راهنمای خرید ساندبار

راهنمای خرید ساندبار

خرید ساندبار جهت ارتقاء سیستم صوتی تلویزیون خود می تواند بهترین گزینه باشد. ساندبار ها در قبال هزینه ای ناچیز کیفیت صدای تلویزیون شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهند. داشتن صدایی با کیفیت به اندازه کیفیت تصویر مهم است. کیفیت صدای خوب یکی از ویژگی های اصلی برای لذت بردن از تماشای تلویزیون می باشد. تماشای فیلم ها و بازی های 4K بدون داشتن صدایی با کیفیت لذت بخش نخواهد بود. اما ساندبار های امروزی کاری بیشتر از ارتقاء کیفیت صدا انجام می دهند. ساندبار های امروزی ویژگی ها و امکانات متفاوتی دارند. بنابراین قبل از خرید ساندبار به نکاتی که در این مقاله جمع آوری نمودیم توجه کنید. در نتیجه بهترین و مناسب ترین ساندبار را با توجه به تلویزیون و بودجه خود خریداری نمایید.

ساندبارها ممکن است جلو تلویزیون یا سنسور ریموت کنترل را بگیرند


انواع ساندبار و انتخاب بهترین ساندبار
اکثر ساندبار ها دارای ابعاد کوچکی هستند و هنگام تماشای تلویزیون مانعی ایجاد نمی کنند. همچنین هنگام استفاده از ریموت کنترل جلوی سنسور تلویزیون را نمی گیرند. اما تلویزیون ها و ساندبار ها ابعاد و انواع مختلفی دارند. شما باید با توجه به اندازه و نوع آنها نسبت به خرید ساندبار اقدام نمایید. برای مثال اکثر ساندبار ها در جلوی پایه تلویزیون قرار می گیرند. اما نوعی از ساندبار ها هم هستند که زیر پایه تلویزیون قرار می گیرند و یا حتی روی دیوار نصب می شوند. یکی از معیار های اصلی انتخاب ساندبار، ابعاد آن و نوع استفاده از تلویزیون است به طوری که مانعی برای تماشا و استفاده از ریموت کنترل بوجود نیاورد. بنابراین شما باید با توجه به ابعاد تلویزیون و نوع نصب آن و همچنین ابعاد فضای خانه خود ساندبار مناسب را انتخاب کنید.

صدای شفاف دیالوگ ها در فیلم ها و بازی ها


خرید ساندبار با قابلیت بهبود صدای دیالوگ ها در فیلم ها و بازی ها
به طور کلی ساندبار ها صدای تلویزیون را بلند تر و کامل تر می کنند. اما ممکن است شما در بعضی از صحنه ها به سختی صدای دیالوگ را از صدای پس زمینه و موسیقی تشخیص دهید. برخی از ساندبار ها دارای ویژگی هستند که صدای دیالوگ ها را واضح تر می کنند. در واقع این ساندبار ها صدای دیالوگ های انسان را تشخیص داده و آنها را بهبود می بخشند. به این ترتیب لذت تماشای فیلم ها و بازی ها دوچندان می شود. این ساندبار ها دیالوگ های فیلم ها و بازی ها را به راحتی قابل فهم می کنند. بنابراین اگر به دنبال ساندباری برای افزایش وضوح دیالوگ ها هستید هنگام خرید ساندبار باید به این موضوع توجه کنید.

صدای فراگیر برای داشتن تجربه غوطه ور شدن در صحنه ها


خرید ساندبار با صدای فراگیر و چند کاناله برای داشتن تجربه بهتر تماشای تلویزیون
در قدیم برای داشتن صدای فراگیر حداقل به یک سیستم صوتی حرفه ای یا سینمای خانگی با 5 بلندگو احتیاج بود. آنها نیاز به پیکربندی داشتند و کابل ها و تعداد زیاد بلندگو های آنها نیز دردسرهای خود را داشتند. اما خرید ساندبار تا حدود زیادی این مشکلات را حل می کند. سیستم های صوتی سیگنال های صوتی فراگیر را دریافت می کنند و آنها را رمزگشایی می کنند. آنها می توانند صداهای مختلف را از طریق کانال های صوتی روی بلندگوهای مختلفشان پخش کنند. به این ترتیب صدای فراگیری تولید می کنند که واقعا لذت تماشا را دوچندان می کند. ساندبار ها نیز قادر به رمزگشایی این سیگنال ها هستند و عملکرد مشابه ای دارند. اما تعداد بلندگو ها در ساندبار های مختلف متفاوت می باشد. بنابراین برای داشتن صدای فراگیر، به تعداد بلندگو ها و همچنین تعداد کانال صوتی که پشتیبانی می کنند توجه کنید.

خرید ساندبار به همراه ساب ووفر


خرید ساندبار به همراه ساب ووفر داخلی یا پشتیبانی از ساب ووفر خارجی
ساندبار ها انواع مختلفی دارند و بیشتر آنها بسیار باریک هستند و ابعاد کوچکی دارند. این ساندبار ها قادر به تولید صدای انفجار یا صدای هایی با فرکانس پایین نیستند. بنابراین برای لذت بردن از فیلم ها و بازی ها، ساندباری را تهیه کنید که دارای ساب ووفر است. برخی از ساندبار ها دارای ساب ووفر داخلی هستند. برخی دیگر قابلیت اتصال به ساب ووفر خارجی به صورت بیسیم یا با سیم را دارند. خوشبختانه ساندبار های جدید تقریبا همگی از ساب ووفر خارجی پشتیبانی می کنند. بعضی از ساندبار ها نیز دارای خروجی ساب ووفر هستند. شما می توانید ساب ووفر مورد علاقه خود را به صورت جداگانه خریداری کنید و به آن متصل نمایید. البته داشتن این ساب ووفر به معنی هزینه بیشتر نیز است. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید ساندباری را تهیه نمایید که دارای ساب ووفر داخلی است.

ساندبار برای پخش موسیقی


ساندبار مخصوص پخش موسیقی به صورت بی سیم
ساندبار ها معمولا برای ارتقاء کیفیت و بلندی صدای تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند. اما عده ای نیز از ساندبار ها برای پخش موسیقی مورد علاقه خود نیز استفاده می کنند. برای پخش آهنگ، ساندبار باید دارای قابلیت اتصال بی سیم باشد. به این ترتیب می توان با استفاده از بلوتوث آهنگ های خود را از موبایل روی ساندبار پخش نمود. ساندبار هایی نیز هستند که دارای وایفای می باشند. این ساندبارها به شما اجازه می دهند تا به سرویس های پخش موسیقی آنلاین متصل شوید. به این ترتیب می توانید آهنگ مورد علاقه خود را از طریق اینترنت پخش نمایید. همچنین برخی از ساندبار ها دارای پورت usb می باشند. شما می توانید آهنگ های خود را از طریق حافظه های جانبی روی ساندبار پخش نمایید. بنابراین اگر پخش موسیقی برایتان مهم است باید به ویژگی های ساندبار برای پخش موسیقی توجه نمایید.

پخش موسیقی در همه جای خانه


پخش موسیقی در همه جای خانه و کنترل ساندبار
بسیاری از ساندبار های جدید از این ویژگی پشتیبانی می کنند و به شما اجازه می دهند تا مناطق مختلفی را تعریف کنید و با استفاده از اپلیکیشن موبایل یا دستورات صوتی این مناطق را کنترل نمایید و بتوانید موسیقی مورد نظر خود را هر جایی از خانه پخش کنید. اگر به همچین سیستمی احتیاج دارید بنابراین می بایست هنگام خرید ساندبار مطمئن شوید که از این قابلیت پشتیبانی می کند. این ویژگی از طریق اتصال بیسیم شبکه به پخش موسیقی می پردازد و شما می توانید آهنگ مورد نظر خود را در هر جایی از خانه پخش کنید. برای مثال ساندبار هایی که از Chromecast گوگل برخوردار هستند از این قابلیت پشتیبانی می کنند و کار استریم موسیقی را برایتان انجام می دهند.

دستیار صوتی در ساندبار


دستیار صوتی گوگل و دستیار صوتی الکسا در ساندبار
بسیاری از دستگاه های امروزی از دستیار صوتی برخوردار هستند. امروزه ما بسیاری از کارها را می توانیم تنها از طریق دستورات صوتی انجام دهیم، حتی می توانیم لوازم خانه خود را از طریق آنها کنترل نماییم. ساندبار ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ساندبار های جدید از دستیار های صوتی مختلف پشتیبانی می کنند و شما می توانید از طریق دستورات صوتی آنها را کنترل کنید. برای مثال می توانید بگویید چه آهنگی پخش شود، آهنگ را متوقف کنید یا به آهنگ بعدی بروید، صدا را کم یا زیاد کنید و بسیاری دیگر. بنابراین اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد که ساندبار شما از دستیار صوتی برخوردار باشد، هنگام خرید ساندبار باید به پشتیبانی از این ویژگی توجه نمود.
ساندبار های جدید ویژگی های پیشرفته بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. شرکت های تولید کننده تلویزیون معمولا ساندبار هایی نیز تولید می کنند که کاملا با تلویزیون های خود هماهنگ هستند و کنترل کردن آنها بسیار ساده تر خواهد بود. به طور مثال اگر شما یک تلویزیون سامسونگ خریداری نموده اید بهتر است با خرید ساندبار سامسونگ صدای آن را بهبود ببخشید. اما به طور کلی ما در این مقاله ویژگی های مختلف ساندبارها که ممکن است برای شما مهم باشد را مورد بررسی قرار دادیم و شما می توانید با توجه به تلویزیون، محیطی که به تماشای تلویزیون می پردازید و همچنین نیاز های خود ساندبار مورد نظر خود را خریداری نمایید. در ادامه می توانید لیست برخی از ساندبار ها را مشاهده نموده و جهت خرید ساندبار با قیمت ارزان به صورت مستقیم از طریق سایت اقدام نمایید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *