم های HDR در Q8C خوب به نظر می رسند و طیف گسترده و تحسین برانگیز آن رنگ های واقعی و اشباع شده ای را نشان می دهد و به سبب اوج روشنایی HDR در مقایسه با محتوای SDR به خوبی می درخشد. تنها نقطه ی ضعف این تلویزیون ضعیف بودن local dimming آن است.
9.0

بازتاب نور

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
بازتاب : 0.4 درصد
صفحه نمایش : براق
از موارد خیلی مهمی که در بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C بحث شده است بازتاب نور است. تلویزیون سامسونگ Q8C بازتاب های نور را به خوبی مهار می کند. با توجه به چینش تلویزیون در مکان شما، انحنا ممکن است بازتاب های تشدید شده داشته باشد و یا نور های مستقلی که از پنجره یا لامپ می تابند را دور کند. صفحه نمایش براق در این تلویزیون ممکن است بازتاب ها را معلوم کند ولی از غلظت و میزان درخشش آن ها می کاهد. همچنین وجود اثر ضعیفی از رنگ صورتی برای مقابله با بازتاب است، در کل این تلویزیون برای مکان های روشن گزینه خوبی است.
8.9

سرعت فریم سامسونگ Q8C


تلویزیون سامسونگ Q8C در مهار موشن عملکرد خوبی دارد. سرعت واکنش سریعی دارد در نتیجه اثری که از حرکت موشن بجا می ماند بسیار کم است. این تلویزیون لرزش 24 پیکسل را از هر منبعی باشد حذف می کند. این تلویزیون قادر به نمایش محتوا با سرعت 120 فریم بر ثانیه است. متاسفانه پس زمینه این تلویزیون تنها در استفاده از PWM کم نور می شود در نتیجه تصاویر دوگانه در محتوا با 120 فریم بر ثانیه نشان داده نمی شوند.
8.8

ورودی های تلویزیون Q8C


تلویزیون ال ای دی سامسونگ Q8C با صفحه QLED تقریبا هر محتوایی، حتی اچ دی آر را نیز به خوبی نشان می دهد و input lag پایینی دارد؛ که اغلب گیمر ها را مجذوب خود می کند.

تعداد کلی ورودی ها

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
4 ورودی HDMI
3 ورودی USB ورژن 2
0 ورودی USB ورژن 3
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
0 خروجی آنالوگ صدا RCA
0 ورودی Component
0 ورودی Composite
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
0 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHC
7.4

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ Q8C


سامسونگ Q8C کیفیت صدای قابل قبولی دارد، نمی توان ادعا کرد که استفاده از باند کیفیت آن را بهتر نمی کند؛ اما اغلب مردم از قابلیت های صوتی این مدل از تلویزیون سامسونگ راضی هستند.
8.1

ویژگی های هوشمند تلویزیون Samsung Q8C


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
سیستم عامل هوشمند : Tizen
نسخه : 2017
تلویزیون اسمارت سامسونگ Q8C از پلتفرم هوشمند Tizen استفاده می کند. این سیستم عامل همچنین با نام Hub هوشمند نیز شناخته می شود؛ استفاده از این پلتفرم خیلی راحت است اما نسبت به سایر پلتفرم ها انجام برخی کارها در محیط کاربری آن بیشتر طول می کشد. ریموت دکمه های کمتری دارد؛ همچنین یک ویژگی صوتی بسیار قوی دارد که قادر به اجرای بسیاری از کار هاست. برای مثال می توان به کمک فرمان صوتی ورودی ها و برنامه ها را عوض کرد و تنظیمات را تغییر داد. فروشگاه برنامه سامسونگ برنامه های بسیار زیادی برای دانلود دارد و برنامه ها به صورت بی نقصی کار می کند، متاسفانه در صفحه منو یک باکس تبلیغات وجود دارد که ممکن است کمی آزار دهنده باشد.
8.5

ریموت (کنترل) تلویزیون

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
سایز : کوچک
ویژگی کنترل از طریق ویس در ریموت : ویژگی های خیلی زیاد
منوی کنترل CEO : دارد
ویژگی ها هوشمند دیگر : دارد
تلویزیون Q8C مثل تلویزیون سامسونگ مدل Q7F و تلویزیون سامسونگ مدل Q9F ریموت فلزی دارد، کیفیت ساخت عالی دارد و سایز کوچک آن یک ریموت خوش دست را ارائه می کند، دکمه های کمتری نیز دارد؛ در عوض کاربران برای تغییر ورودی ها باید از محیط هوشمند Hub آن استفاده کنند؛ به سبب ویژگی هوشمند کنترل صوتی این مشکل نیز تا حدودی رفع شده است. فرمان صوتی امکان تغییر تنظیمات را میسر ساخته و براحتی می توان بین برنامه ها و ورودی ها سویچ کرد و حتی می توان متن نیز وارد کرد؛ این ریموت می تواند مثل یک ریموت عمومی نیز برای سایر وسایل استفاده شود.
8.5

برنامه ها و امکانات

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
انتخاب برنامه : خیلی زیاد
روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط
قابلیت نمایش تلبت و گوشی : دارد
قابلیت پخش از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video : دارد
بیشتر برنامه های معروف مانند یوتیوب، نت فلیکس و فروشگاه برنامه های سامسونگ از قبل نصب شده اند. و اپ استور سامسونگ برنامه های زیادی را برای دانلود ارائه می دهد.
7.0

برنامه ریموت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
کارکرد مشابه ریموت : بلی
اجرای برنامه ها و ورودی ها : هر دو
ورودی متن در یوتیوب : خیر
ورودی متن در نتفلیکس : خیر
اجرای فایل های دستگاه : بلی
کنترل تنظیمات تلویزیون : خیر
کنترل صدا : بلی

اقلام همراه تلویزیون

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
کتابچه راهنما
باتری ها
ریموت
راهنمای کابل های نوری
وسایل مربوط به نصب به دیوار
پارچه ی مخصوص تمیز کاری صفحه

بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ 75Q8C | 65Q8C | 55Q8C


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C سایزهای 55Q8C | 65Q8C | 75Q8C
ما در مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q8C , سایز 55 اینچی تلویزیون Q8C را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای 65 اینچی، 75 اینچی این تلویزیون نیز صدق کند. ما این مقاله را در تاریخ 27 آبان سال 1396 نوشته ایم، اگر چنانچه این نقدوبررسی با تلویزیون شما مطابقت نداشت اطلاع دهید بروزرسانی کنیم.
اگر مایل به خرید تلویزیون باشید می توانید بروزترین قیمت های تلویزیون سونی Q8C را در لینک زیر ببینید. شما می توانید برای خرید تلویزیون سامسونگ مدل Q8C در لینک زیر آخرین قیمت ها را برآورد کنید و اگر تمایل داشتید این تلویزیون رویایی را از فروشگاه دی جی بانه خریداری کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *