بررسی تلویزیون سامسونگ Q9F

بررسی تلویزیون سامسونگ Q9F

نوع : QLED
رزولوشن : 4K
سرعت رفرش : 120 هرتز
تلویزیون QLED الترا اچ دی سامسونگ Q9F را در دسته تلویزیون های کیو ال ای دی، میتوان یک تلویزیون خوب دانست. این تلویزیون کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و رنگ های زیادی را می تواند نمایش دهد. این تلویزیون سامسونگ با روشنایی خوب در صفحه نمایشگر می تواند اچ دی آر را هم به خوبی نمایش دهد. تلویزیون الترا اچ دی Q9F برای گیمر ها و همچنین طرفداران ورزش به دلیل داشتن لگ ورودی پایین و کیفیت نمایش فریم های بالا انتخاب خوبی است. در ادامه با بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F همراه ما باشید.

بررسی تلویزیون

Samsung Q9F

امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
7.6
سرعت فریم
9.0
درگاه های ورودی
8.9
کیفیت صدا
6.5
ویژگی های هوشمند
8.1
thumb_up
  • نمایش طیف وسیعی از رنگ ها
  • بلور کم در سرعت فریم های بالا
  • روشنایی خوب
thumb_down
  • کیفیت تصاویر زمانی که از کنار به تلویزیون نگاه می کنید پایین می آید
  • یکنواختی پایین رنگ ها

بررسی قیمت تلویزیون Q9F


برای مشاهده ی جزییات بیشتر و همچنین قیمت تلویزیون کیو ال ای دی سامسونگ در اندازه های مختلف روی سایز مورد نظر خود کلیک کنید.
سامسونگ مدل 65Q9Fshopping_cart سامسونگ مدل 75Q9Fshopping_cart سامسونگ مدل 88Q9Fshopping_cart
9.5

طراحی تلویزیون سامسونگ Q9F


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
طراحی منحنی : ندارد
داشتن طراحی بسیار عالی از ویژگی های تلویزیون QLED الترا اچ دی سامسونگ Q9F است. تلویزیون Q9F با اینکه در لبه ها طراحی نازکی ندارد اما باز هم از سایر تلویزیون ها بزرگ تر به نظر می رسد. با این وجود طراحی بسیار زیبایی دارد و کیفیت ساخت در آن پیشرفت زیادی داشته است. پایه ی نگهدارنده از روبرو کوچک به نظر می رسد که این ویژگی باعث زیبایی صفحه ی نمایشگر می شود. هنگام نصب توجه داشته باشید که به دو کابل پاور نیاز خواهید داشت، یکی برای تلویزیون و دیگری برای باکس OneConnect که همه ی درگاه های ضروری را دارد.با ما در ادامه بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F همراه باشید.

پشت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
نصب روی دیوار : Vesa 400 x 400
از آنجایی که تنها کابل پاور و کابل کانکت باکس به تلویزیون وصل می شوند قسمت پشتی تلویزیون کاملا ساده است. کابل ها را می توان از طریق یک کاور پلاستیکی در پشت تلویزیون هدایت کرد و آنها را از یکی از پایه ها هم رد کرد. به نظر می رسد که استفاده از این کاور، بعد از طراحی کلی تلویزیون به فکر طراحان رسیده باشد چون کاور با یک نوار دو طرفه به پشت تلویزیون چسبانده می شود.

پایه

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
تلویزیون تنها 1.3 اینچ از کف فاصله دارد. تلویزیون با دو پایه ی T شکل نگه داشته می شود. پایه های تلویزیون حالت ایستاده ی بسیار خوبی به تلویزیون می دهند و از طرفی چون چندان به چشم نمی آیند به زیبایی تلویزیون می افزایند. در ادامه مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F ویژگی های بیشتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
حداکثر ضخامت : 2.6 سانتی متر
تلویزیون الترا اچ دی Q9F از کنار نسبت به بقیه ی تلویزیون های سامسونگ ضخیم تر به نظر می رسد و دلیل آن هم این است که در لبه ها نازک نمی شود. با وجود این ها، این تلویزیون یکی از باریک ترین تلویزیون هایی است که ما تست کرده ایم. همچنین این تلویزیون از کنار هم زیبا به نظر می رسد.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
حاشیه : 1.1 سانتی متر
حاشیه های تلویزیون از لحاظ ضخامت متوسط هستند ولی کاملا زیبا به نظر می رسند. تا انتهای مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F همراه ما باشید.
9.5

کیفیت ساخت

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
کیفیت ساخت تلویزیون Q9F سامسونگ خوب است. در مقایسه با بقیه ی تلویزیون های سامسونگ ساخت این تلویزیون پیشرفت بزرگی برای تلویزیون های سامسونگ بوده و قابلیت این را دارد که یکی از پرچم دارهای سامسونگ باشد. همه ی بخش های تلویزیون به خوبی ساخته شده اند و کیفیت ساخت خوبی دارند.با ادامه مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F همراه ما باشید.
7.6

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q9F


تلویزیون QLED سامسونگ Q9F کیفیت تصویر خوبی دارد. میزان کنتراست بسیار خوب و یکنواختی تیرگی صفحه نمایش باعث شده که این تلویزیون انتخاب خوبی برای اتاق های تاریک باشد. تلویزیون Q9F می تواند تیرگی های قوی را هم به خوبی نشان دهد و صحنه های تیره و تار را به خوبی بازتولید کند.
اگر شما این تلویزیون را در اتاقی قرار دهید که نور زیادی داشته باشد باز هم تصاویر را به خوبی نشان می دهد. صفحه ی نمایشگر این تلویزیون می تواند نور محیط را مهار کند. تلویزیون Q9F یکنواختی رنگ خاکستری خوبی ندارد و زمانی که مسابقات ورزشی را نگاه می کنید افکت های خوبی را نمی توانید مشاهده کنید.
با خرید تلویزیون سامسونگ Q9F شما نمی توانید از هر جای اتاق از بهترین کیفیت تصویر لذت ببرید و بهترین کیفیت تصویر را تنها در محدوده ی خاصی می توانید مشاهده کنید که در محدوده ی باریکی روبروی تلویزیون قرار می گیرد.
نمایش دادن محتوای اچ در آر کاری است که تلویزیون الترا اچ دی Q9F سامسونگ به خوبی انجام می دهد. بخش هایی از تصویر که روشنایی زیادی ندارد به خوبی روشن می شوند و رنگ هایی که این تلویزیون می تواند بازتولید کند باعث شده یک قدم از رقابت ها جلوتر باشد. تنها ویژگی که تلویزیون الترا اچ دی Q9F سامسونگ در آن ضعیف است Local dimming است که واقعا روی آن کار نشده است.
9.5

بازتاب نور

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
بازتاب : 0.4 درصد
صفحه نمایش : براق
صفحه نمایش تلویزیون Q9F با صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ مدل Q7F دارد، با این حال در مهار بازتاب های نور عملکرد خوبی دارد. بازتاب ها تقریبا به صورت افقی پراکنده می شوند، البته این حالت نیز زمان تماشای تلویزیون باعث حواس پرتی نمی شود. این تلویزیون در یک اتاق روشن، عملکرد عالی است.
9.0

سرعت فریم تلویزیون سامسونگ Q9F


با داشتن قدرت نمایش موشن های سریع، تلویزیون QLED الترا اچ دی Q9F سامسونگ می تواند شیء های متحرکی که سرعت زیادی دارند به خوبی نشان دهد و تنها در برخی موارد رد کمی از اشیا در حال حرکت به چشم بخورد. نور پس زمینه از PWM برای کم کردن نور استفاده می کند بنابراین موشن ها خیلی هم روان نخواهند بود ولی این مشکل خاصی به شمار نمی آید. متاسفانه نور پس زمینه نمی تواند فرکانس فلیکر را پایین بیاورد تا موشن های خیلی سریع بهتر نمایش داده شوند. فیلم ها از هر منبعی به خوبی در این تلویزیون نمایش داده می شوند و پنل 120 هرتزی می تواند کیفیت هر محتوایی را بهتر نمایش دهد.
8.9

ورودی های تلویزیون Q9F


یکی از مواردی که در بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F مورد بررسی قرار گرفت ورودی های تلویزیون سامسونگ است. تلویزیون QLED الترا اچ دی Q9F هر محتوایی از هر ورودی را به خوبی نشان می دهد همچنین اچ دی آر را به خوبی پشتیبانی می کند و نمایش می دهد. کم بودن لگ هم این تلویزیون را به تلویزیون مورد علاقه ی همه ی گیمر ها به جز گیمر های بسیار حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

تعداد کلی ورودی ها

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
0 خروجی جک 3.5 میلیمتری
0 خروجی آنالوگ صدا RCA
0 ورودی Component
0 ورودی Composite
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
0 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHC
6.5

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ Q9F


کیفیت صدا در تلویزیون Q9F پایین است و برای تلویزیونی با این مشخصات اصلا خوب نیست. اگرچه می توان این کیفیت صدا را تحمل کرد ولی استفاده از چند باند جانبی برای بالا بردن کیفیت صدا خوب است.
8.1

ویژگی های هوشمند تلویزیون Q9F


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
سیستم عامل هوشمند : Tizen
نسخه : 2017
تلویزیون Q9F از سیستم عامل تایزن Tizen 2017 سامسونگ استفاده می کند که کاملا ساده و کار کردن با آن بسیار آسان است. برای این سیستم عامل از اسم Hub هم استفاده می شود که توانمندی های قدرتمندی مانند فرمان های صوتی را دارد. تغییر دادن تنظیمات، جستجوی محتوا و عوض کردن ورودی ها از کارهایی است که ریموت این تلویزیون به شما اجازه می دهد با فرمان صوتی انجام دهید. قسمت میانی رابط کاربری Smart Hub است که امکان دسترسی به نرم افزارها و تنظیمات را به شیوه ای دوست داشتنی ارائه می کند. بعضی اوقات در منوی اصلی شاهد افت کیفیت و لگ زدن هستیم که نسبت به مدل های سال قبل بدتر شده است. ریموت این تلویزیون دکمه های کمی دارد که کاربر را مجبور می کند از فرمان صوتی و یا اسمارت هاب برای تغییر بسیاری از تنظیمات اقدام کند.
8.5

ریموت (کنترل) تلویزیون

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
سایز : کوچک
ویژگی کنترل از طریق ویس در ریموت : ویژگی های خیلی زیاد
منوی کنترل CEO : دارد
ویژگی ها هوشمند دیگر : دارد
و اما در این قسمت از مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F میرسیم به ریموت این تلویزیون. ریموت این تلویزیون دکمه های کمی دارد و همانطور که گفتیم باید از اسمارت هاب و یا فرمان صوتی استفاده کنید. این ریموت کاملا ساده است و کیفیت ساخت خوبی دارد. فرمان های صوتی در این تلویزیون بسیار قوی هستند و می توانید با استفاده از آن در رابط کاربری کارهای زیادی انجام دهید، کارهایی که در بسیاری از ریموت های دیگر وجود ندارد. اپلیکیشن ها، ورودی ها، محتوا و نوشتن متن می توانند توسط ریموت انجام شوند. این ریموت می تواند برای سایر دستگاه ها هم کاربرد داشته باشد. با استفاده از ویژگی Samsung OneRemote می توانید از این ریموت حتی برای دستگاه هایی که HDMI وCEC ندارند هم استفاده کنید.
8.5

برنامه ها و امکانات

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
انتخاب برنامه : خیلی زیاد
روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط
قابلیت نمایش تلبت و گوشی : دارد
قابلیت پخش از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video : دارد
7.0

برنامه ریموت

بررسی و خرید تلویزیون سونی x9300e سایز های 65x9300E | 55x9300E
کارکرد مشابه ریموت : بلی
اجرای برنامه ها و ورودی ها : فقط اپلیکیشن ها
ورودی متن در یوتیوب : خیر
ورودی متن در نتفلیکس : خیر
اجرای فایل های دستگاه : بلی
کنترل تنظیمات تلویزیون : خیر
کنترل صدا : بلی

اقلام همراه تلویزیون

بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
کتابچه راهنما
باتری ها
ریموت
راهنمای کابل های نوری
وسایل مورد نیاز برای نصب دیواری
پیچ های زاپاس

بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ 88Q9F | 75Q9F | 65Q9F


بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایزهای 65Q9F | 75Q9F | 88Q9F
ما در مقاله بررسی و خرید تلویزیون سامسونگ Q9F سایز 65 اینچی از تلویزیون QLED الترا اچ دی Q9F را بررسی کرده ایم و انتظار داریم بررسی های انجام شده برای سایز های دیگر هم درست باشند. ما این مقاله را در تاریخ 28 آبان سال 1396 نوشته ایم، بنابراین اگر تلویزیون که خریداری کرده اید با نقد و بررسی ما مطابقت ندارد، اطلاع دهید بروزرسانی کنیم. می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت فروش تلویزیون سامسونگ و یا خرید تلویزیون به دی جی بانه مراجعه کنید:

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *