بررسی تلویزیون سونی A1E

بررسی تلویزیون سونی A1E

نوع : OLED
رزولوشن : 4K
سرعت رفرش : 60 هرتز
تلویزیون سونی مدل A1e یک تلویزیون OLED، هوشمند و با صفحه نمایش 4K است و به سبب سیاهی یکنواخت آن، کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید می کند، گرادیانت صاف آن، محتوای HDR را خیلی خوب نشان می دهد. از آنجاییکه موقع حرکت تصاویر اثری باقی نمی ماند، قابلیت های بسیار عالی در نمایش موشن دارد. متاسفانه، در ورودی 1080p این تلویزیون OLED ، معیار اینپوت لگ کمی بالاست؛ و به سبب پایه ی نگهدارنده کج، تلویزیون کمی شیب دار می ایستد. در ادامه به بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E میپردازیم.

بررسی تلویزیون

Sony A1E

امتیاز های دریافتی
طراحی
9.5
کیفیت تصویر
8.6
سرعت فریم
10
درگاه های ورودی
8.2
کیفیت صدا
7.6
ویژگی های هوشمند
7.8
thumb_up
  • عملکرد خوب موشن
  • طراحی برجسته
thumb_down
  • صفحه نمایش کج
  • اینپوت لگ می توانست بهتر باشد

بررسی قیمت تلویزیون سونی A1E


برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون اسمارت سونی در اندازه های مختلف این روی سایز مورد نظر خود کلیک کنید.
سونی مدل 55A1Eshopping_cart سونی مدل 65A1Eshopping_cart
9.5

طراحی تلویزیون سونی A1E


بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
طراحی منحنی : خیر
اولین موردی که در بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E بررسی خواهیم کرد طراحی ابن تلویزیون است. تلویزیون سونی مدل A1e به سبب نداشتن پایه ی نگهدارنده در جلوی تلویزیون و ظاهر مینیمالیست آن، طراحی بی نظیری دارد. متاسفانه تلویزیون با زاویه ای باز می ایستد؛ البته این حالت بعد از گذر زمان در نظر تماشاگر عادی می شود. همه ی ورودی ها و خروجی های تلویزیون در پایه ی نگهدارنده جاگذاری شده است؛ بنابراین با توجه به محل جاگیری، دسترسی به ورودی ها کمی دشواری خواهد داشت.

پشت

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
نصب روی دیوار : Vesa 400 x 200
پایه نگهدارنده آن از جنس بافتی پارچه مانند بوده و دو عدد باند نیز در قسمت پشتی جاگذاری شده است؛ و این دو ویژگی به تلویزیون نمای پشتی زیبایی داده است.

پایه

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
در طراحی این تلویزیون او ال ای دی سونی پایه نگهدارنده بیرون از تلویزیون قرار دارد؛ بنابراین فضای بیشتری را اشغال می کند و معمولا میز های معمولی تلویزیون برای این مدل جواب نمی دهد. با ادامه بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E همراه ما باشید.

ضخامت

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
حداکثر ضخامت : 6.7 سانتی متر
با این که تلویزیون با پایه ضخیم به نظر می رسد ولی هنگامی که آن را به دیوار نصب می کنیم، خیلی ظریف و کم ضخامت دیده می شود. حداکثر ضخامت این تلویزیون 6.7 سانتی متر است.

حاشیه ها

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
حاشیه : 1 سانتی متر
حاشیه های این تلویزیون بسیار باریک و ظریف است و عرض آن 1 سانتی متر است.
9.0

کیفیت ساخت

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
کیفیت ساخت A1E فوق العاده است و همه قطعات آن بسیار باکیفیت است؛ هرچند که حمل تلویزیون می تواند کمی سخت باشد و اگر پایه به خوبی پشتیبانی نشود صفحه نمایش تمایل به انعطاف پذیری دارد.
8.6

کیفیت تصویر در تلویزیون A1E


تلویزیون سونی A1e با صفحه نمایش OLED کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. به سبب نسبت کنتراست بینهایت و یکنواختی بسیار عالی سیاه و سفید، تلویزیون در اتاق های تاریک عملکرد خوبی دارد؛ بطور کلی صحنه های تاریک و روشن را به خوبی نمایش می دهد. زمانی که در اتاق روشن از این تلویزیون استفاده می کنند حتی اگر بازتاب نور را به خوبی دفع کند در بهترین حالت، اوج روشنایی تلویزیون از میانگین پایین تر است. زاویه دید این تلویزیون خوب است و از قسمت های کناری تلویزیون نمای دید خوبی دارد؛ برای افرادی که اتاق های عریضی دارند این تلویزیون می تواند یکی از گزینه های خرید باشد. خاکستری یکنواخت این تی وی، طرفداران تماشای فوتبال را بدون مشکل تیرگی به تماشای رقابت های ورزشی دعوت می کند. HDR در این تلویزیون سونی، هم برای فیلم های اچ دی آر و هم گیم های HDR خیلی خوب است؛ گفتنی است با کنتراست بالا، طیف رنگ گسترده و اوج روشنایی بالا محتوای اچ دی آر در مقایسه با محتوای SDR برتری دارد.
9.0

بازتاب نور

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
بازتاب : 0.4 درصد
صفحه نمایش : براق
صفحه نمایش A1e شبیه به تلویزیون OLED ال جی مدل C7 است و در کاهش غلظت بازتاب های نور عملکرد خوبی دارد. با ادامه مقاله بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E با دی جی بانه همراه باشید.
10

سرعت فریم در تلویزیون A1E


شیوه پردازش موشن در تلویزیون مدل A1e طبق راهنمای خرید تلویزیون سونی فوق العاده خوب است. سرعت عمل در نشان دادن اشکال و تصاویر متحرک بسیار بالاست، بطوریکه هیچگونه تاری در تصویر احساس نمی شود. افرادی هستند که عاشق تست قابلیت پخش موشن تلویزیون هستند؛ به جد می توانیم بگوییم این تلویزیون موشن های 120 فریم در ثانیه را با قدرت پخش می کند. متاسفانه فیلم هایی که از طریق کابل پخش می شوند کمی لرزش دارند ولی به گونه ای نیست که افراد زیادی متوجه آن شوند.
8.2

ورودی های تلویزیون سونی A1E


یکی دیگر از مواردی که در بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E بررسی میکنیم و شاید افراد حیلی راحت از این گزینه رد شوند ورودی های تلویزیون است. تلویزیون سونی مدل A1e تمام سیگنال های ورودی را پشتیبانی می کند و تقریبا قادر به پخش هر نوع محتوایی است. با سیگنال 4k اینپوت لگ پایینی دارد؛ که بیشتر عاشقان بازی را خوش حال می کند با این حال با سیگنال 1080p اینپوت لگ بالایی دارد که افراد علاقمند به بازی های رقابتی و حرفه ای را ممکن است ناامید کند. در زیر به صورت کلی اطلاعاتی مربوط به ورودی های A1e را آورده ایم:

تعداد کلی ورودی ها

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
4 ورودی HDMI
3 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
0 خروجی آنالوگ صدا RCA
1 ورودی Component (مشترک)
2 ورودی Composite (مشترک)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
0 پورت نمایشگر
1 ورودی IR
0 ورودی SD/SDHC
لازم به ذکر است یکی از USB های این تلویزیون ورژن 3 است و نسبت به بقیه سرعت بسیار بیشتری دارد.
7.6

کیفیت صدای تلویزیون A1E


کیفیت صدا در تلویزیون A1e خیلی بالاتر از میانگین است؛ اما وقتی وُلوم صدا را نزدیک حداکثر می کنیم برخی مشکلات ظاهر می شود. در کل هدایت صدا در این تلویزیون نسبت به دیگر تلویزیون ها خوب است و این یک ویژگی مثبت در بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E است.
7.8

ویژگی های هوشمند


بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
سیستم عامل هوشمند : Android TV
نسخه : 6.0
تلویزیون سونی مدل A1e از اندروید تی وی پشتیبانی می کند که در مقایسه با پلتفورم های هوشمند کاربری سختی دارد؛ اما به گوگل پلی استور دسترسی دارد که در مقایسه با سایر پلتفورم ها تعداد وسیعی از برنامه ها را ارائه می دهد. دکمه منوی موجود در ریموت(کنترل)، کارکردن با آن را راحت تر کرده است و دسترسی سریع به لیستی از تنظیمات رایج را مهیا می کند بنابراین کاربر مجبور نیست صفحه تنظیمات اصلی برنامه را باز کند. ریموت(کنترل تی وی) یک میکروفون هم دارد که با فرمان صوتی محتوا را سریع جستجو و پیدا می کند بنابراین ویژگی نیز مشکل سخت بودن محیط کاربری را تسهیل می کند.
7.0

ریموت (کنترل) تلویزیون

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
سایز : بزرگ
ویژگی کنترل صدا در ریموت : جستجو و برخی امکانات دیگر
منوی کنترل CEO : دارد
ویژگی ها هوشمند دیگر : ندارد
مدل A1E یک ریموت بزرگ با دکمه های بسیاری دارد. خوشبختانه دکمه های پراستفاده در مرکز و در اطراف پد جهت های کنترل، قرار دارند، بنابراین کاربران برای استفاده از دکمه ها مشکلی ندارند. دکمه های ورودی و خاموش روشن که معمولا زیاد استفاده می شود در بالای ریموت قرار دارند و دسترسی به آن کمی مشکل است. همچنین دکمه ی جستجوی صوتی که برای فعال کردن فرمان صوتی و تغییر صدای کاربر به متن را انجام می دهد در جای مناسبی قرار نگرفته است. طراحی این ریموت شباهت زیادی به طراحی ریموت X9300e دارد.
9.0

برنامه ها و امکانات

بررسی و خرید تلویزیون سونی x9300e سایز های 65x9300E | 55x9300E
انتخاب برنامه : خیلی زیاد
روانی و کارکرد برنامه ها : متوسط
قابلیت نمایش تلبت و گوشی : دارد
قابلیت پخش از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR از هارد و پورت USB : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Netflix : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه Amazon video : دارد
قابلیت پخش HDR در برنامه YouToube : ندارد
7.0

برنامه ریموت

بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
کارکرد مشابه ریموت : بلی
اجرای برنامه ها و ورودی ها : هر دو
ورودی متن در یوتیوب : دارد
ورودی متن در نتفلیکس : ندارد
اجرای فایل های دستگاه : ندارد
کنترل تنظیمات تلویزیون : ندارد
کنترل صدا : دارد

بررسی تلویزیون سونی 65A1E | 55A1E


بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E سایز های 55A1E | 65A1E
ما در مقاله بررسی و خرید تلویزیون سونی A1E به بررسی سایز 55 اینچی تلویزیون A1e پرداختیم. در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای 65 اینچی و 75 اینچی این تلویزیون نیز صدق کند. ما این مقاله را در تاریخ 27 آبان سال 1396 نوشته ایم، احیانا در صورت متفاوت بودن تلویزیون A1e شما با بررسی ما؛ لطفا اطلاع دهید مقاله بررسی این تلویزیون را بروز کنیم. شما در فروشگاه دی جی بانه می توانید قیمت های این تلویزیون را بررسی کنید و اگر به خرید تلویزیون سونی تمایل داشتید؛ همین الان از لینک های زیر اقدام کنید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *