بررسی مشخصات تلویزیون ال جی UK6300

بررسی مشخصات تلویزیون ال جی UK6300

در بررسی تلویزیون ال جی UK6300 با تکنولوژی IPS و ساختار پیکسل RGBW به همراه زاویه دید گستره ساخته شده است. بنابراین دقت تصاویر از زاویه های مختلف حفظ می شوند. همچنین اینپوت لگ پایینی دارد که باعث می شود صفحه نمایش پاسخگویی خوبی داشته باشد. متاسفانه وقتی که در اتاق تاریک به تماشای تلویزیون پرداختیم به علت نسبت کنتراست محلی کم، رنگ های سیاه به رنگ خاکستری متمایل می شدند. اما وقتی که در اتاق روشن و با نور مناسب به تماشای تلویزیون پرداختیم این موضوع به چشم نمی آمد. ساختار پیکسل RGBW نیز می تواند باعث کاهش جزئیات و مشکل عدم وضوح در خطوط صاف شود. بخصوص هنگامی که از تلویزوین به عنوان مانیتور برای کامپیوتر استفاده شود.
نوع : LED
تکنولوژی صفحه نمایش : IPS
رزولوشن : 4K

بررسی تلویزیون LG UK6300

امتیاز های دریافتی
طراحی
6.5
کیفیت تصویر
6.7
سرعت فریم
6.9
درگاه های ورودی
9.4
کیفیت صدا
6.1
ویژگی های هوشمند
7.8
thumb_up
  • زمان پاسخگویی خوب به همراه اینپوت لگ پایین
  • در تصاویر حرکتی سریع تاری و سایه کمی تولید می شود
thumb_down
  • رنگ های سیاه در اتاق تاریک به رنگ خاکستری متمایل می شوند
  • دقت کم ساختار پیکس RGBW

بررسی قیمت تلویزیون ال جی UK6300


برای مشاهده اطلاعات بیشتر و قیمت تلویزیون 4K ال جی UK6300 در اندازه های مختلف می توانید از لینک های زیر روی سایز مورد نظر خود کلیک نمایید.
ال جی مدل 43UK6300shopping_cart ال جی مدل 49UK6300shopping_cart ال جی مدل 50UK6300shopping_cart ال جی مدل 55UK6300shopping_cart ال جی مدل 65UK6300shopping_cart
6.5

طراحی تلویزیون ال جی UK6300


طراحی تلویزیون ال جی UK6300
طراحی منحنی و خمیده : ندارد
طراحی تلویزیون 2018 ال جی UK6300 بسیار ساده است. این تلویزیون طراحی خیلی خوب و بدون نقصی دارد اما زیاد جلب توجه نمیکند. وقتی که تلویزیون را روی دیوار نصب میکنید دسترسی به بعضی از پورت های ورودی در پشت تلویزیون سخت است. همچنین وقتی که تلویزیون روی دیوار نصب باشد امکان اتصال کامپوننت به آن غیر ممکن خواهد شد. تلویزیون UK6300 ال جی از هیچ مدیریت کابلی برخوردار نیست.

پشت

پشت تلویزیون ال جی UK6300
اندازه براکت : Vesa 400×400
طراحی پشت تلویزیون Uk6300 ال جی بسیار ساده است. ال جی از هیچ مدیریت کابلی در این تلویزیون استفاده نکرده است و دقیقا مشابه تلویزیون UJ6300 سال گذشته است. بعضی از پورت های ورودی در قسمت پشتی تلویزیون قرار دارند که ممکن است هنگام نصب روی دیوار دسترسی به آنها دشوار باشد.

پایه

پایه تلویزیون ال جی UK6300
پایه تلویزیون UK6300 مشابه تلویزیون UJ6300 سال گذشته ال جی می باشد و تقریبا هم عرض با تلویزیون می باشد. جنس پایه تلویزیون ال جی UK6300 از پلاستیک است و به خوبی از تلویزیون نگهداری میکند.
اندازه پایه در تلویزیون 55 اینچ: 33.3″ x 8.6″

ضخامت

ضخامت تلویزیون ال جی UK6300
حداکثر ضخامت : 8.1 سانتیمتر
تلویزیون کاملا ضخیم است و هنگام نصب روی دیوار، جلوتر و با فاصله از دیوار قرار میگیرد.

حاشیه ها

حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون ال جی UK6300
اندازه حاشیه : 1.9 سانتیمتر
اندازه حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون UK6300 ال جی نسبت به تلویزیون های بالا رده ضخیم تر می باشد.
6.0

کیفیت ساخت

کیفیت صاخت تلویزیون ال جی UK6300
تلویزیون Uk6300 ال جی کیفیت ساخت خوبی دارد. کیفیت ساخت در این تلویزیون عالی نیست اما هیچ مشکلی بابت نگرانی هم ندارد.
6.7

کیفیت تصویر تلویزیون UK6300 ال جی


کیفیت تصویر تلویزیون ال ای دی 2018 ال جی مدل UK6300 خوب است. این تلویزیون نسبت کنتراست بومی محدود و یکنواختی ضعیفی در صفحه سیاه دارد، بنابراین برای تماشا در اتاق کاملا تاریک تلویزیون مناسبی نیست. تلویزیون UK6300 به خوبی از پس بازتاب نور بر می آید ولی روشنایی محدود صفحه نمایش این تلویزیون باعث می شود که در اتاق های خیلی روشن نتواند به طور موثر از بازتاب نور در صفحه نمایش جلوگیری نماید. تلویزیون Uk6300 ال جی از یکنواختی رنگ خاکستری مناسبی برخوردار است و زاویه دید گستره ای نیز دارد. این تلویزیون برای افرادی که به تماشای برنامه های ورزشی علاقه مند هستند و همراه دوستان خود برای تماشای یک بازی ورزشی بزرگ دور هم جمع می شوند عالی است. در تست اولیه دقت رنگ ها عالی نبود و دقت تصاویر در حالت Expert (در این حالت بهترین دقت تصاویر را ارائه می دهد) در یک اتاق تاریک همچنان ضعیف بود. دقت پایین در ساختار پیکسلی RGBW باعث به وجود آمدن رنگ های مصنوعی می شود بخصوص وقتی که از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده شود.
8.5

انعکاس نور

بازتاب نور در تلویزیون ال جی UK6300 رفلکس نور در تلویزیون ال جی UK6300 انعکاس نور در تلویزیون ال جی UK6300
نوع صفحه نمایش: نیمه براق
میزان انعکاس نور: %3.2
میزان انعکاس نور غیر مستقیم: %0.8
تلویزیون UK6300 به خوبی از پس بازتاب نور بر می آید. صفحه نمایش نیمه براق تلویزیون نور مستقیم را در سطح صفحه نمایش توزیع می کند. صفحه نمایش در نور شدید خیلی موثر عمل نمیکند.
6.9

سرعت فریم در تلویزیون ال جی UK6300


تلویزیون ال جی UK6300 به خوبی از پس تصاویر حرکتی سریع بر می آید. زمان پاسخگویی پیکسل در این تلویزیون خوب است و سایه تصاویر حرکتی سریع را کاهش می دهد. نور پس زمینه 120 هرتز از PWM برای تنظیم شدت استفاده می کند که باعث سوسو زدن صفحه نمایش می شود. هیچ گزینه ای برای کاهش فرکانس و جلوگیری از سوسو زدن وجود ندارد. این تلویزیون می تواند محتوای چند رسانه ای با فریم ریت پایین را پخش کند اما از آنجایی که پنل آن تنها 60 هرتز است نمیتواند از پس محتوای چند رسانه ای که 60 هرتز هستند بر آید. محتوای چند رسانه ای با فریم ریت 24 بدون هیچ مشکلی پخش می شوند اما وقتی که این محتوا از طریق کابل با 60 فریم ریت پخش شود تصاویر لرزش پیدا می کنند.
8.6

ورودی های تلویزیون UK6300


تلویزیون ال جی Uk6300 از اکثر پورت های ورودی بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می کند. حالت بازی در این تلویزیون تقریبا می تواند از پس تمام پردازش های تلویزیون بر آید. همچنین تا زمانی که تلویزیون در حالت بازی قرار دارد، تمام ورودی های آن از اینپوت لگ پایینی برخوردار می شوند. با فعال کردن Interpolation یا غیر فعال کردن حالت بازی اینپوت لگ خیلی بالا می رود.

تعداد کلی ورودی ها

پورت های ورودی تلویزیون ال جی UK6300
یک کامپوننت/کامپوزیت به صورت مشترک در پشت تلویزیون وجود دارد. لیست پورت های ورودی تلویزیون UK6300 الجی به شرح زیر می باشد:
3 ورودی HDMI
2 ورودی USB
1 خروجی صدای اپتیکال دیجیتال
خروجی جک 3.5 میلیمتری ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA ندارد
1 کامپوننت ورودی (به صورت مشترک)
1 ورودی کامپوزیت (به صورت مشترک)
1 ورودی Tuner
1 ورودی Ethernet
ورودی نمایشگر ندارد
ورودی IR ندارد
ورودی SD/SDHC ندارد
6.1

کیفیت صدای تلویزیون الجی UK6300


کیفیت صدای تلویزیون UK6300 ال متوسط است. صدای این تلویزیون خیلی بلند نیست و صدای باس خوبی نیز ندارد. اما صدای دیالوگ ها و صحبت ها را شفاف تولید می کند و عملکرد مناسبی دارد. برای تجربه صدای بهتر، استفاده از یک ساندبار به صورت جداگانه پیشنهاد می شود.
7.8

ویژگی های هوشمند تلویزیون ال جی UK6300


تلویزیون هوشمند ال جی UK6300 با سیستم عامل WebOS 4.0
سیستم عامل هوشمند : WebOS
نسخه : 4.0
آخرین نسخه پلتفرم هوشمند ال جی به نام WebOS روی تلویزیون UK6300 ال جی اجرا می شود. این سیستم عامل ویژگی های فوق العاده ای دارد و کار کردن با آن آسان است. تلویزیون UK6300 اپلیکیشن های از پیش نصب شده خوبی دارد و همچنین فروشگاه ال جی مجموعه مناسبی از اپلیکیشن ها، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را به صورت اجاره یا خرید در اختیارتان قرار می دهد. متاسفانه محیط کاربری فروشگاه ال جی و همچنین برنامه های پیشنهادی شامل تبلیغات می باشد و هیچ راهی برای غیر فعال کردن آن وجود ندارد. ریموت کنترل تلویزیون ساده است اما دسترسی آسانی به اغلب ویژگی های مرسوم در اختیارتان قرار می دهد. امکان تعویض ریموت کنترل به مدل پیشرفته تر مانند کنترل تلویزیون UJ7700 وجود دارد. در این صورت تلویزیون UK6300 از کنترل صوتی و ThinQ AI پشتیبانی می کند.
6.5

ریموت کنترل

کنترل جادویی تلویزیون ال جی SK9000
سایز: متوسط
کنترل صوتی: ندارد
منوی کنترل CEC: دارد
ویژگی های هوشمند دیگر: ندارد
ریموت کنترل تلویزیون ال جی UK6300 ساده است. ویژگی کنترل صوتی در آن وجود ندارد و تنها به عنوان IR می توانید از آن استفاده کنید. روی کنترل چند دکمه برای دسترسی سریع به بعضی از کارهای معمول از جمله تغییر ورودی پخش، جستجو و باز کردن منوی تنظیمات تعبیه شده است. این ریموت کنترل ویژگی اشاره گر ماوس مجازی مانند تلویزیون های پیشرفته ال جی را ندارد ولی می توانید با تعویض ریموت کنترل به مدل بالا تر از این ویژگی در تلویزیون UK6300 استفاده کنید.
8.0

برنامه ها و امکانات

برنامه ها و امکانات تلویزیون ال جی UK6300
انتخاب برنامه: خیلی زیاد
عملکرد روان برنامه ها: متوسط
قابلیت Cast: دارد
قابلیت پخش از روی USB: دارد
قابلیت پخش HDR از روی USB: دارد
قابلیت HDR در شبکه Netflix: دارد
قابلیت HDR در شبکه Amazon Video: دارد
قابلیت HDR در شبکه Youtube: دارد
تلویزیون UK6300 از مجموعه برنامه های خوبی به صورت پیش فرض برخوردار است و همچنین برنامه های بسیاری در فروشگاه ال جی در دسترس قرار دارند. برنامه های نصب شده مرتبط با رسانه ها و پخش فیلم به خوبی کار می کنند.
7.0

برنامه ریموت

برنامه کنترل تلویزیون ال جی UK6300
کارکرد مشابه ریموت کنترل: دارد
اجرای برنامه ها و ورودی ها: دارد
ورودی متن در Toutube: ندارد
ورودی متن در Netflix: ندارد
استریم و پخش فایل از دستگاه: دارد
کنترل تنظیمات تلویزیون: ندارد
کنترل صوتی: ندارد
ال جی برای تمام تلویزیون های خود از یک برنامه ریموت ساده استفاده می کند. این برنامه به عنوان جایگزین ریموت کنترل مناسب است و با استفاده از آن می توان کارهایی از جمله تغییر ورودی پخش و اجرای برنامه ها را انجام داد. مانند اکثر برنامه های ریموت قابلیت نوشتن متن در برنامه ها را ندارد اما می تواند محتوای چند رسانه ای موبایل را روی صفحه تلویزیون پخش نماید.

اقلام همراه تلویزیون

اقلام همراه تلویزیون ال جی UK6300
دفترچه راهنما
بست مدیریت کابل
ریموت کنترل
یک جفت باتری
کابل برق

بررسی قیمت تلویزیون ال جی 43UK6300 | 49UK6300 | 50UK6300 | 55UK6300 | 65UK6300


قیمت تلویزیون ال جی 65SK9000 | 55SK9000
در این مقاله به بررسی مشخصات تلویزیون ال جی UK6300 پرداخته شد و این تلویزیون با سایز 50 اینچ در برخی مناطق از جمله کانادا و آلمان با پنل VA موجود است که انتظار می رود کنتراست بومی و یکنواختی رنگ مشکی بهتری داشته باشد، اما در مقابل زاویه دید کمتری دارد. ما این مقاله را در تاریخ 02 خرداد سال 1397 نوشته ایم، بنابراین اگر تلویزیونی که خریداری کرده اید با نقد و بررسی ما مطابقت ندارد لطفا اطلاع دهید تا بروز رسانی های لازم انجام شود. جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون ال جی UK6300 می توانید از لینک های زیر به فروشگاه دی جی بانه مراجعه نمایید:

پست های مشابه

کانال تلگرام دی‌جی‌بانه
کانال تلگرام دی‌جی‌بانه

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *