بررسی تلویزیون سامسونگ RU7100 محصول 2019

بررسی تلویزیون سامسونگ RU7100 محصول 2019

ّتلویزیون سامسونگ RU7100 یک تلویزیون 4K با صفحه نمایش ال ای دی خوب است. تلویزیون RU7100 به لطف نسبت کنتراست بومی بالای خود قادر به تولید رنگ های تیره عمیق است. این تلویزیون برای محیط های کم نور مناسب می باشد. اما فاقد ویژگی Local Dimming برای بهبود عملکرد آن در محیط های تاریک است. این تلویزیون به صورت پیش فرض از یکنواختی تصویر خوب و رنگ های دقیق برخوردار است. تلویزیون Samsung RU7100 از طیف گسترده رنگ ها برخوردار نیست و میزان روشنایی صفحه نمایش آن زیاد نیست. بخصوص هنگام پخش محتوای HDR نمی تواند کنتراست لازم را ایجاد نمایید. مدیریت تصاویر حرکتی سریع در این تلویزیون متوسط است. اما Input Lag آن به طور قابل توجه ای پایین است و باعث می شود زمان پاسخگویی تلویزیون عالی شود. این موضوع برای گیمرها بسیار با اهمیت است و بازی کردن در این تلویزیون را لذت بخش می کند. متاسفانه این تلویزیون فاقد ویژگی های پیشرفته بازی کردن که در تلویزیون های پیشرفته سامسونگ وجود دارد، است. همچنین تماشای تلویزیون از زاویه های مختلف باعث کاهش دقت تصاویر می شود. ما سایز 55 اینچ این تلویزیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : VA
رزولوشن : 4K
 

بررسی تلویزیون
سامسونگ RU7100

 
امتیاز های دریافتی
طراحی
8.5
کیفیت تصویر
7.4
سرعت فریم
6.3
پورت های ورودی
9.7
کیفیت صدا
6.5
ویژگی های هوشمند
7.4
thumb_up
  • Input Lag بسیار پایین، مناسب برای بازی
  • یکنواختی تصویر خوب
thumb_down
  • عملکرد ضعیف هنگام پخش محتوای HDR
  • هنگام تماشای تلویزیون از زوایای مختلف، کیفیت تصاویر تغییر می کند

بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ RU7100


تلویزیون سامسونگ RU7100 جزو اولین تلویزیون های 2019 سامسونگ می باشد. این تلویزیون جانشین تلویزیون NU7100 است. این تلویزیون جزو تلویزیون های میان رده بازار است. همچنین فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته ای که در تلویزیون های پرچم دار مانند تلویزیون RU8000 وجود دارد، است. این تلویزیون با دیگر تلویزیون های میان رده بازار مانند تلویزیون ال جی UK7700 قابل مقایسه است. این تلویزیون در سایزهای 43 اینچ، 49 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 58 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تولید میشود. شما می توانید جهت مشاده قیمت تلویزیون سامسونگ RU7100 به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

تلویزیون سامسونگ 43RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 55RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 50RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 55RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 58RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 65RU7100shopping_cart

تلویزیون سامسونگ 75RU7100shopping_cart

8.5

طراحی تلویزیون سامسونگ RU7100


طراحی تلویزیون سامسونگ RU7100

طراحی منحنی و خمیده : ندارد

طراحی تلویزیون سامسونگ RU7100 عالی است و مشابه تلویزیون سال گذشته سامسونگ NU7100 می باشد. پایه های این تلویزیون به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند و تلویزوین تنها کمی تکان می خورد. این پایه ها به انداره خود تلویزیون فضا اشغال می کنند و شما احتیاج به یک میز بزرگ دارید. پشت تلویزوین از جنس پلاستیک ساخته شده است. بافت پشت تلویزیون همانند تلویزیون های سال گذشته سامسونگ می باشد. کابل ها از طریق مسیرهایی که در پشت تلویزیون تعبیه شده است به سمت پایه ها هدایت می شوند. پایه های تلویزیون دارای گیره هایی است که به وسیله آن کابل ها مدیریت می شوند. کیفیت ساخت این تلویزیون خوب است و نباید مشکلی برای شما ایجاد کند.

پشت

پشت تلویزیون 4K سامسونگ RU7100

 

اندازه براکت یا Vesa: 200×200 میلیمتر

پشت تلویزیون سامسونگ RU7100 صاف است. پشت تلویزیون از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و بافت آن به شکل خط های افقی می باشد. همچنین رنگ پشت این تلویزوین مشکی مات می باشد. به طور کلی طراحی پشت این تلویزیون مشابه تلویزیون سال گذشته سامسونگ یعنی NU7100 می باشد. مسیرهایی در پشت تلویزیون تعبیه شده است که از طریق آن کابل ها به سمت پایه های تلویزیون هدایت میشوند. پایه های تلویزیون دارای گیره های مخصوصی است که می توانید به وسیله آنها کابل ها را مدیریت کنید.

پایه

طراحی پایه تلویزیون RU7100

پایه های تلویزیون RU7100 از جنس پلاستیک ساخته شده اند اما به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند. طول این پایه ها تقریبا به اندازه خود تلویزیون است و پایه ها را نمی توان برعکس کرد. وقتی که تلویزیون روی این پایه ها نصب می شود کمی تکان می خورد.

اندازه پایه ها: 38.3″ x 10.4″

ضخامت

ضخامت تلویزیون Samsung RU7100

حداکثر ضخامت : 5.7 سانتیمتر

ضخامت تلویزیون ال ای دی سامسونگ RU7100 مشابه تلویزیون سال گذشته سامسونگ یعنی NU7100 می باشد. ضخامت همه جای تلویزیون RU7100 تقریبا یکسان است و برای نصب روی دیوار مناسب به نظر می رسد.

حاشیه ها

حاشه های صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ RU7100

اندازه حاشیه : 1.5 سانتیمتر

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ RU7100 صاف هستند و ضخامت متوسطی دارند.

6.5

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ RU7100 خوب است

کیفیت ساخت تلویزیون های سامسونگ خوب است. به طور کلی کیفیت ساخت تلویزیون RU7100 خوب است. جندس بدنه این تلویزیون تقریبا از پلاستیک ساخته شده است. تقریبا هیچ شکاف یا درزی در پشت تلویزیون وجود ندارد. اما در قسمتی که پشت تلویزیون به حاشیه های آن متصل می شود، یک شکاف ریز وجود دارد. این قسمت از تلویزیون کمی انعطاف پذیری دارد که مشکل جدی محسوب نمی شود.

7.4

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ RU7100


کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ RU7100 به طور کلی خوب است. تلویزیون 4K سامسونگ RU7100 نسبت کنتراست بومی بالایی دارد و توانایی تولید رنگ های تیره عمیق را دارد. اما فاقد تکنولوژی Local Dimming برای بهبود عملکرد تلویزیون در محیط های تاریک می باشد. روشنایی صفحه نمایش این تلویزیون متوسط است و برای محیط های نیمه تاریک مناسب می باشد. تلویزیون RU7100 از طیف گسترده رنگ ها پشتیبانی نمی کند. همچنین نور صفحه نمایش آن برای نمایش محتوای HDR کافی نیست و عملکرد متوسطی در این زمینه دارد. تلویزیون سامسونگ RU7100 انعکاس نور را به خوبی مدیریت می کند و یکنواختی تصویر خوبی نیز دارد. این موارد برای علاقمندان به برنامه های ورزشی بسیار مناسب می باشد. متاسفانه مانند اکثر تلویزیون هایی که دارای پنل VA هستند این تلویزوین نیز زاویه دید محدودی دارد. هنگام تماشای تلویزیون از طرفین، دقت تصاویر کاهش پیدا می کند.

7.3

انعکاس نور

انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون RU7100

رفلکس نور محیط در صفحه نمایش خاموش تلویزیون RU7100

بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون RU7100

نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور کلی: %6.0
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.8

تلویزیون سامسونگ RU7100 انعکاس نور محیط در صفحه نمایش را به خوبی مدیریت می کند. صفحه نمایش نیمه براق این تلویزیون عملکرد مشابه تلویزیون NU7100 دارد. این تلویزیون در اکثر محیط ها با شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی دارد. اما در محیط های بسیار روشن که تعداد زیادی پنجره دارند ممکن است، انعکاس نور مزاحمت ایجاد کند.

6.3

سرعت فریم در تلویزیون سامسونگ RU7100


تلویزیون سامسونگ RU7100 عملکرد متوسطی در نمایش صحنه های سریع دارد. این تلویزیون زمان پاسخگویی سریعی دارد بنابراین تنها سایه کوچکی پشت اشیاء حرکتی سریع در صحنه ایجاد می شود. نور پس زمینه این تلویزیون برای ایجاد کنتراست تصویر از روش PWM استفاده می کند. صفحه نمایش این تلویزیون با فرکانس 240 سوسو میزند. اما در برخی از حالت های تصویری این میزان تا 120 هرتز کاهش می یابد. این کاهش فرکانس سوسو زدن ممکن است برای بعضی از افراد مشکل ایجاد کند. این تلویزیون هنگام نمایش محتوایی که از فریم ریت پایینی برخوردار است مانند فیلم، کمی Lag ایجاد میکند. صحنه های حرکتی سریعی که فریم ریت پایینی دارند به صورت مصنوعی نمایش پیدا می کنند. این تلویزیون از ویژگی motion interpolation تا 60 هرتز و همچنین ویژگی Black Frame Insertion پشتیبانی می کند. ویژگی motion interpolation و Black Frame Insertion باعث می شوند تا تصاویر شفاف تری به نمایش در آیند. اما این ویژگی ها در این تلویزیون عملکرد زیاد موثری ندارند.

9.7

پورت های ورودی خروجی تلویزیون سامسونگ RU7100


تلویزیون سامسونگ RU7100 از Input Lag فوق العاده پایینی برخوردار است. همچنین از اکثر فرمت های مرسوم از جمله 1440p@60Hz که برای گیمر ها مناسب است، پشتیبانی می کند. این تلویزیون می تواند محتوای chroma 4:4:4 را با هر رزولوشنی در حالت کامپیوتر نمایش دهد. متاسفانه تلویزیون RU7100 از تکنولوژی DTS و ویژگی eARC پشتیبانی نمی کند.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی خروجی کناری تلویزیون Samsung RU7100

پورت های پشت تلویزیون سامسونگ RU7100

3 ورودی HDMI
2 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی آنالوگ جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
1 وروی کامپوننت (به صورت اشتراکی)
1 ورودی کامپوزیت (به صورت اشتراکی)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
6.5

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ RU7100


کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ RU7100 مانند تلویزیون NU7100 خوب است. میزان صدای این تلویزیون می تواند تا حدودی بلند شود. اما این میزان برای محیط های بزرگ و شلوغ به اندازه کافی نیست. این تلویزیون قادر به تولید صدای باس قدرتمند نیست و صدای انفجار شدید را نمی تواند تولید کند. اما صدای دیالوگ ها را کاملا شفاف و قابل فهم تولید می کند. برای داشتن صدای بهتر، خرید سیستم صوتی حرفه ای یا ساندبار توصیه می شود.

7.4

ویژگی های هوشمند تلویزیون RU7100


تلویزیون هوشمند ساموسنگ RU7100 با سیستم عامل Tizen

سیستم عامل : Tizen
نسخه : 2019 با ویژگی های محدود

امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ RU7100 خوب می باشد. این تلویزیون دارای آخرین نسخه سیستم عامل تایزن می باشد. اما تلویزیون هایی ارزان قیمتی مانند تلویزیون RU7100 فاقد بعضی از ویژگی های این سیستم عامل مانند کنترل صوتی هستند. سیستم عامل تایزن دسترسی شما به مجموعه بزرگی از اپلیکیشن ها را فراهم می سازد. همچنین حرکت بین منوها بسیار راحت است. ریموت کنترل این تلویزیون بسیار شبیه به ریموت کنترل تلویزیون NU7100 در سال گذشته می باشد. علاوه بر آن دارای دکمه هایی برای دسترسی سریع به برنامه های Netflix، Hulu و Amazon Prime Video می باشد.

6.0

ریموت کنترل

ریموت کنترل جادویی تلویزیون سامسونگ RU7100

سایز: متوسط
کنترل صوتی: ندارد
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد

ریموت کنترل تلویزیون RU7100 بسیار ساده است. هیچ دکمه ای برای ویژگی های هوشمند مانند کنترل صوتی روی این ریموت کنترل وجود ندارد. اکثر دکمه های موجود روی این ریموت کنترل برای انجام کارهای پایه تعبیه شده اند. همچنین 3 دکمه برای دسترسی سریع به اپلیکیشن های Netflix، Hulu و Amazon Prime Video روی ریموت کنترل وجود دارد.

8.5

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات هوشمند تلویزیون اسمارت سامسونگ RU7100

تعداد برنامه ها: زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش از روی USB HDR: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد

فروشگاه سامسونگ اپلیکیشن های بسیار زیادی دارد. شما می توانید آنها را انتخاب و روی تلویزیون نصب کنید. این اپلیکیشن ها تقریبا روان اجرا می شوند و حرکت در میان آنها آسان است.

5.0

برنامه ریموت

برنامه ریموت کنترل تلویزیون Samsung RU7100

کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: ندارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: ندارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: ندارد

شما با استفاده از اپلیکیشن SmartThings تنها می توانید عملکرد اصلی تلویزیون را کنترل کنید. این اپلیکیشن می تواند به عنوان جایگزین ریموت کنترل باشد اما قابلیت های محدودی دارد. شما نمی توانید به طور مستقیم اپلیکیشن ها را از طریق آن اجرا کنید یا ورودی تلویزیون را تغییر دهید. همچنین شما نمی توانید از اپلیکیشن ریموت کنترل برای ورود متن به اپلیکیشن های تلویزیون استفاده نمایید.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام موجود در جعبه تلویزیون سامسونگ RU7100

دفترچه راهنمای نصب سریع
دفترچه راهنما
ریموت کنترل
یک جفت باتری
واشار برای VESA
بست کابل مخصوص پایه تلویزیون
کابل برق

اقلام موجود در جعبه تلویزیون سامسونگ RU7100 بسته به منطقه جغرافیایی مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشند.

خرید و قیمت تلویزیون سامسونگ RU7100


قیمت و خرید تلویزیون RU7100 در سایز های 43 اینچ، 49 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 58 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ

در این مقاله ما به بررسی تلویزیون سامسونگ RU7100 سایز 55 اینچ پرداختیم. این تلویزیون جزو تلویزیون های 2019 سامسونگ است. همچنین جزو تلویزیون های 4K ارزان قیمت بازار است. اما با این قیمت شما می توانید تلویزیون بهتری را تهیه نمایید. برای دیدن تلویزیون های پیشنهادی ما به مقاله های دیگر ما سر بزنید. این تلویزیون در سایز های 43 اینچ، 49 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 58 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تولید می شود. ما انتظار داریم که سایز های دیگر نیز از امکانات و عملکرد یکسانی برخوردار باشند. این مقاله در تاریخ 09 مهر سال 1398 نوشته شده است. بنابراین ممکن است در آینده بعضی از ویژگی های آن تغییر کند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت به ما اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. به طور کلی تلویزیون LED سامسونگ RU7100 جزو تلویزیون های ارزان قیمت بازار است. این تلویزیون برای تماشای استفاده معمولی و روزانه کاملا مناسب است. جهت مشاهده قیمت تلویزیون سامسونگ RU7100 در سایز های مختلف می توانید از طریق لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید.

 

 

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *