مقایسه تلویزیون سونی A8F و تلویزیون ال جی C8

مقایسه تلویزیون سونی A8F و تلویزیون ال جی C8 که هر دو جزو بهترین تلویزیون های 2018 می باشند. ما در این مقاله فاکتور هایی را مورد بررسی قرار دادیم که فکر میکنیم می توانند به شما در انتخاب تلویزیون مورد نظر خود کمک بسیاری کنند. ما در مقاله های قبلی به معرفی این دو تلویزیون پرداختیم. شما می توانید از لینک های مربوطه به مطالعه انها بپردازید.

صفحه نمایش تلویزیون سونی A8F با تلویزیون ال جی C8


هر دو تلویزیون جزو بهترین تلویزیون های 2018 می باشند. پنل صفحه نمایش هر دو تلویزیون از نوع OLED می باشد. همانطور که مستحضر هستید تلویزیون های OLED کنتراست و دقت رنگ بسیار بالایی دارند و تماشای تصاویر در آنها فوق العاده لذت بخش است. در این ویدئو هر دو تلویزیون بر روی حالت سینمایی تنظیم شدند تا شما بهتر بتوانید کیفیت تصاویر را مشاهده و مقایسه نمایید. صفحه نمایش تلویزیون ال جی به صورت یکپارچه با پشت آن ساخته شده است و بسیار شیک به نظر می رسد این در حالی است که سونی قسمت های مختلف را جداگانه به هم متصل کرده است. حاشیه های هر دو تلویزیون بسیار کم هستند ولی تلویزیون سونی به علت داشتن پایه های کوتاه و کوچک خود به نظر کم حاشیه تر می آید و زیبا تر است. البته اگر قصد دارید تا تلویزیون را روی دیوار نصب کنید مشخصات پایه های تلویزیون دیگر مهم نیست. اگر از رو به رو به تلویزیون هایی که روی دیوار نصب کرده اید نگاه کنید در نگاه اول نمیتوانید این دو تلویزیون را از هم تشخیص دهید و هر دو بسیار شیک و زیبا هستند.

کیفیت صدای تلویزیون سونی A8F و ال جی C8


هر دو تلویزیون از کیفیت صدای خوبی برخوردار هستند. ال جی از دو بلندگوی 2.2 کاناله و با توان خروجی 40 وات در تلویزیون C8 خود استفاده کرده است. همچنین با استفاده از تکنولوژی dolby Atmos، DTS و Dolby Digital صدایی شفاف و فراگیر تولید می کنند. از طرفی سونی از سیستم صوتی آگوستیک در تلویزیون A8F خود بهرمند است و صدای فوق العاده شنیدنی تولید می کند. این سیستم صوتی مجهز به دو ساب ووفر کوچک می باشد که وظیفه تولید باس را بر عهده دارند. بلندگو های این تلویزیون به نحوی طراحی شده اند که صدایی فراگیر را از سطح صفحه نمایش پخش نمایند و این یک تجربه هیجان انگیز هنگام تماشای فیلم و یا بازی می باشد. توان خروجی این سیستم صوتی 50 وات می باشد. با توجه به بررسی های انجام شده این سیستم صوتی شما را از نیاز به داشتن سیستم صوتی جداگانه و یا ساندبار بی نیاز می کند. سونی در این بخش بسیار خوب عمل کرده و کیفیت صدا بسیار عالیست.

درگاه های ورودی تلویزیون A8F و C8


هر دو تلویزیون به درگاه های رایج و پیشرفته مجهز هستند. هر دو تلویزیون دارای 4 ورودی HDMI هستند که فقط یکی از آنها دارای کانال برگشتی صدا می باشد. 3 عدد ورودی USB در کنار وایفای، بلوتوث، پورت کابل شبکه، خروجی هدفن و خروجی صدای دیجیتال یا اپتیکال تنها بخشی از درگاه های ورودی این دو تلویزیون می باشند. ولی تنها تلویزیون سونی از خروجی صدای آنالوگ برخوردار می باشد. همچنین تلویزیون سونی دارای IR Blaster نیز می باشد. شما می توانید لیست کامل آنها را برای هر کدام از تلویزیون ها در فروشگاه دی جی بانه مشاهده نمایید.

کیفیت تصاویر سونی A8F و ال جی C8


تصاویر در هر دو تلویزیون فوق العاده به نمایش در می آیند. ما انتظار داشتیم که در کارکرد اولیه کیفیت تصاویر تلویزیون سونی بهتر باشد. ولی با کمی تنظیمات کیفیت هر دو تلویزیون تقریبا یکسان است. هر دو تلویزیون از آخرین تکنولوژی های پردازش تصاویز HDR استفاده می کنند. تکنولوژی هایی نظیر HLG، HDR10 کنتراست فوق العاده ای تولید می کنند. اما در حال حاضر فقط ال جی از تکنولوژی Dolby Vision برخوردار است که ما انتظار داریم سونی در آپدیت سیستم عامل خود در تابستان امسال این تکنولوژی را اضافه نماید. تصاویر متحرک در ویدئو هایی با صحنه های سریع و اکشن در این دو تلویزیون به بهترین شکل ممکن پخش می شوند. بنابراین این تلویزیون ها می توانند گزینه بسیار مناسبی برای بازی های ویدئوی یا تماشای فیلم به شمار آیند. در یک کلام شما از تماشای تصاویر و فیلم ها در این تلویزیون ها هرگز سیر نخواهید شد.

سیستم عامل تلویزیون A8F و تلویزیون C8


تلویزیون ال جی C8 از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی WebOS نسخه 4.0 بهرمند است. ال جی با استفاده از تکنولوژی ThinQ در این سیستم عامل به شما کمک می کند تا خانه هوشمند خود را به راحتی و از طریق تلویزیون هوشمند C8 خود کنترل نمایید. سیستم عامل WebOS 4.0 بسیار روان و جذاب طراحی شده و همه چیز هر زمان که شما بخواهید در دسترس قرار دارد. برنامه های بسیاری به صورت پیش فرض بر روی این تلویزیون نصب می باشد و در صورت نیاز می توانید برنامه های بیشتری را از طریق فروشگاه ال جی دانلود نمایید. تلویزیون هوشمند ال جی C8 با استفاده از ریموت کنترل جادویی خود در کنار سیستم عامل WebOS یک تجربه فوق العاده در اختیار شما قرار میدهد. در سمت بعدی ما تلویزیون سونی A8F را داریم و همانطور که می دانید سونی از سیستم عامل اندروید در تلویزیون های هوشمند خود استفاده می کند. این سیستم عامل امکانات فوق العاده ای در اختیار شما قرار میدهد اما کمی کند و سنگین است. سونی در تلویزیون A8F خود از پردازشگر پیشرفته تری استفاده نموده است و تا حدودی مشکل کندی را از بین برده است ولی باز هم به روانی سیستم عامل WebOS ال جی اجرا نمی شود. ریموت کنترل هر دو تلویزیون دارای دکمه مخصوص فرمان صوتی می باشد و به خوبی کار میکند. ریموت کنترل تلویزیون سونی مانند ریموت کنرتل جادویی تلویزیون ال جی نیست و کار کردن با آن به خصوص هنگام تایپ کردن کمی مشکل است. ال جی از پردازشگر اختصاصی خود یعنی A9 در تلویزیون C8 خود استفاده نموده و سونی از پردازشگر X1 اختصاصی خود در تلویزیون A8F استفاده نموده است. همانطور که مشاهده نمودید هر دو تلویزیون عملکرد فوق العاده ای دارند. تنها در برخی موارد کمی بهتر از دیگری عمل کرده اند. این فاکتور ها تا حدود بسیار زیادی به سلیقه شخصی شما و نوع کاربرد تلویزیون بستگی دارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما همچنین می توانید از لینک های زیر مشخصات و قیمت هر تلویزیون را به صورت کامل مشاهده نمایید و در نهایت خرید خود را از فروشگاه دی جی بانه انجام دهید.

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *